נזכרים בספורטאים המצטיינים ששכלנו. מערכת

נזכרים בספורטאים המצטיינים ששכלנו

בין עשרות אלפי החללים שנפלו בקרב מאז קמה מדינת ישראל, ניספו לא מעט ספורטאים מצטיינים. דסק הספורט של "פרוגי" נזכר בשלושה מהם ומביא את דבריו של מאמן אלוף הנוער בטקוואנדו שנפל בחודש נובמבר האחרון

בהיסטוריה נפלו לא מעט ספורטאים מצטיינים בעת שירותם בצה"ל בתקופת הסדיר והמילואים. ערב יום הזיכרון 2012, דסק הספורט של "פרוגי" נזכר בסיפורם של שלושה ספורטאים מחוננים שהתגייסו לצבא לשרת את המולדת ונהרגו בשדה הקרב. 

נדב רוטנברג 1990-2011

נדב רוטנברג ז"ל, היה מתאמן יחד עם שני אחייו במועדון הטאקוונדו של הפועל כפר סבא וזכה להגיע למעמד אלוף ישראל לנוער וסגן אלוף ישראל לבוגרים וכן היה חבר נבחרת ישראל בטקוואנדו. 

"נדב התחיל להתאמן במועדון בגיל 10", סיפר ל"פרוגי" מאמנו האישי של רוטנברג ז"ל, שלמה טל. "נדב היה ספורטאי ואדם עם ערכים, כבוד ומידות טובות, מוטיבציה רבה ושאיפה למצוינות, דגש בעבודה קשה ויכולת התמדה ונחישות. נדב היה אהוד על כולם ותמיד עזר ופרגן לחבריו לקבוצה", נזכר טל.

טל סיפר שגם כשהתגייס רוטנברג לצבא הוא המשיך לשמור על קשר והיה מגיע להתאמן במועדון בכל הזדמנות שניתנה לו: "הוא המשיך לעקוב בתחרויות שחבריו השתתפו ואחרי הצלחות וחוסר הצלחות היה שולח הודעות ומעודד את חבריו".

על אף שיכול היה לבחור ולשרת את המדינה במעמד של ספורטאי מצטיין, בחר רוטנברג לשרת את המדינה ביחידה קרבית ולשמור על המולדת. רוטנברג נפל ב-7 בחודש נובמבר 2011, בעת פעילות מבצעית של צה"ל ברצועת עזה.

 
סמל נדב רוטנברג ז
סמל נדב רוטנברג ז"ל. צילום פרטי.
 

מיכה גוטליב  1977-1997

גוטליב נולד בשנת 1977, מגיל צעיר הוא הצטיין בספורט ושיחק בילדותו כדורסל, אך כשגדל הוא הפך לבחור חסון והתמקצע בענף הקארטה בו הוא היה מהטובים בארץ בקרב בני גילו. החברים מספרים כי גוטליב היה אדם חביב, עוזר לזולת, מכבד, צנוע וחרוץ.  ב-4 בפברואר 1997, נספה גוטליב בעת אסון המסוקים (תאונה אווירית שהתרחשה בצפון הארץ, בה שני מסוקי עמוסים בחיילים התנגשו והתרסקו. בתאונה ההיא איבדנו 127 חיילים)

יהושע לוי 1949-1967

לוי נולד בשנת 1949 ועלה לארץ ב-1951. חבריו מספרים על אדם שקדן, חרוץ וחביב. תחביבו הגדול ביותר היה הכדורגל, לוי שיחק בעמדת המגן והיה אחד משחקניה המצטיינים של מכבי רמת השקמה שנחשבה לקבוצה הטובה ביותר באותה התקופה. לוי נפל בעת מלחמת יום הכיפורים ב-15 באוקטובר, שנת 1973. 

יהי זכרם ברוך.

תגובות