להרגיש כמו ספיידרמן? עכשיו זה אפשרי. צילום: יחסי ציבור

להרגיש כמו ספיידרמן? עכשיו זה אפשרי

למי שיצא לראות ספיידרמן, מדובר בחוש שישי שכזה המכונה "חוש ספיידי" שבאמצעותו ניתן לחוש בסכנה. נשמע רחוק לגמרי מהמציאות? אז זהו שלא. קראו

בימים אלו מדענים בקוריאה מפתחים חיישן קול עוצמתי בעל הפוטנציאל לשמש ביום מן הימים כ-"חוש הספיידי" המדובר. שמו הוא "חיישן חריץ", שיכול להיות או מולבש על אנשים, או על חפצים. מקור ההשראה הוא דווקא מעכבישים אמיתיים, על שם איבריהם דמויי החריצים הנמצאים ברגליים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בקצרה, אותם חריצים ברגלי העכבישים, מחוברים ישירות למערכת העצבים, וכאשר חשים תנודה או תנועה חריגה על גבי השטח שעליו הם נמצאים (זאת באמצעות רגישות גבוהה מאוד כלפיה), אותו חוש מופעל ומזהיר את העכבישים מפני סכנה. 

© האתר Nature

מדובר בהמצאה, שעל פי גורמים רבים, הולכת לשנות את החיים שלנו לגמרי. כאשר חיישני החריץ אכן יצאו לפועל, הם יוכלו להזהיר אותנו מפני אסונות טבע כמו צונאמי,רעידות אדמה וכד', וכך להציל חיים של המוני אנשים. זאת בנוסף לנוחות האישית, למי מאיתנו לא יצא להתקע בעמוד שלא שמנו לב אליו, או לחוש את הכאב העצום של לדרוך על לגו או להתקע עם הבוהן במשהו? כל זה יכול להגמר באמצעות החיישן שיזהיר אותנו לפני שזה יקרה. ניתן להבין שמדובר בקצה הקרחון, הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת ומי יודע, אולי לכולנו עוד יהיה כוחות על?

>> התמונות נלקחו מאתר Mashable. כנסו לכתבה המלאה!

תגובות