מה חדש? סמסונג השיקו את Galaxy S21. מתוך ערוץ היוטיוב של Samsung

מה חדש? סמסונג השיקו את Galaxy S21

בסמסונג השיקו את מוצרי הגלקסי החדשים הכוללים כמה הפתעות מיוחדות. האם הם יביסו את אפל? • סיקור מיוחד

כמה חודשים אחר חשיפת סדרת ה"iPhone 12" מבית Apple, המתחרה הקוריאנית השיקה שלושה מכשירים מבטיחים ונראה שהיא בדרך לפייט רציני על המתחרים.

חברת סמסונג כבר מזמן לא עוד יצרנית סמארטפונים, ואם אתם שואלים אותי, היא לגמרי ראויה לכך. לאחר שקיבלנו לא מעט דעות חלוקות על הסדרה האחרונה (ה-S20), נראה שהחברה למדה מטעויות והסיקה לא מעט מסקנות.

סמסונג הכריזה אתמול (ה') על המכשיר הסטנדרטי – Galaxy S21, על הגרסה המוגדלת והמשופרת – Galaxy S21 Plus ועל מכשיר הדגל, ה-Galaxy S21 Ultra. אם נסתכל על שלושתם, מיד נוכל לשים לב לשינוי העיצובי שבחרה החברה להביא, אשר בא לידי ביטוי בעיקר בגב המכשיר.

 

שני דגמי הסטנדרט יגיעו עם מערך צילום משולש הכולל מצלמת טלפוטו עם חיישון 64MP עם מפתח צמצם f/2.0 וזום אופטי X3, עדשה רחבה סטנדרטית עם חיישן 12MP ועם מפתח צמצם של f/1.8 וייצוב אופטי ועדשה סופר רחבה עם חיישן 12MP ומפתח צמצם f/2.2 (יש לציין שמדובר בעדשת 120 מעלות). מדובר במערך אשר תומך בצילום וידאו של עד 8K, בעל יכולת צילום ב-60fps. משהו שתמיד עוזר וטוב שקיים, הוא היכולת לעבור בין עדשות בזמן הצילום מבלי לעצור את הסרטון לפני כן.

מערך הצילום עושה רושם מעולה ומבטיח, אני לא רואה מקומות לאכזבה, אבל לא נדע זאת בוודאות עד שלא נחזיק את המכשיר בידיים.

 

הדגם הסטנדרטי, ה-S21 יגיע עם מסך בגודל 6.2 אינץ', ואילו ה-S21 Plus עם מסך 6.7 אינץ'. בדומה למכשירים הקודמים, גם השנה נקבל מכשיר בעל מסך AMOLED 2X עם קצב ריענון דינמי בין 48 ל- 120 הרץ, בהתאם לשימוש.

אם כבר דיברנו על מסך, חשוב שאציין שדגמי הסטנדרט והפלוס יגיעו רק עם מסכי FullHD+.

מבחינת הסוללה, ה-S21 הסטנדרטי יכיל סוללת 4000mAh, ואילו ה-S21 Plus עם 4800mAh. זהו דבר שיכול קצת להלחיץ לגבי אופן פעולת הסוללה בשימוש יומי, אבל אפשר לקוות שנצליח להחזיק יום שלם איתה.

כל הדגמים יגיעו עם תמיכה ברשת 5G, עם הבטחה של שיפורים משמעותיים בביצועי המעמד, עיבוד גרפי ומעבר AI. בנוסף, גם חיישן טביעת האצבע שנמצא מתחת למסך עבר שדרוג לא קטן וצפוי להיות אמין ומהיר יותר.

בגזרת המעבד, ככל הנראה גם הפעם רק קוריאה וארה"ב יזכו לקבל את המעבדים החדשים של קוואלקום, ה-Snapdragon 888, ושאר העולם יקבל את מעבד ה-Exynos 2100 (גם בישראל).

גם השנה, ניכר שסמסונג העדיפה להשקיע הרבה מהעבודה על דגם האולטרה, מכשיר הדגל של החברה שמציע קצת יותר. לראשונה מאז השקת גרסת ה-Galaxy S, סמסונג הכריזה על עט אשר מותאם לדגם האולטרה, מה שככל הנראה "מרסק" את סדרת ה- Note באופן סופי. בניגוד למכשירי ה-Note המוכרים, במכשיר זה העט לא ייכנס 'אל תוך המכשיר', אלא 'יישב' בתוך כיסוי ייעודי לו.

גרסת האולטרה תגיע עם מסך באיכות WQHD+ ובגודל 6.8 אינץ', בעל קצב רענון דינמי של בין 10 ל-120 הרץ.

 

 

 

השוני הגדול בין גרסת הסטנדרט לגרסת הדגל נמצא בעיקר במצלמות. מכשיר האולטרה כולל ארבע מצלמות!. דגם האולטרה הפתיע אותי מאוד בכך שיגיע עם סוללה מטורפת של 5000mAh.

לגבי המחירים המשוערים: ה-S21 הסטנדרטי יגיע עם 8GB RAM ו- 128GB אחסון במחיר של 2999 ₪, ה-S21 Plus יגיע עם 8GB RAM ו-256GB אחסון במחיר של 3799 ₪ ואילו ה-Ultra יגיע עם GB RAM12  ו-256GB אחסון במחיר של 4699 ₪.

כל דגמי הסדרה אמורים להגיע לישראל ב-4 לפברואר. גם במקרה הזה, בקופסה לא יכלל מטען, כצפוי, לאחר חברת Apple שביצעה בדיוק את אותו המהלך וספגה ביקורות קשות. אך נראה שחברת סמסונג הולכת בעקבותיה על פי בחירות סביבתיות.

אמנם מכשירי הסמארטפון היו "לב האירוע", אבל אי אפשר להתעלם מהכרזות נוספות ומפתיעות שהיו.

סמסונג הכריזה בנוסף גם על דגם חדש לאוזניות ה-TrueWireless שלהם, ה-Samsung Galaxy Buds Pro, שמביאות איתן שלל שדרוגים כגון מנגנון שמזהה דיבור ושולט במצב סינון הרעשים, מיקרופון חזק יותר ועיצוב מרענן.

 

דבר נוסף ואחרון שהוצג באירוע, הוא ה-Galaxy SmartTag, מכשיר שאמור לעזור לנו לאתר את החפצים שלנו, מכשיר קטן שנוכל להצמיד למוצרים יקרי ערך כמו ארנקים, מפתחות ואפילו לקולרים של בעלי חיים, ובעזרתם נוכל למצוא בקלות את החפצים, על ידי אפליקציה ייעודית בנייד וטכנולוגיה חדשנים. כידוע, גם חברת Apple תכננה להשיק מוצר דומה, אך זה לא יצא מסיבות לא ברורות.

 

 

 

סמסונג נמצאת כרגע בדרך הנכונה להצלחה עם המוצרים החדשים, לא נותר לנו אלא לקוות שכך ימשיכו ונקבל דברים חדשים ומפתיעים גם באירוע הבא.

 

תגיות
תגובות