Apple נתבעת: עדכון התוכנה iOS 8 כבד מדי. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

Apple נתבעת: עדכון התוכנה iOS 8 כבד מדי

בעקבות מחאת הגולשים: כנגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית הטוענת כי עדכון התוכנה גוזל נפח רב מדי מהמשתמשים לטובת שימושים פנימיים של המכשיר. כל הפרטים בכתבה

גם אם אתם בעלי מכשיר של חברת אפל, וגם אם לא, סביר להניח ששמעתם על iOS 8, עדכון התוכנה החדש ביותר של מערכת ההפעלה של החברה. אותה הסערה שהתחוללה סביב גודלו הכבד במיוחד של העדכון, פרצה את גבולות הרשת והגיעה לכותלי בית המשפט.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בסאן פרנסיסקו הוגשה תביעה ייצוגית כנגד החברה, בטענה שהיא הטעתה את המשתמשים שלה בנוגע לגודל עדכון התוכנה של מערכת ההפעלה - iOS 8. התביעה מתמקדת בעיקר במשתמשים עם מכשירים בעלי נפח של 8 ו-16GB, אלה שהושפעו ביותר מהורדת iOS 8 המסורבלת, שכן הם אלה המאבדים חלק משמעותי מקיבולת האחסון כאשר הם משדרגים את מערכת ההפעלה, על פי התביעה.

"עדכון התוכנה, iOS 8, משתמש באחוז גדול מהצפוי של קיבולת האחסון במכשירי 8 ו-16GB, לרבות אייפונים, אייפדים ואייפודים" כך נטען בתביעה. אפל, היא טוענת, "נכשלה בלחשוף לצרכנים כי כ-23.1 אחוזים מנפח האחסון המפורסמת של המכשירים יצרכו על ידי העדכון, וכי אותם האחוזים לא יהיו זמינים לאלה הבוחרים לקנות מכשיר חדש בו הגרסה העדכנית מותקנת".

הורדת עדכון התוכנה של iOS 8 דורשת כ-6GB של אחסון, מה שגרם לכך שמשתמשים רבים נאבקו על מנת למחוק מספיק תמונות, אפליקציות, שירים ומסמכים אחרים ממכשיריהם על מנת לפנות מקום. אף על פי כן, וגם אם התביעה תחזיק מעמד מספיק זמן בבית המשפט, אפל הגנה על עצמה בהצלחה גם במקרים קודמים של תביעות אודות קיבולת אחסון בעבר.

© צילום מסך מפייסבוק

כל שנותר הוא לקוות שעדכון התוכנה הבא של אפל, מעבר לכל יתרונותיו הרבים, ידרוש קיבולת אחסון פחות מאסיבית, כזו שתעודד את בעלי המכשירים להוריד אותו, ותגרום לכל סערה נוספת אפשרית - לדעוך.

תגובות