האם ה-iOS 8 באמת שווה את ההורדה? אנחנו בדקנו. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

האם ה-iOS 8 באמת שווה את ההורדה? אנחנו בדקנו

אפל מציגה פיצ'רים חדשים עם מגוון רחב של שדרוגים ב-iOS 8 . אך מה יותר טוב מהיכרות ישירה? בדקנו בשבילכם עד כמה ה-iOS 8 אכן פורץ דרך כמו שהציגו אותו, או סתם עוד עדכון גרסה

מי לא חיכה ל-iOS 8? הגרסה החדשה אמורה להיות טובה יותר מכל מה שראינו עד עכשיו. פיצ'רים חזקים שאנחנו כבר דיברנו עליהם (הזמינים רק למכשירי אפל שיצאו לאחר האייפון 4S), והפעם - לאחר ניסיון - מה דעתנו על הגרסה החדשה ופרטיה?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אפשרויות מפתחים

לפני ששוחררה רשמית, אפל הוציאה את ה-iOS 8 למפתחים, אך באותו זמן אותם מפתחים נתקלו בבעיות ובאגים שכמובן אפל תיקנה בשחרור הרשמי. ב-iOS 8, למפתחים יש את הנגישות כמעט לכלל המערכת, בדגש על פרטים קטנים כמו שיתוף קבצים, הגדרת פעולת כפתור ההפעלה (בלחיצה יודפס מסמך, יתורגם הדף הנוכחי ועוד), עיצוב המקלדת, הוספת אפשרויות לעיצוב התמונות באפליקציית התמונות עצמה, ללא צורך ביציאה מהאפליקצייה.

דבר מגניב נוסף שנהפך לנגיש יותר בשביל המפתחים, הוא מרכז ההתראות, שחולק לשתי קטגוריות- "התראות" ו-"היום", מה שמאפשר לו להציג בדיוק כרצונכם! החל מתוצאות משחק הכדורגל מאתמול, חדשות היום ועוד.

לאחר שמורידים את הלשונית, הנה החלק העליון
לאחר שמורידים את הלשונית, הנה החלק העליון

אך מה שאכן הרעיד את עולם המפתחים, היא שפת התכנות החדשה שהמציאה אפל ושמה "Swift", אשר מקלה על העיצוב והפיתוח ב-iOS באופן קריטי, באמצעות קיצור כמה שורות בשפת התכנות הרגילה שיכולות להגיע ב-Swift לרק שורה אחת.

נחמד לציין כי שינו את העיצוב של הלשונית שנפתחת מלמטה, וזה נראה קצת שונה, אולי יעניין:

העיצוב החדש
העיצוב החדש

תקשורת וכל מה שמסביב

אך למה מכשיר הטלפון באמת נועד? לתקשורת! אפל העצימה את אמצעי התקשורת בגרסה החדשה כאשר ניתן לשלוח הודעות בדרכים שלא יכלנו לשלוח בהודעות הרגילות עד עכשיו. ניתן עכשיו להקליט הודעות, ולשלוח מיקום (וואסטאפ מישהו?), אך זה עוד לא הכל. כפי שראיתם בתמונה הקודמת, חוץ מהתשובה המובנת, במרכז ההתראות המשופר קיימת האופציה לתגובה מהירה. כאשר נשלחת הודעה, התראה קופצת במרכז ההתראות, אך מה החידוש? ניתן להשיב במקום להודעה ללא צורך להכנס לאפליקציית ההודעות, מה שמאפשר תגובות מהירות הרבה יותר וחיסכון במאמץ לעצלנים בינינו.

תגובה מהירה
תגובה מהירה והקלטה

בנוסף, לכולנו יצא לסבול מהתיקון האוטומטי הידוע לשמצה של האייפון, אך אפל התעלתה על עצמה עם תיקון אוטומטי חדש, המסתמך על השלמת מילים על פי מילים שכתבנו קודם, וכך להיות יותר רלוונטי בכל הקשור למשתמש האישי במכשיר.לא נשכח את עמוד הנעילה, שגם מתוך עמוד זה אפשר לענות ולשלוח הודעות, מבלי להיכנס לאפליקציות השונות.

תראו את התגובות, אדיר, לא?
תראו את התגובות, אדיר, לא?

קיים מצב במכשיר, שאם לוחצים דאבל - קליק על מקש הבית (או משהו אחר שהגדרתם מראש), אתם תגיעו לעמוד שבו אפשר לסגור את האפליקציות הפתוחות שסיימנו שימוש בהם, או במילים אחרות, ריבוי המשימות. מה מיוחד עכשיו? מעל כל האפליקציות הפתוחות, יש שורה של כל האנשים שהגדרתם מראש - משם אפשר להתקשר, לשלוח הודעה וכן הלאה - יש אליהם!

מעל לריבוי משימות
מעל לריבוי משימות

פיצ'ר חדש נוסף הוא ה-"Family Sharing" (שיתוף משפחה), המאפשר להגדיר עד 6 מאנשי הקשר כחברי משפחה ולשתף בפניהם הכל, מאפליקציות שרכשנו ועד שירים שקנינו. למשפחה יש את האופציה לקבל את הדברים הללו, כי אנחנו כבר קנינו אותם. בנוסף לכך, באמצעות השיתוף מסתנכרנים התמונות המשפחתיות, לוח השנה, המיקומים וכדומה בין בני המשפחה, מה שמאפשר עדכון שוטף משאר חברי המשפחה גם כאשר הם לא בסביבה.

אמצעי תקשורת נוסף הוא התקשורת בין מכשירים. אפל מאפשרת סנכרון כולל אשר מגיע כמעט לכל התחומים בין האייפון,האייפד והאיימק. הסנכרון מאפשר להמשיך מאיפה שעצרתם ולעבור מהאייפון לאייפד, לענות לשיחות והודעות לא רק מהאייפון אלא גם מהאיימק. אין וויפיי לאייפד? הסנכרון ידליק את האינטרנט של האייפון וישתף אותו עם המכשיר השני. 

ואיך אפשר בלי ה-iCloud , שלאחרונה נודע כלא אמין במיוחד, וכתוצאה מכך אפל מנסה להחזיר את המוניטין הטוב באמצעות חידושו, כאשר עכשיו ניתן לא רק להעביר קבצי מדיה ומסמכים לענן, אלא הכל! כל סוגי הקבצים ניתנים עכשיו לגיבוי, וללא הגבלה.

תרבות ופנאי

אפל מנסה לגעת בחיינו כמה שאפשר, ועושה זאת באמצעות הפיצ'רים הבאים. מי לא מכיר את חיפוש ה-Spotlight המיתולוגי של אפל, המאפשר חיפוש כולל של אנשי קשר, אפליקציות, ולפעמים סתם חיפוש ברשת. בגרסה החדשה, אפל הגדירה את החיפוש לרמות מדויקות יותר, כאשר יכולה להבדיל בין אם אתה מחפש ספר או סרטון ביוטיוב, מה שמעניק לך את המידע המדויק שאתה צריך ללא חיפוש מויתר.

חיפוש הספוטלייט
חיפוש הספוטלייט

חשוב להוסיף שאפל הציגה פיצ׳ר חדש במצלמה והוא "קיטועי זמן" - מעין תמונה בקטעים בהילוך מהיר. בנוסף, יש למצלמה אפשרויות חדשות ומגניבות, וביניהם גם טיימר של 3 שניות, 5 שניות ו-10 שניות. מגניב לא?

הבאנר העליון במצלמה. יש שם טיימר, רואים?
הבאנר העליון במצלמה. יש שם טיימר, רואים?

אפליקציית הבריאות החדשה של אפל מאפשרת לא רק קביעת אימונים ומדידות, אלא גם מקיימת בדיקות קצב לב, קלוריות וכן הלאה. בנוסף, האפליקצייה מאפשרת שיתוף הנתונים עם מכשירים אחרים. ולסיום, בתחום הגיימינג, אפל מציגה את הגדרות ה-"Metal" , שמשפרות את ביצועי המשחקים ומאפשרת זרימה חלקה יותר והנאה מקסימלית מכל משחק שהוא.

לא רק, לאחר שמעדכנים את הגרסה, מקבלים בנוסף 4 אפליקציות חדשות. iBooks - כשמו כן הוא, סיפריית ספרים ענקית שאפשר לרכוש. נגלה לכם בשקט ששם יש את ספר הלימוד ל-Swift. פודקאסטים - האין זה ברור? שידורים שונים של אנשים מסוימים. אפשר שגם לכם יהיה שידור! חוץ מזה, יש את טיפים, שזה בעצם טיפים על ה-iOS 8 ודברים שאולי לא ידענו עליו. ולבסוף, בריאות - שעל זה דיברנו המון, אפליקציה שתעזור לכם בתזונה נכונה.

מה חשבנו?

את האמת? זה נראה ממש מבטיח. כשבאנו להוריד את זה, חשבנו על זה שיש מצב שסתם מפתחים ציפיות ולכן אין למה לקוות. הורדנו את הגרסה החדשה (שלקחה יחסית הרבה זמן) וגילינו שזה מיוחד. אכן כן, באמת יש פה ושם באגים שכנראה יתקנו בגרסה הבאה, אבל כרגע זה עובד חלק ואנחנו מאוד שמחים משינוי זה של אפל. אנחנו ממליצים לכם להוריד את הגרסה החדשה!

 
תגובות