כבר לא שעון חכם: גוגל וחברת בגדים משיקים ז'קט חכם. יוטיוב

כבר לא שעון חכם: גוגל וחברת בגדים משיקים ז'קט חכם

לפני שנה הודיעו גוגל ו-Levi's על שימוש בבד רגיש למגע בבגדי היום יום. בימים האחרונים, עלה הז'קט החכם הראשון למכירה. אז איך הוא בעצם עובד? כל הפרטים

אנחנו מכירים היטב את תחום הטכנולוגיה הלבישה רק מהצד של שעון חכם. גוגל ו-Levi's הכריזו לפני שנה שינסו לעשות משהו שונה, משהו שקשור לבד רגיש למגע. עכשיו אנחנו מכירים Jacquard. מה זה בדיוק?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

 

תדמיינו ז'קט חכם, כזה שאתם יכולים לעשות לבקש ממנו או ממש להפעיל אותו בשביל תהליכים טכנולוגיים. על פניו, לשתי החברות הייתה בעיה עיקרית: מצד אחד לשלב בפס הייצור של הז'קטים גם אמצעי מוליך חשמל, ומצד שני לשמור על העיצוב של הז'קט. כל זה מבלי לשכוח שצריך גם לכבס את הז'קט ושכל הטכנולוגיה לא תהרס.

 

אז איך הם עשו זאת? ובכן, בבד של ז'קט הג'ינס ישנו גם סליל נחושת מה שמאפשר בעצם זרם חשמלי, על השרוול השמאלי ישנה רצועה קטנה מוסתרת, שמשמשת כחיבור בלוטות' לטלפון. אחרי שמחברים את הז'קט לטלפון עוברים מין שלב התקנה, בו אפשר לתכנת 3 תנועות שיעשו כל דבר לבחירתכם, להעביר את היד למעלה, למטה ושתי לחיצות מהירות.

© יוטיוב

מחירו הוא כ350$, מחיר לא זול בכלל, אבל החברות מדגישות שהוא לא אמור להיות גאדג'ט, אלא אמור להיות פריט לבוש שישמש גם ככלי עזר לאנשים השונים. בנוסף, צרכני המטרה של החברה הם רוכבי אופניים, הז'קט אמור לעזור להם לבצע פעולות שימושיות בזמן רכיבה, כמו הקראת הודעות, לכוון GPS הביתה או סתם להעביר מוזיקה, בלי לסכן את עצמם בסטייה מהדרך או נפילה מהאופניים.

תגובות