גיל הוצאת הרישיון: נשאר על 17 לעת עתה. כוכבי הרשת רוי ומישל לומדים נהיגה. צילום: סמארט דרייב

גיל הוצאת הרישיון: נשאר על 17 לעת עתה

על אף העובדה שב-1 באפריל, הגיל המינימלי להוצאת רישיון בנהיגה אמור היה לרדת לגיל שש עשרה ותשעה חודשים ותקופת המלווה אמורה הייתה להתארך לשישה חודשים, הוחלט במשרד התחבורה להקפיא את השינויים

הבשורה לה חיכו השביעיסטים והשמיניסטים מזה זמן רב, בוטלה על ידי משרד התחבורה. אמש (א') התגלה כי במשרד החליטו לבטל את הרפורמה שאמורה הייתה להכנס לתוקף בחודש אפריל הקרוב, במסגרתה גיל הוצאת הרישיון אמור היה להתקצר. 

כיום, הגיל המינימלי להתחלת שיעורי הנהיגה הינו שש עשרה וחצי, וגיל הוצאת הרישיון עומד על שבע עשרה, כמו כן, נדרשים נהגים חדשים לעבור תקופת ליווי בת פרק זמן של שלושה חודשים. 

הרפורמה החדשה, שאמורה הייתה להכנס לתוקפה ב-1 באפריל בשנה הקרובה, כללה ראשית את הורדת גיל הוצאת הרישיון לשש עשרה ותשעה חודשים, אך יחד עם זאת, את הארכת פרק הזמן של תקופת המלווה לשישה חודשים. אמש כאמור, נודע כי התוכנית החדשה לא תכנס לתוקפה ב-1 באפריל. 

כרוניקה של הצהרות במשרד התחבורה

גם בשנים עברו, עלו תוכניות רבות להכשרה מאסיבית יותר במהלך שיעורי הנהיגה, שיכללו נהיגה במרכזים מיוחדים להכשרת נהגים חדשים, הכוללים התמודדויות עם מצבי נהיגה מסובכים כמו: החלקה על קרח, איבוד בלמים וכדומה. כמו כן, עלו הצהרות על קיצור גיל הוצאת הרישיון לא פעם.

עוד באותו הנושא: 

תגובות