אתם לא לבד: החיות שכולנו מתבלבלים ביניהן. adobestock

אתם לא לבד: החיות שכולנו מתבלבלים ביניהן

שפן או ארנב!? אווז או ברווז? גם אתם מתבלבלים בין החיות האלו לעיתים קרובות? אתם ממש לא היחידים אז החלטנו לעשות כתבה שתשים סוף לבלבול

מכירים את זה שאתם רואים תמונה של חיה כלשהי ואתם חושבים שאתם יודעים את השם שלה אבל אז מגלים שבעצם התבלבלתם עם חיה אחרת? אתם לא לבד! לרבים מאיתנו זה קורה לא מעט אז כדי לנסות קצת לעזור לכם הכנו רשימה של חיות שלרבים יש נטיה להתבלבל ביניהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


ארנב ושפן

שפן וארנב הן בין החיות שההתבלבלות ביניהן היא המוכרת ביותר. מכירים את זה ששרים את השיר "השפן הקטן" ואתם מדמיינים את היצור החמוד עם האוזניים הארוכות? אז זהו שלא כך נראה שפן, זהו ארנב, ההבדל העיקרי ביניהם הוא שלארנב יש אוזניים ארוכות בעוד לשפן יש אוזניים קטנות, כמובן שישנם הבדלים נוספים אך אם אתם רוצים להבדיל בין החיות זוהי הדרך הקלה ביותר.

מימין: ארנב, משמאל: שפן © AdobeStock


ברווז ואווז

ברווז ואווז הם חיות דומות ביותר לא רק בשמן אלא גם במראן ובעובדה ששניהם שייכים למשפחת הברווזים, לשניהם יש כנפיים ומקור והם חיים גם במים, אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא שאווזים הם גדולים יותר, ניתן לזכור זאת בעזרת העובדה שבר משמעו בן, והברווז לעיתים נקרא גם בן האווז, משמע קטן יותר מהאווז.

מימין: ברווז, משמאל: אווז
מימין: ברווז, משמאל: אווז © AdobeStock


צ'יטה ונמר

ממבט ראשון הם נראים ממש אותה חיה - טורף גדול ממשפחת החתוליים עם פרווה בהירה ועליה נקודות שחורות, אך בכל זאת אם אתם לא רוצים להתבלבל ישנם כמה הבדלים. הצ'יטה בניגוד לנמר לא מכוסה כולו בנקודות אלא יש לו שני פסים שחורים מתחת לעיניים, בנוסף הנקודות שעל הנמר הן לא שחורות לגמרי אלא הן טבעתית ובתוכם יש צבע חום בהיר יותר.

מימין" צ'יטה, משמאל" נמר
מימין" צ'יטה, משמאל" נמר © AdobeStock

נשר ועיט

מסיבה כלשהי הרבה אנשים מתבלבלים בין שני עופות אלה למרות שמבחינה חיצונית הן לא כל כך דומות, לנשר צוואר ארוך ומעוקל ולעיט לא, הנשר אוכל נבלות והעיט צד את טרפו. אגב אחד הדברים המבלבלים בהקשר זה הוא שעל בירה "נשר" בעצם מצויר עיט.

מימין: נשר, משמאל: עיט
מימין: נשר, משמאל: עיט © AdobeStock


אייל וצבי

גם בין שני חיות אלו הרבה אנשים מתבלבלים וגם פה סיכוי טוב שטעות זו נגרמת בגלל טעות בסדר גודל גדול יותר, במקרה זה הטעות היא של דואר ישראל אשר הסמל שלו אמור להיות צבי (בשל העובדה שהצבי מהיר ביותר שזוהי גם שאיפתו של הדואר) אך במקום לצייר צבי על סמלם הם ציירו אייל. איך מבדילים? לצבי יש קרניים קצרות וישרות ואילו קרניו של האייל ארוכות ומעוקלות.

מימין: אייל, משמאל: צבי
מימין: אייל, משמאל: צבי © AdobeStock


עז וכבשה

רבים האנשים שמתבלבלים בין שתי החיות האלה, יש להם כמעט אותו פרצוף והן כמעט תמיד לבנות וצמריריות, אם במקרה נתקלתם באחת מהם וממש רציתם לדעת מה אתם רואים אז תדעו שבדרך כלל לכבשים יש יותר צמר, בנוסף לעיזים יש זנב קצר יותר והרבה פעמים יש להם גם זקן.

מימין: כבשה, משמאל: עז
מימין: כבשה, משמאל: עז © AdobeStock
תגובות