עד התחרות: טור אישי של קבוצת Elysium #1937. Elysium #1937

עד התחרות: טור אישי של קבוצת Elysium #1937

קבוצת הרובוטיקה Elysium 1937 מתיכון מור מתכוננת לתחרות הרובוטיקה השנתית ובמקביל לא מפסיקה לעבוד ולתרום לקהילה. טור אישי

ארגון הרובוטיקה, FIRST – For Inspiration and Recognition of Science and Technology, הוקם ב-1989 בארה"ב בשיתוף עם נאס"א. מטרתו לקדם צעירים למקצועות טכנולוגיים באופן יצירתי ומהנה. FIRST  מארגן מספר תחרויות: מגילאי גן חובה ליסודי (Jr.FLL), יסודי לחטיבה (FLL) חטיבה לתחילת תיכון (FTC) ותיכון (FRC). ארגון FIRST פעיל בארץ משנת 2005 בשיתוף עם הטכניון ויש לו כ7700 משתתפים בשלל גילאים.

עד התחרות, שתתקיים ב-8 עד ה-10 במרץ, נפרסם בפרוגי טורים אישיים של קבוצות שונות מרחבי הארץ בשביל שאתם תוכלו להכיר את הקבוצות המיוחדות האלו ושהם יכולו לפרסם את עובדתם. אז בואו נכיר את קבוצה 1937 - "Elysium". 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

זו השנה ה-11 שבה 1937 Elysium לוקחת חלק בתחרות ה-"FRC – FIRST Robotics Competition". בתחרות זו מקבלים בינואר כל שנה משימה ובונים רובוט לפי הדרישות שהוגדרו ובזמן מוקצב של שישה שבועות. בניית הרובוט והתנהלות הקבוצה נעשית כולה על ידי התלמידים ובעזרת מנטורים המתנדבים. בסיום עונת הבנייה הרובוט נארז ונשלח לארגון, והפעם הבאה שרואים את הרובוט היא התחרות השנתית שנערכת בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. הקבוצה שתזכה במקום הראשון תטוס לתחרות הבינלאומית בארה"ב ותתחרה מול עשרות קבוצות אחרות מכל העולם!

© Elysium #1937

השנה התחרות קשה במיוחד ומציבה אתגרים טכנולוגיים והנדסיים בפני המתחרים. התחרות כולה בסימן מלחמות ימי הביניים כאשר הרובוט של כל קבוצה צריך לעבור מכשולים, להגיע לטירת היריב, להפגיז אותה באבני בליסטראות ובסוף לכבוש אותה! הרובוטים מופעלים חלק מהזמן על ידי הילדים אבל חייבים לבצע גם משימות באופן אוטונומי (עצמאי) שם נמדדת יכולת הילדים בפתוח התוכנה הנדרשת, ראייה ממוחשבת ועוד. 

חברי הקבוצה נמצאים כרגע בעיצומה של עונת הבנייה של הרובוט ועסוקים כולם בתכנון, בנייה ופיתוח התוכנה. במקביל לכך ובמהלך השנה כולה חברי Elysium ממשים את מטרות ארגון FIRST ופועלים לקידום החינוך הטכנולוגי בקהילה. 

© Elysium #1937

במהלך הקיץ Elysium התנדבה בשש-עשרה קייטנות בתי ספר יסודיים ברחבי העיר והפעילה כ-800 (!) תלמידים ברוח הארגון FIRST. במהלך ההתנדבות התנסו הילדים בקשיים וביצירתיות שנכללת בתכנון ויצירת רובוט. 

חברי הקבוצה פעילים בבית הספר בעזרה וחונכות לתלמידים מתקשים, כמו גם בקהילה הקרובה על ידי התנדבות במועדונית לילדים עם קשיים - שם מבוצעות הפעלות שבועיות המקרבות את הילדים למדע וטנולוגיה באמצעות ניסויים מרתקים. 

© Elysium #1937
© Elysium #1937

Elysium נחשבת מקבוצות הFRC המובילות והוותיקות בישראל. חברי הקבוצה יזמו, תמכו וליוו אין ספור קבוצות חדשות (נקראות Rookies) מכל רחבי הארץ. השנה חברי Elysium עזרו בהבאת התחרות FTC לישראל המיועדת לגילאים צעירים יותר. התלמידים עזרו להקים וליוו שתי קבוצות חדשות – Jelly Pups מעירוני ה' ו-Chappie מתיכון מור. התחרות הדומה לתחרות בה משתתפת הקבוצה תהיה מאתגרת לא פחות וחברי קבוצת Elysium מלווים את חברי הקבוצה הצעירים בכל שלבי התחרות.

ארגון FIRST מאמין בשיתוף פעולה ואדיבות אפילו בין מתחרים. השאיפה למצוינות ולנצחון לא צריכה לבוא על חשבון האחר וניתן להצליח ולהשאר אדיב ואהוד. כחלק מקידום תרבות זו הקימה הקבוצה את FIRST UNIVERSITY בה הוצעו הרצאות לכל חברי FIRST בארץ במגוון תחומים כגון תוכנה, בניה ושיווק. ההרצאות היו חינם והשתתפו בהם נציגים מעשרות קבוצות.

© Elysium #1937

בנוסף לכך הקבוצה מעלה בימים אלו את כל ההרצאות לאתר יעודי שיהיה פתוח לכולם ויעזור בהפצת הידע בקרב הקהילה כולה. חברי הקבוצה אינם נחים לרגע ומשתתפים באופו פעיל במגוון כנסים וארועים טכנלוגיים בכל רחבי הארץ. בכנסים אלו הם מציגים את הרובוטים שבנו, את ארגון FIRST ומקדמים את החינוך הטכנלוגי ברמה הארצית/לאומית.

Elysium 1937 באמת מאמינה שניתן ואפשר ליצור עולם טוב יותר על ידי חינוך ומודעות לטכנולוגיה והנדסה. חברי הקבוצה משקיעים ימים ולילות בבניית הרובוט, הכנה לתחרות ובעיקר בעזרה לקהילה. אין ספק שצפויה להם הצלחה וכולכם מוזמנים לבוא ולעודד אותם בתחרות בהיכל מנורה מבטחים! נתראה שם!

© Elysium #1937
תגובות