הוחלט: הסדרה "שמש" לא תשודר יותר בערוצי הילדים . צילום: שניר סיגאוי

הוחלט: הסדרה "שמש" לא תשודר יותר בערוצי הילדים

מועצת הכבלים והלוויין דורשת מערוצי הילדים שלא לשוב ולשדר את הסדרה "שמש" כי יש בה סטריאוטיפים על רקע דת, מוצא, מגדר ומראה חיצוני - שלא ראויים לצפייה בקרב ילדים

יש לנו חדשות רעות לכל מעריצי "שמש". היום (ד'), פרסמה יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הודעה שבה היא דרשה מערוצי הילדים שלא לשדר יותר את הסדרה. הסיבה - מועצת הכבלים והלוויין טוענת שהסדרה "רוויה בייצוגים סטריאוטיפיים". 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בהודעה הוסבר כי במסגרת האמנה החדשה לשידור לילדים ונוער, נקבעו כללים הקובעים, בין היתר, כי "התוכניות לא יכללו הצגה סטריאוטיפית של קבוצות אוכלוסייה על רקע דת, ארץ מוצא, לאום, מין ומגדר, וכן על רקע של שונות פיזית בשל גיל, נכות או מראה חיצוני".

לדבריה של בן חי שגב, שמש היא סדרה "רוויה בייצוגים סטריאוטיפיים בהיבט האתני, המגדרי, התעסוקתי והגיאוגרפי גם יחד", וכן "מוצגים בה דימויי גוף ומיניות נשית בוטים, אשר אינם ראויים לצפייה בקרב ילדים". לסיום כתבה כי "אני מבקשת להבהיר לכל את עמדתי החד משמעית - אין לסדרה מקום בערוץ המיועד בהגדרתו לילדים ולנוער".

שמש לא תשודר בערוץ הילדים
שמש לא תשודר בערוצי הילדים © שניר סיגאוי

"שמש" הגיעה למסך לפני 20 שנה בכיכובם של צביקה הדר, גלית גיאת, אורלי ויינרמן והזמר אליעד נחום, והפכה ללהיט בקרב ילדים ונוער בעקבות שידורים חוזרים בשנים האחרונות בערוץ הילדים. לפני כחצי שנה סיים הערוץ את השידור, וההודעה של המועצה מהווה למעשה אזהרה שנועדה למנוע מערוצי הילדים מלרכוש ולשדר אותה שוב.

מערוץ הילדים נמסר בתגובה: "הסדרה 'שמש' הוסרה מלוח שידורי ערוץ הילדים לפני חצי שנה".

מטדי הפקות, חברת ההפקה שאחראית לסדרה, נמסר: "החלטת המועצה הגיעה לידנו דרך העיתונות. לאחר שנקבל אותה ונבין אותה לאשורה, נשקול את תגובתנו".



 

 

 
תגובות