תהיו בריאים: כך תשמרו על תזונה נכונה ומאוזנת בחופש . AdobeStock

תהיו בריאים: כך תשמרו על תזונה נכונה ומאוזנת בחופש

שינוי בסדר היום, רביצה מול טלוויזיה ומסכים, שינה עד שעות מאוחרות וחשיפה להרבה מזון מהיר יכולה להוביל לעליה במשקל בימי החופש הגדול. אם אתם רוצים לאמץ אורח חיים מעט בריא יותר - הכתבה הזאת היא לגמרי השבילכם, עם מבחר טיפים ועצות כיצד לעבור את החופש הגדול ולשמור על תזונה מאוזנת ובריאה

הקיץ כבר פה לגמרי ואם פעם קיץ היה שם קוד לים, בריכה, בטן - גב, פארק ובילויים, השנה כולנו בבית יותר מהרגיל, קרובים למקרר, למשלוחי הפיצה והחטיפים. למי שפחות מתאים לשקוע על הספה או בכיסא הגיימרים עם פחמימה ביד ולגלות בראשון לספטמבר שהוא צריך לקנות בגדים חדשים לתחילת השנה - יש הרבה מה לעשות. 

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

לאורך השנה כשצריך לתקתק סנדוויץ' מהיר לבית הספר או להידחק בתור לקפיטריה כדי לקנות טוסט אנחנו נכנסים פחות למטבח, ואילו עכשיו – יש לנו הזדמנות מעולה להשקיע באוכל שלנו. הנטורופתית אורטל ברובין-חן, רכזת תחום הנטורופתיה של כללית רפואה משלימה מביאה לנו את כל הטיפים והעצות שהכי חשוב שנדע.

1. ברור שבקיץ לא קמים ב-6.30, לקום מאוחר זה חלק מהפאן. אבל חשוב שיהיה גם קצת איזון. עשו לכם כלל שלא קמים אחרי 12.00. משחקים מוגזמים עם השעון הביולוגי גורמים להשמנת יתר, מקשים על ירידה במשקל וגורמים לכמיהה לפחמימות ריקות כדי לתת לגוף בוסט של אנרגיה. 

© AdobeStock

2. קמתם? התחילו את היום עם שתי כוסות מים פושרים. בנוסף, כדאי לכם לשים בקבוק מים גדול או קנקן יפה עם פלחי לימון,נענע או מלפפונים ותפוחים עם קרח במקום בולט בבית והקפידו לשתות הרבה מים לאורך היום. הימנעו משתייה מרובה של משקאות קלים (כולל דיאט) ומשקאות אנרגיה. הם לא בריאים, מלאים בסוכר וקפאין ויכולים להרוס לכם יום שלם של אכילה טובה.

3. התחילו אתגר אינסטגרם או טיק טוק חדש – לפתוח כל יום בחיתוך פלטת ירקות/פירות הכי יפה שאתם יכולים. יש המון רעיונות ודפים שאפשר לעקוב אחריהם כדי לקבל השראה. את הפלטה המהממת שלכם, אחרי שחתכתם, צילמתם, העליתם ותייגתם, שימו במקום בולט בבית או במקרר, כך שכל פעם שישעמם לכם ותחפשו משהו לנשנש, זה יהיה הדבר הראשון שתיתקלו בו. חלק מהאתגר הוא להעלות את הצלחת בערב שוב ריקה ולא כי העברתם את התכולה שלה לפח. 

© AdobeStock

4. במקביל – בשיתוף עם יתר בני הבית, העבירו את מגירת הממתקים למקום גבוה וצדדי, נגיש פחות כך שיהיה פחות מפתה לפתוח אותה. עשו לכם כלל: חטיף אחד ליום או עדיף, יומיים. החטיפים העדיפים הם בייגלה וחטיפי פירות מיובשים כמו תפוחונים. 

5. רעיון לארוחת בוקר סופר אינסטגרמית שתשאיר אתכם שבעים לאורך זמן ותמלא אתכם באנרגיה - פודינג צ'יה. כך מכינים: שימו בצנצנת יפה שיש להם גם את המכסה שלה 3 כפות זרעי צ'יה, הוסיפו 3/4 כוס חלב אורז-שקדים ללא סוכר, ערבבו היטב והעבירו ללילה או לפחות 6 שעות במקרר. בבוקר תגלו שהצ'יה התנפחה וספחה את החלב ועכשיו נשאר לכם להוסיף פרי טעים, אפשר להמתיק בחצי כפית סילאן ויש לכם ארוחת בוקר מושלמת. 

6. פוגשים חברים ויודעים שתהיה שם פיצה/נקניקיות/מזון לא בריא אחר שאתם מעדיפים להימנע ממנו? הכינו בבית שייק מלא אנרגיה ובריאות, שימו בכוס מהממת עם קש רב פעמי – גם אקולוגי, גם טעים יותר וגם יפה יותר ושתו בדרך לשם או במהלך המפגש. כשיגיע האוכל, תהיו שבעים ומלאים יחסית ותוכלו להסתפק במשולש פיצה אחד או אפילו לוותר.
מתכון לשייק ירוק: 4 עלים של חסה יפה, צרור נענע שמוסיפה טעם רענן, מלפפון, תפוח, תמר, קרח לשים בבלנדר עם מים קרים ו-לבריאות.

© AdobeStock

7.  רוצים שתהיה לכם במקפיא גלידה טעימה ובריאה? הקפיאו מראש בננות חתוכות.
שימו בבלנדר בננה קפואה, הוסיפו כפית קקאו נא אורגני, מעט חלב אורז-שקדים והפעילו. מקבלים גלידת שוקולד בננה קרמית עשירה וטעימה. אפשר גם להעביר את התוצרת למתקן להכנת ארטיקים. אגב גם את שאריות השייק מהסעיף הקודם אפשר להפוך לארטיקים אם לא סיימתם הכל. 

8. הולכים לישון בשעות לא שעות? קבעו לעצמכם כלל שארבע שעות לפני השינה נמנעים מפחמימות – זה אומר בלי לחם/מאפים/פיצה/פסטה, מהם תוכלו לאכול בכמות הגיונית בארוחת הצהריים.  

9. פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים בריא. קבעו עם חבר או חברה פעילות קבועה בימים ושעות קבועים שהם עוגן שלא מזיזים. את התוכניות קובעים מסביבן. חשוב שזו תהיה פעילות שאתם אוהבים ונהנים ממנה – הליכה/ריצה/רכיבה על אופניים או סוסים/ משחקי כדור/ כדור עף חופים, מה שזה לא יהיה העיקר שתיהנו ותתמידו. קל יותר ביחד. 

© פוטוליה

10. נסו הרגל חדש – עם כל ארוחה אוכלים לפחות שני ירקות. עדיף לגוון בכמה שיותר סוגים ולא להיתקע על מלפפון-עגבנייה. בקיץ יש ירקות מעולים וזו הזדמנות לטעום גם כאלו שבעבר לא היו לכם טעימים. נסו מתכונים חדשים, תטעמו סלט שמכינים בבתים של חברים והכינו בעצמכם.

עם כל אתגרי הקיץ, אפשר גם לנצל אותו לשינויים חיוביים ולחזור לשנת הלימודים הבאה חזקים, בריאים ועם הרגלים חדשים, בהצלחה!


תגובות