זמין בשוק: סדרת ה-Mate של Huawei הושקה בארץ. צילום מסך מיוטיוב

זמין בשוק: סדרת ה-Mate של Huawei הושקה בארץ

במסיבת עיתונאים שהייתה הבוקר (ג'), השיקה החברה את רוב סדרת ה-Mate שלה בארץ. המכשירים החדשים - ה-Pro וה-Lite כבר כאן. מה יש בהם וכמה יעלו? כל הפרטים

מי שזוכר את השם וואווי עם ערפל, כנראה שעולה לו הקמפיין של סדרת P עם גדל גדות ומוקי. מאז, החברה התפתחה והביאה לארץ מכשירים שונים ומגוונים. עכשיו - החברה משיקה בארץ את סדרת ה-Mate שהכרנו במינכן. הדגמים שמגיעים לארץ הם ה-Pro וה-Lite, בזמן שהדגם הרגיל נשאר מאחור ולא יעשה עליה. מה יש במכשירים השונים וכמה יעלה בארץ?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

Mate 10 Pro

דגם הפרו של המכשיר מגיע עם מסך OLED בפורמט של 18:9, כך שהשוליים מאוד מצומצמים. המסך בגדול 6 אינץ' ברזולוציה מירבית של Full HD+. שני צדדי המכשיר הם זכוכית והחיבור ביניהם הוא שלדת ברזל. בגב המכשיר קיים חיישן טביעת אצבע. במפרט הטכני של המכשיר אפשר למצוא את מערכת השבבים החדשה ה-Kirin 970. זאת מערכת המשלבת מעבד בעל 8 ליבות, 4 מתוכן הן Coretex-A73 שהן עבור השימוש האינטנסיבי במכשיר (2.4GHz) וה-4 הנוספות מסוג Coretex-A53 שהם עבור השימוש הרגיל (1.8GHz). מערכת ההפעלה במכשיר הוא אנדרואיד אוראו (Android 8.0). המכשיר מגיע לארץ רק עם 128GB זיכרון אחסון ואפשרות הרחבה ל-SIM נוסף.

 

למכשיר יש 6GB RAM זיכרון הרצה, אחסון בנפח 128GB וסוללה בעלת 4,000 מיליאמפר, התומכת בטכנולוגיית הטעינה המהירה של החברה, ה-SuperCharge. כמו שאנחנו זוכרים, יש שיתוף פעולה לוואווי עם חברת Lieca וגם במכשיר החדש זה ממשיך. באחורי המכשיר, עומדות להן זוג מצלמות שאחת בעלת 12 מגה-פיקסל והשנייה בעלת 20 מגה-פיקסל (מפתח צמצם עומד על f/1.6), כשכל אחת מהן בתפקיד אחר: אחת מצלמת עם חיישן RGB והשני לצילום תמונות מונוכרום בשחור לבן. בפנים המכשיר קיימת מצלמה בעלת 8 מגה-פיקסל.

הבשורה במכשיר הולכת לחלק של הבינה המלאכותית. המכשיר יודע לזהות בעזרת המצלמה עצמים שונים ולהתאים עבור אותו עצם את תנאי הצילום הטובים ביותר שיש. למעט האפשרות הזו ועוד משהו קטן בתחום התרגום, הבינה המלאכותית עובדת ברקע פחות במקומות שאתם תוכלו לשחק איתם. בנוסף, המכשיר תומך בתקן IP67 להגנה מפני אבק והוא מצליח לעמוד במשך חצי שעה בעומק של מטר בתוך מים. וואווי החליטה להסיר גם היא את שקע האוזניות. כדאי להכיר שאפשר לחבר את המכשיר למסך חיצוני ובכך להינות ממיני מחשב דרך הסמארטפון. המכשיר שוקל 178 גרם. 

כל הצבעים שיש, בארץ יש רק כחול ורק אפור
בישראל קיימים רק כחול ואפור © יחצ

Mate 10 Lite

כפי שהצלחתם להבין, הבשורה היא המכשיר הגדול. אך לכל אח מוצלח, תמיד יש אח קטן יותר אך לאו דווקא פחות טוב. דגם הלייט נחשף כמה ימים לאחר שהדגמים המקוריים נחשפו. למרות שהוא האח הקטן, גם הוא גדול והוא בגודל 5.9 אינץ', בעל רזולוצייה דומה, Full HD+ ובעל יחס דומה לאחיו הגדול, ה-18:9. האחסון הפנימי של המכשיר עומד על 64GB עם אפשרות של הרחבת זיכרון.

מערכת השבבים במכשיר היא דור אחד פחות והיא ה-Kirin 659, מעבד בעל 8 ליבות Cortex-A53 לשימוש כולל (2.36GHz). זיכרון ההרצה עומד על 4GB RAM והסוללה עומדת על 3,340 מיליאמפר. כאן אין בינה מלאכותית והוא לא בעל תקן נגד מים או אבק. המצלמות במכשיר הם לא Leica אבל פה יש שני זוגות מצלמות בשני הצדדים: בצד האחורי יש אחת בעלת 16 מגה-פיקסל והשנייה 2 מגה-פיקסל ובצדו הקדמי אחת בעלת 13 מגה-פיקסל והשנייה 2 מגה-פיקסל. מערכת ההפעלה במכשיר היא אנדרואיד 7.0 לצד ממשק המשתמש EMUI 5.1. המכשיר שוקל 164 גרם.

 

המכשירים יגיעו רשמית בסוף השבוע, ביום חמישי הקרוב. המכשירים יעלו 2,999 שקלים עבור ה-Pro ו-1,499 שקלים עבור ה-Lite. המכשירים יגיעו בצבעים "כחול חצות" ו"אפור טיטניום".

תגובות