משפיעני רשת: לא מספיק רק חיוך ותמונות יפות . צילום מסך מיוטיוב

משפיעני רשת: לא מספיק רק חיוך ותמונות יפות

עולם הפרסום במדיה הדיגיטליות השתנה עד ללא היכר. כיום מוצר טוב אינו מספיק, הוא חייב לבוא לצד פרזנטור ייצוגי, מקובל בחברה, שאידיאולוגיותיו באות בהלימה עם המוצר המפורסם. שראל דניר, סמנכ"ל שיווק בחברת התוכן 'Peach' מסביר על התופעה ומדוע היא נוצרה

כולנו מכירים את הפרסומות הקלאסיות - דוגמן או סלבריטאי, בפרסומת קצרה ומושכת המציגה מותג מסוים. ברוב המקרים, הקשר בין הפרזנטור למותג יהיה חוזה כתוב על דף ותו לא. היום, כשעולם הפרסום מתקדם ומשנה פנים בקצב בלתי פוסק, הצורך בדמות אנושית שניתן לסמוך עליה גובר. וכאן נכנסים לתמונה, משפיעני הרשת ומובילי דעת קהל - השגרירים החדשים של המותגים שאנו מכירים. שראל דניר, סמנכ"ל שיווק בחברת התוכן: Peach - Contect We Like מסביר על יחסי הגומלין בין הציבור למפרסמים, ועל תרבות הפרסום העשירה של השנים האחרונות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

עולם הפרסום ומותגים רבים מזהים כיום את הצורך בקשר קרוב וישיר יותר לצרכנים שלהם, והחלו לבחור את הפרזנטורים על פי הערכים שלהם, המסרים שלהם והדרך בה הם משתלבים עם ערכי המותגים שהם מפרסמים. פנים יפות וחיוך כובש כמו שהיינו רגילים בעבר כבר לא מספק את הצרכנים של היום. הדרישה לתוכן ייחודי, יצירתי, מקורי ואישי מתגברת עם הזמן. היום, פרסום מותג דורש תוכן בעל ערך מוסף, אשר יעשיר ויעביר את זמן הצרכנים, ולא "יבזבז" את זמנם בצפיה בפרסומת.

© Fotolia

מערכת היחסים בין המותג למשפיענים והתאמת הערכים ביניהם הינה הכרחית ביותר. מותג המשלב משפיענים בונה נבחרת, שמטרתה לייצר עבודה משותפת ומערכת יחסים ארוכת טווח על מנת לבסס ברנד סושיאל איכותי. נבחרת המשפיענים יהיו השגרירים החדשים של המותג ולכן חשוב שתהיה הזדהות עמוקה והקבלה בין ערכיהם.

ליהוק נבחרת חייב להתבצע תוך מחשבה עמוקה על החיבור בין המותג למשפיענים, תוך התייחסות לתוכן האישי שהם משתפים. משפיעני הרשת חושפים את חייהם האישיים, משתפים באופן אקטיבי, ולכן לעוקבים שלהם יש תחושת קרבה וחיבור עמוק ובטוח יותר לאישיותם. ערכי המותג צריכים לתמוך בתוכן של המשפיענים בהדדיות, ללא פגיעה ברלוונטיות שלו, על מנת להמשיך ולספק לעוקבים את התוכן שהם מכירים, אוהבים ומתחברים אליו.

© צילום מסך מיוטיוב

חשוב לציין, הפוקוס צריך להיות על האיכות - ולא הכמות. מספר רב של לייקים ועוקבים חולפים לא יספיק כדי לשרת מותג. מטרת הפרסום היא לא להיות עוד משהו חולף, שתוך יום או יומיים ימחק מזכרונם של הצרכנים עד לפרסומת הבאה. יצירת נבחרת שגרירים המזוהים עם המותג ומזינים את הערכים שלו בתוכן מעניין, מבדר ורלוונטי יבטיח קשר רציף עם קהל הצרכנים, קשר הדדי - בו המשפיענים מספקים תוכן שהקהל מחפש לצרוך באופן קבוע. מערכת היחסים בין המותג לצרכנים תהיה הדדית - כשהם תומכים אחד בשני, ומחפשים את התוכן והקשר הרציף. ההתמדה ביחסים בין השגרירים למותג תתעלה על באזז של פרסומת אחת טובה.

 
תגובות