הישר מפריז: וואווי משיקה את סדרת ה-P30 באירוע מיוחד. צילום: יובל שיפמן

הישר מפריז: וואווי משיקה את סדרת ה-P30 באירוע מיוחד

עם הרבה חידושים והפתעות יוצא המכשיר החדש של חברת וואווי, ה-P30, יחד עם הכרזות נוספות. כל זה קורה ממש עכשיו באירוע השקה גדול בפריז, אליו הגענו גם אנחנו. הישארו איתנו לעדכונים בזמן אמת

כשאנחנו חושבים על סמארטפונים איכותיים, מיד אחרי אפל וסמסונג צצה לה חברת טכנולוגיות סינית ענקית שתופסת תאוצה מרשימה מאוד בשנים האחרונות - חברת וואווי. וזאת לא סתם, החברה פועלת מאוד ביעילות ובחריצות, ובכך מצליחה להגיע למקומות הראשונים בכל הטבלאות והדירוגים ולהביא מוצרים איכותיים.

בשנה האחרונה חלה עלייה מאוד גדולה בנתח השוק של וואווי. גם השנה לוואווי יש חידושים והפתעות להציג לקהל הרחב, וזאת היא עושה ממש עכשיו בעיר פריז שבצרפת. אני נמצא באירוע כאן בפריז כדי להביא לכם את כל הפרטים על ה-P30 החדש שוואווי מציגה, יחד עם שאר המכשירים וההודעות שמוצגים באירוע.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

האירוע התחיל בשעה 14:00 בשעון המקומי (15:00 שעון ישראל). הכתבה מתעדכנת באופן שוטף, בהתאם לאירוע. אתם מוזמנים לעשות "רענן" (מקש F5) לכתבה ולהישאר מעודכנים.

© צילום: יובל שיפמן

האירוע מתחיל עם סרטון של כמה דקות עם אנשי מפתח בחברת וואווי. מיד אחריהם עלה לבמה ריצ'ארד יו, אחראי על עסקי לקוחות. הוא דיבר על הישגי החברה, על כך שוואווי היא החברה הראשונה שהתחילה את הטרנד של סמארטפונים עם יותר ממצלמה אחת. והציג לקהל העיתונאים את הסדרת הדגל החדשה של החברה - ה-P30

וואווי P30

לאחר סרטון קצר, הוצגו הגדלים של המכשירים P30 וP30 פרו, ביחס לאייפונים החדשים של אפל. ה-P30 בגודל של 6.1 אינץ', כמו ה-אייפון XR, אך עם סוללה גדולה יותר ומשקל נמוך יותר. ה-P30 פרו הוא בגודל 6.47 אינץ' כמו האייפון XS מקס, רק עם יותר סוללה ומשקל נמוך יותר. שני המכשירים מגיעים ברזולוצייה של 2340x1080. הדגם הרגיל עם חסינות למים ואבק ברמת IP53 והפרו ברמת IP68. הצבעים של הדגמים הם שחר (טורקיז), זריחת ענבר (אדום) וקריסטל נושם (גוון טורקיז).

המצלמה של ה-P30 מורכבת משלוש מצלמות. 8, 16 ו-40 מגה-פיקסל. דגם הפרו מגיע עם ארבע מצלמות: 20, 40 ו-8 מגה-פיקסל של חברת לייקה, כאשר המצלמה עם ה-20 היא עם עדשה רחבה במיוחד, ה-8 היא מצלמת טלפוטו והמצלמה הרביעית היא מסוג TOF למדידת מרחקים וסריקה של אובייקטים תלת מימדיים. הבהירות של המכשירים בהירה 40 אחוז יותר מהסדרה הקודמת. הרגישות של המצלמה לאור גבוהה הרבה יותר מהמתחרים. זאת הוצג בסדרה של תמונות בהשוואה למכשירים הקודמים. ללא תאורה או פלאש, המכשירים מסוגלים להגיע לרמה מאוד גבוהה של פרטים ותמונה שנראית כאילו צולמה בתאורה חזקה. מדובר בחיישן חדש ששמו SuperSpectrum Sensor שמסוגל להגיע ל-ISO מאוד גבוה (204,800 בדגם הרגיל ו-409,600 בפרו).

המכשיר החדש!
המכשיר החדש! © באדיבות יח״צ

המצלמה

הזום האופטי מגיע עד X5, זום היברידי עד X10 וזום דיגיטלי של X50. עדשה של 16-1343 מילימטר. הוצגו באירוע כמה דוגמאות לזום של המכשיר בהשוואה למתחרים, ואני יכול להגיד לכם שהזום במכשיר הוא מטורף ברמה שלא נראתה עוד במכשירים סלולריים. תצליחו לראות פרטים מאוד מאוד קטנים, שאפילו לא תזהו באמצעות העין. עשו באירוע הדגמה של השוואת הזום של ה-P30 פרו מול אייפון XS מקס וגלקסי 10. במכשיר החדש של וואווי יש תפיסה הרבה יותר טובה של פרטים. נעשתה הדגמה גם של צילום הלילה, והתוצאה מפתיעה מאוד, נראה שוואווי עבדה מאוד קשה כדי שנוכל לצלם תמונות מעולות גם בלילה.

© צילום: יובל שיפמן

למצלמה של המכשירים החדשים יש גם את אפשרות הטשטוש האחורי, כמו המתחרים. גם פה בהשוואה ניתן לראות שהטשטוש הרבה יותר מדוייק. האירוע ממשיך עם השוואות נוספות למתחרים, ביניהם כמו הפרטים בצילום. מצלמת הסלפי של שני המכשירים היא באיכות של 32 מגה-פיקסל, ועם אינטיליגנציה מלאכותית מובנית.

ריצ'ארד יו ממשיך עם פרטים נוספים על המצלמה. בצילום הוידאו יש מייצב מובנה שייצב לכם את הסרטונים גם בצילומי אקסטרים. למצלמה האפשרות צילום וידאו מפוצל, צילום רחוק וזום ביחד בפריים. יו ירד מהבמה ואותו החליף אריק מדיגאן הק, אמן וצלם אופנה. תחילה הוקרן סרטון שלו מטייל עם המשפחה שלו ומצלם אותה, ואז עלה לבמה ודיבר על המצלמה ועל כך שהיא נוחה לשימוש גם לצלמים ולאנשי מקצוע.

המצלמה המטורפת!
המצלמה המטורפת! © באדיבות יח״צ

החומרה והמהירות

ריצא'רד יו חזר לבמה. יש שיפור של 75 אחוז בביצועי המעבד בהשוואה לסדרה הקודמת של וואווי (P20) כאשר המעבד הוא Huawei Kirin 980, שיפור של 46 אחוז ב-GPU. הסוללה היא 3,650 מיליאמפר לשעה לדגם הרגיל ו-4,200 מיליאמפר לשעה לדגם הפרו. הטעינה היא מהירה, במהירות של 70 אחוזים בחצי שעה. ניתן להטעין עם ה-P30 מכשירים אחרים באמצעות טעינה אלחוטית, גם מכשירים שאינם טלפונים.

מערכת ההפעלה של המכשירים היא אנדרואיד 9 בגרסת EMUI 9.1 של וואווי. ליד המצלמות יש סורק תלת מימד, ולמכשיר יש אפשרות להראות מציאות רבודה של אובייקטים תלת מימדיים במלצמה. אפשרות מאוד מעניינת שנוספה למכשירים החדשים היא השימוש בטלפון כשלט לרכב. תולכו לפתוח את הרכב שלכם ללא צורך בשלט שלו, רק תוציאו את הטלפון מהכיס.

© באדיבות יח״צ

המחיר המומלץ של ה-P30 פרו בישראל לגרסת ה-256 ג'יגה-בייט ו-8 ג'יגה RAM הוא 3,999 ש"ח. עלות גרסת 128 ג'יגה-בייט ו-6 ג'יגה RAM היא 3,499 ש"ח. ה-P30 יגיע עם 128 ג'יגה-בייט ו-6 ג'יגה RAM בעלות מומלצת של 2,899 ש"ח. בתקופה הקרובה תוכלו לקבל יחד עם המכשיר גם את השעון וואווי ווטש GT במתנה במשווקים המורשים.

מגנים וקופסאות

ניתן לרכוש את הטלפון באריזות שונות ולא רק אריזה אחת. יש אריזה יוקרתית, ויש אריזת מתנה, אם תרצו לקנות את המכשיר כמתנה. ניתן לרכוש גם מגנים מעוצבים ויוקרתיים שעוצבו על ידי מעצבים צרפתיים. ניתן לרכוש גם מטען נייד של 12,000 מיליאמפר לשעה. עם זאת גם אוזניות אל-חוטיות שניתן לרכוש, שאותן ניתן להטעין עם המכשיר עצמו כך שחמש דקות הטענה יתנו לכם 4 שעות שימוש והן מגיעות ב-4 צבעים.

© צילום: יובל שיפמן

מכשירים ומוצרים נוספים

הוצגו גם האוזניות החדשות של וואווי, ה-FreeBuds Lite. אוזניות קטנות אל-חוטיות אשר להן 12 שעות שימוש במחזור של סוללה, והן עמידות למים ואבק. גם הוצגו שתי מהדורות חדשות של השעון וואווי ווטש GT, שעון חכם מתקדם עם סוללה שמחזיקה לשבועיים, ומגן חזק מטיטאניום - מהדורות "Active" ו"Elegant".

EYEWEAR

וואווי הפתיעה את כולנו עם משקפיים חכמים חדשים. משקפיים שמגיעים בצורות ועיצובים רבים ושונים מאוד אחד מהשני. חנויות המשקפיים עם עיצובים יוצאי דופן גם הן. המשקפיים נראים רגילים וללא שום מגע טכנולוגי. למשקפיים יש מספר רכיבים בפנים. סוללה, רמקול, מיקרופון ושקע הטענה. הרמקולים הם זעירים ומותאמים לכך שרק מי שלובש את המשקפיים יוכל לשמוע.

© צילום: יובל שיפמן
תגובות