הפקת בת מצווה מיוחדת של פעם בחיים בלי לאבד את הראש והארנק. adobestock

הפקת בת מצווה מיוחדת של פעם בחיים בלי לאבד את הראש והארנק

כל הנערות ממתינות בקוצר רוח לאירוע ולמסיבת בת מצווה, את האירוע נהוג לחגוג בסמוך ליום הולדת 12, ובזרמם מסוימים ביהדות יש המקיימים טקס דתי גם בבית הכנסת, בדומה לטקסי בר מצווה לבנים. הבנות הנרגשות חולמות על אירוע ססגוני ושמח, הן לרוב מעוניינות במסיבה יוקרתית וגרנדיוזית עם אורחים רבים, אוכל טעים, אטרקציות מדליקות, גימיקים שונים וכמובן ריקודים

בשיתוף עם פלאשבק הפקות

תוכן שיווקי

כיום מסיבות הבת מצווה הפכו להפקה מושקעת המחייבת לא מעט משאבים, תכנון מקצועי וזמן. כדי להפוך את האירוע לחוויה בלתי נשכחת לנערה המתבגרת, לחבריה ולחברותיה ולכל המשפחה והאורחים, מבלי להיכנס להוצאות גבוהות ומיותרות – חשוב לתכנן נכון את המסיבה, ויש לגבש תקציב להפקת האירוע, עדיף בעזרת חברת הפקות מקצועית.

הפקה מקצועית של מסיבת בת מצווה

בזמנים הקדומים היהודים לא קיימו טקס בת מצווה לבנות המתבגרות והנוהג היה לערוך רק טקסי בר מצווה לבנים המגיעים לגיל 13. על פי ההלכה היהודית הבנות שחוגגות גיל 12 חייבות בכל מצוות התורה, וכדי לחזק את שמירת המצוות הרבנים החלו לעודד את הציבור לערוך טקסי בת מצווה לבנות, וכיום עורכים ומפיקים מסיבות בת מצווה בכל המגזרים, כאשר במגזר החילוני המסיבות הפכו ליוקרתיות ולגרנדיוזיות במיוחד.   

בעבר הלא רחוק ההורים ערכו מסיבות בת מצווה בסלון הבית, בגינה הפרטית או בפארק ליד הבית, כיום הנערות המתבגרות מעוניינות בחוויה נפלאה ומרגשת של פעם בחיים, לכן הן אינן מסתפקות באירוע קטן ומשפחתי, והורים רבים עורכים את המסיבה במועדון בת מצווה, בלופט יוקרתי ומושקע, בגני אירועים, באולמות אירועים או בחיק הטבע. 

חשוב לזכור כי אירוע בת מצווה מסמל את המעבר מילדות לבגרות, זהו אירוע חשוב בחיי כל הנערות המתבגרות, לכן האירוע הפך עם הזמן למסיבה יוקרתית עם אורחים רבים ונדרשת הפקה מקצועית כדי לענות על כל דרישותיה וחלומותיה של כלת השמחה. הנערות יודעות בדיוק כיצד הן רוצות שהאירוע שלהן יתקיים, וחשוב לזכור כי הן מוזמנות למסיבות בת מצווה של חברותיהן, לכן יש מעין תחרות סמויה בין הילדות וההורים לגבי מי הפיק את המסיבה המושקעת והנוצצת ביותר.

© adobestock | אילוסטרציה

יחד עם זאת, ההורים לא חייבים להגשים את כל רצונותיה של הילדה, וכדאי להציב גבולות.

טיפים להפקת אירוע בת מצווה חווייתי ובלתי נשכח

הפקת אירוע בת מצווה יכולה להגיע לסכומים גבוהים, ולא כל ההורים יכולים לעמוד בהוצאה. לכן, הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לגבש תקציב להפקת האירוע. כאשר יודעים מהו התקציב קל יותר לקבל החלטות ענייניות ושקולות כמו מיקום האירוע (בית, לופט, וילה, גן או אולם אירועים, מועדון בת מצווה וכו'), קייטרינג, תקליטן, צלם אירועים ואטרקציות. 

יש בעלי מקצוע עליהם לא כדאי לוותר, למשל צלם וידאו וסטילס, חברת קייטרינג, תקליטן. חשוב לרשום על דף נייר או לפתוח גליון באקסל ולציין אילו אטרקציות ובעלי מקצוע הם חובה ולא ניתן לוותר עליהם, ואם נשאר תקציב אפשר להוסיף אטרקציות נוספות שהילדה מעוניינת בהן. כדאי להוסיף לרשימה את הדברים הנחשבים כחובה, למשל תסרוקת, שמלה אלגנטית, הסעות, מועדון או אולם אירועים, צלם וכד'. 

אין לוותר על צלם אירועים מאחר וחשוב לתעד את המסיבה וליהנות ממזכרת מרגשת לכל החיים. כדי להוזיל עלויות כדאי לפנות לחברת הפקות המציעה צילום אירועים, מגנטים לאירועים, צילום בוק בת מצווה מקצועי, מצגות לאירועים, קליפ בת מצווה ועוד.  

תכנון והפקת האירוע בעזרת חברת הפקות מקצועית

הפקת אירוע בת מצווה דורשת ידע וניסיון, יש להתייחס לגורמים רבים ולקבל לא מעט החלטות. בעזרת חברת הפקות מקצועית ומנוסה קל להפיק אירוע יוקרתי ונוצץ ולהבטיח חוויה בלתי נשכחת לנערה ולכל המשתתפים. בעזרת הצוות המקצועי ניתן לגבש תקציב, לבחור מקום ואטרקציות ואין צורך לתאם מול בעלי מקצוע שונים, לכן ההורים זוכים לראש שקט והם יכולים להתמקד בילדה ובהכנות לאירוע המרגש. 

© adobestock