מנסים להוזיל את ביטוח הרכב לנהג הצעיר בבית? זה אפשרי - כך תעשו זאת. Fotolia

מנסים להוזיל את ביטוח הרכב לנהג הצעיר בבית? זה אפשרי - כך תעשו זאת

איזה כיף, נהג חדש הצטרף למשפחה שלכם. ברגע שהתיכוניסט או החייל עבר את הטסט שלו בהצלחה, אתם עושים חגיגה קטנה, ואולי אפילו טסים לחו"ל כדי לשחרר קצת מתח. אבל אחרי שנרגעים קצת העניינים, עליכם להתמודד עם נושא לא פשוט והוא ביטוח עבור נהג צעיר

בשיתוף עם Wobi

תוכן שיווקי

כולנו יודעים שביטוח לנהג הצעיר בבית אינו זול. כאשר מדובר בנהג חדש, חברות הביטוח אינן אוהבות לקחת סיכונים, והן יעדיפו לגבות מחיר גבוה יותר. אך אל דאגה, ישנן דרכים להוזיל את הביטוח לנהג צעיר, גם אם אין לו הרבה ניסיון על הכביש. כך שגם הנהג הצעיר יוכל עד מהרה להגיע עם הרכב בבית הספר, ואתם מצדכם תוכלו לצפות בו בגאווה כשהוא הופך מנער לאדם מבוגר לכל דבר ועניין.

להכיר את ההגדרות - מיהו נהג צעיר?

נתחיל עם ההגדרה – מיהו נהג צעיר?  ובכן, פוליסות הביטוח נוהגות לחלק את הביטוח לנהג הצעיר ולשאר הנהגים לשלוש קבוצות:

  • נהג צעיר – נהג שגילו עד 24 שנים, ועל כן הביטוח שלו יהיה יקר יותר. החברה רואה בו נהג בלתי מנוסה אשר נועד לפורענות. 

  • נהג ותיק – נהג שגילו מעל 24 ויש לו רישיון נהיגה בתקופה של שנה אחת ויותר. זהו נהג עם ניסיון רב יותר על הכביש, ולכן מחיר הביטוח שלו בהתאם. 

  • נהג מבוגר – נהג שגילו נע בין 40 ל-50 שנה ומעלה. במקרה זה ניתן להוזיל את הביטוח אפילו יותר, בייחוד אם לנהג אין היסטוריה של עבירות תנועה משמעותיות. 

בנוסף להגדרת הנהג הצעיר, קיימת הגדרה לנהג חדש שגילו מתחת לגיל 24 שנים. על נהג זה חלות הגבלות מחמירות יותר כמו מלווה ל-3 חודשים. כמו כן, במקרה של עבירה, הנהג הנעיר מקבל עונש חומר יותר. 

© Fotolia

איך אפשר להוזיל את המחירים?

ראינו כי קיימות הגבלות שונות על נהג צעיר, ועל כן ביטוח נהג צעיר יקר יותר מביטוח רגיל. עם זאת, עדיין קיימים כמה דברים שניתן לעשות על מנת להוזיל את הביטוח. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח חדש לנהג שיכסה את כל העלויות של פגיעת נזקי גוף ונפש, כדאי לערוך השוואת מחירים. בעידן האינטרנט אין פשוט מזה. נכנסים לאתר, מזינים את הפרטים הרלוונטיים ובוחרים את חברת הביטוח שמציעה את המחיר הזול ביותר לנהג הצעיר. אף על פי שהחברות אינן אוהבות להסתכן, חלק מהן מציעות מחירים משתלמים יותר בהשוואה לאחרות. 

דרך נוספת להוזיל את הביטוח היא לשלם עבור הפוליסה למשך זמן קצוב. נגיד, לתקופה של 4 ימים. פתרון זה מתאים לצעירים שאין להם רכב משלהם, והם משתמשים ברכב של הוריהם רק בסופי שבוע, כשהם חוזרים מהצבא או מהלימודים. מעבר לכך, ישנם חברות ביטוח אשר מעניקות ביטוח זול לפי התנהגותו של הנהג הצעיר בכביש. לדוגמה, אם הנהג נסע בזהירות ולא ביצוע עבירות תנועה, הוא יקבל הנחה על הביטוח בתמורה לכך. עוד אפשרות היא לא לעשות ביטוח בנפרד לנהג הצעיר, אלא לצרף אותו לביטוח המשפחתי הקיים. כאשר הביטוח מתחלק בין אנשים שונים הוא זול יותר.

Wobi - החברה שתעזור לכם להשוות בין המחירים

ראינו כי כדי לחסוך כסף עבור הנהג הצעיר, יש צורך לבדוק היטב את המחירים. הכי טוב לעשות זאת עם חברת Wobi, החברה שמציעה ביטוחים משתלמים לנהגים חדשים וותיקים כאחד. זוהי סוכנות הביטוח דיגיטלית הגדולה ביותר בארץ להשוואת מחירים וביטוחים, והיא מביאה לכם את הביטוחים הלוהטים והמשתלמים יותר שאפשר למצוא, בייחוד אם אתם זקוקים להנחה משמעותית עבור נהג צעיר שהצטרף למשפחה.