שידרוג: הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה גם הרב קו שלנו. צילום מסך מיוטיוב

שידרוג: הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה גם הרב קו שלנו

בעבר היו כרטיסיות, ואז זה השתדרג לכרטיסים מגנטיים. עכשיו התחבורה הציבורית עולה עוד מדרגה בדרך לתשלום וירטואלי באופן מלא ובעקבותיה הכנו לכם מדריך קצר. בנוסף, ניסוי קטן שעושים בשבילנו. הכל בכתבה

עליתם לאוטובוס (אחרי שהתייבשתם עשרים דקות בתחנה), הוצאתם מהארנק את כרטיס הרב קו, שמתם אותו על מכונת התשלום ופתאום גיליתם שנגמר לכם הכסף. אתם מבואסים, האנשים שמאחוריכם עצבניים וכל הסיטואציה הופכת ללא נעימה. אז מהיום אתם יכולים להטעין לבד, בלי לגרום לכולם לחכות. חברת Hopon השיקה אפליקציה לטעינת כרטיס הרב-קו מהסמארטפון, שפותח בשיתוף עם חברת דן.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כל מי שיש לו מכשיר אנדרואיד שתומך בטכנולוגיית NFC (תקשורת טווח אפס) יכול לרכוש תוכנית נסיעות שונה דרך המכשיר (לאחר שהזנתם באפליקציה אמצעי תשלום, כמובן). כל מה שצריך לעשות הוא להוריד את האפליקציה, להיכנס לתוכניות ולהצמיד את כרטיס הרב-קו לגב המכשיר. האפליקציה גם מראה כמה כסף נשאר בכרטיס, כך שאפשר תמיד לבדוק ולדעת מתי צריך להטעין את הכרטיס שוב.

בנוסף, משרד התחבורה עושה ניסוי ונותן ל-1,000 משתמשים כרטיס רב קו חכם, עם חיבור USB לצורך טעינה במחשב. הניסוי ימשך שבועיים, ומטרתו הוא להפיק לקחים ליעול השירות לפני הוצאתו לשוק הרחב.

שני פיתוחים אלה הם התקדמות משמעותית מהמצב הקיים והם שלב לפני תמיכה בתשלום וכרטוס מלא מהסמארטפון, ללא הצורך בכרטיסים וחומרה יקרה התומכת בהם.

אז איך משתמשים באפליקציה?

ראשית, יש להוריד את האפליקציה "HopOn" מחנות האפליקציות (כרגע היא זמינה באנדרואיד) יש לציין כי כל הרכיבים והאפשרויות של האפליקציה עובדים כשורה רק בסמארטפונים: גאלקסי 3,5,6 ו6 edge ובlg g3/4. כשתפתחו את האפליקציה, תראו את המסך הבא. כרגע אני אסביר לכם על טעינה של רב קו בכסף.

 

© צילום מסך מהאפליקציה

לאחר שנכנסתם, יש ללחוץ מצד שמאל למעלה על הציור של תעודת הזהות. שם תקבלו את המסך הבא:

© צילום מסך מהאפליקציה
 
כאן יש ללחוץ על "רכוש וטען לרב-קו", על מנת להטעין בו כסף. לאחר שתלחצו, תקבלו את המסך הבא:
 
© צילום מסך מהאפליקציה

כאן אתם צריכים לדאוג בהגדרות של המכשיר שתכונת הNFC פועל. הNFC זו אפשרות של תקשורת טווח אפס. כלומר, העברת מידע בין 2 מכשירים שקיימת בהם האפשרות הזו כאשר הם מוצמדים. במקרה שלנו יש להוריד את המגן האחורי של הטלפון (במידה ויש) ולהזיז את הרב קו כשהוא מוצמד לגב הטלפון עד שהוא מגיע למקום שבו הNFC יכול להתאפשר ותקבלו את המסך הזה:

© צילום מסך מהאפליקציה

פה תוכלו לראות את מספר הרב-קו שברשותכם (במקרה שלי 40205033), מתי יגמר לו התוקף (אצלי זה דצמבר 2018), היתרה שלכם (אצלי 23.70 ש"ח) ואפשרויות הטענה. כמובן שתוכלו להטעין רק אחרי שתכניסו אמצעי תשלום לאפליקציה.

בהצלחה!

תגובות