תו הכוכב: נופר סלמאן לא מפסיקה לעבוד. אריאל שלג ואור סימסון

תו הכוכב: נופר סלמאן לא מפסיקה לעבוד

בשנה האחרונה, קשה שלא להיתקל בנופר סלמאן על המסכים. בין אם נשאבתם למשחק שלה על מסך הטלוויזיה ובין אם נתקלתם בשמה בעקבות הסינגלים הממכרים שלה, אנחנו בספק אם נשארתם אדישים אליה. תפסנו אותה לשיחה קצרה. לראיון המלא

הזמרת והשחקנית נופר סלמאן פרצה לתודעת הציבור הישראלי, אי שם בשנת 2015 כשהשתתפה בתוכנית האהובה "הכוכב הבא" וזכתה להכרה ואהבה רבה במיוחד. כארבע שנים לאחר שידור התכנית, בודדים האנשים שלא מכירים את שמה. תפסנו אותה לשיחה קצרה על הקריירה, האהבה למוזיקה וכמובן, השילוב של כל אלו עם תחום המשחק.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה את עושה בימים אלה?

"כרגע אני בצילומים לסדרה בקשת, שנקראת "עיניים". זאת דרמה מוזיקלית, שעוסקת "בבקסטייג'" של המוזיקה המזרחית. אני משחקת בסדרה זמרת שמנסה להצליח בעולם המוזיקה והסדרה מתמקדת בכל הדברים שהיא עוברת עם המנהלת שלה. בנוסף, יש גם הצגות שאני עושה עכשיו ב'קאמרי' של המחזמר "זה אני" שכתב וביים מאור זגורי שמתבסס על שירי אייל גולן וזה כיף, ההצגות רצות, מדהים."

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"לא החלטתי. כשאתה עושה מוזיקה, החיים שלך פשוט קיימים איתה. אין לך אופצייה אחרת, גם אם אתה רוצה או לא רוצה. זאת לא עבודה על המחשב. בעבודה בנאלית, אתה יכול לבחור שאתה עובד או לא לא עובד. פה זאת מציאות "עובדה על השטח". כשהייתי קטנה אהבתי לנגן, אהבתי לשיר. לא משהו שחשבתי אם אני עושה אותו או לא עושה אותו. התחלתי לקבל פידבקים על השירה כשהייתי יותר צעירה. הייתי שרה להורים שלי ולמשפחה ופתאום גם בטקסים בבית הספר בגיל 14 בערך. כשהייתי ילדה והייתי מודעת לכך שאפשר גם להיות זמר וגם לעשות מזה כסף ולהתפרנס אז הבנתי שזה מה שאני אעשה. לא הייתה לי אופצייה אחרת זה היה נשמע כמו דיל טוב."

 

בעבר השתתפת בכוכב הבא, האם את ממליצה לאמנים צעירים להשתתף בתוכניות מהסוג הזה?

"אני מציעה ללכת לתכניות האלה כשאתה בשל וכשאתה יודע מה אתה רוצה. כשיש לך את השירים שלך, יש לך את הקו שלך, וגיבשת לעצמך איזשהו אופי. בשלב הזה זה כבר מבורך ללכת לתכנית. כי כשאתה יוצא, אתה כבר מוכן לעולם האמיתי כי 'החשיפה של התוכנית שווה את זה'."

המוזיקה שאת יוצרת, תואמת לסגנון המוזיקלי שאת מאזינה לו?

"אני שומעת הכל מהכל, חושבת שבדור שלנו כולם שומעים הכל מהכל. גדלתי על ריהאנה כמו שגדלתי על שרית,  איזשהו שילוב, איזשהו מיקס, שיוצר את המוזיקה הישראלית. לדעתי, להמון זמרים יש איזשהו מיקס שהוא לא כל כך מוגדר. הוא בין פופ למזרחית, וזה בגדול כיף. הסגנון המוזיקלי בסוף נצבע מהדברים שאתה עושה בבית. מבחינת הגוון קול שלי אני חושבת שיש לי קול שהוא קצת מערבי מזרחי."

האם יש עוד דברים שתרצי לגעת בהם חוץ ממוזיקה ומשחק?

"לא, את אמת שלא. פעם חשבתי שאולי אני אהיה רופאה אבל כנראה שזה לא יקרה.."

נופר סלמאן
נופר סלמאן © אריאל שלג ואור סימסון

בשנה האחרונה אנחנו רואים אותך הרבה על המסך גם בטלוויזיה ולאחרונה גם בתאטרון, איפה את מרגישה יותר בנוח, על הסט מול המצלמה או על הבמה?

"קיבלתי חוויה אחרת לגמרי מהתאטרון. כיף בטירוף, זה עולם אחר. אתה מספר את הסיפור שלך, ואתה שר אותו. זאת חוויה שונה. יש משהו בצילום, שהוא גם כיף. כשיש יותר משחק עם המצלמה יש את כל העניינים, שבהתחלה, לא כל כך הבנתי. כששיחקתי ב'מלכות' אז לא ידעתי יותר מדי, ולא הבנתי את המשמעות של המצלמה ואיך מתמודדים איתה, אבל נעזרתי באנשי צוות שהיו, באנשים שעבדתי איתם על הסט. אני חושבת שעכשיו, אחרי שראיתי והתעמקתי בזה יותר וגם העבודה עם מאור (זגורי) הביאה אותי יותר כשירה לצילומים  שעכשיו אנחנו מצלמים, ואני נהנית מהם ממש."

לסיום, פינת "תו הכוכב" נקראת כך בגלל השאלה/משימה הבאה: נשמח אם תבחרי שיר שאת אוהבת עם משמעות מיוחדת עבורך, או לפרגן לאמן אחר שאת אוהבת ומעריכה. 

אני אפרגן לנתן גושן לשיר (מתגעגעת) הוא אמן מדהים כל מה שהוא עושה הוא מדהים ונותן לי השראה.

 

 

תגובות