כיצד לבחור טאבלט מומלץ לילדים?. adobestock

כיצד לבחור טאבלט מומלץ לילדים?

התפתחות עולם הדיגיטל והקדמה הטכנולוגית יצרו מרוץ בעולם המכשירים הניידים, בדרך ליצירת המכשיר האידיאלי – מבחינת גודל, נראות, נוחות, איכות וביצועים. בין שוק המחשבים הניידים לבין שוק הסמארטפונים נולד בן הכלאיים, המשלב את יכולותיו הטכניות של המחשב עם הניידות והקומפקטיות של הסמארטפון – הטאבלט

בשיתוף עם finder

תוכן שיווקי

מאז השקתו של האייפד הראשון בשנת 2010, חברות הטכנולוגיה החלו בפיתוח מכשירים מתקדמים יותר ואיכותיים יותר, שיתקרבו ככל הניתן ליכולותיו וביצועיו של המחשב הנייד, תוך שמירה על ממדים קטנים. חברות אלו החלו לפתח מכשירים במבחר גדלים ותכונות, תוך התאמתם למגוון קהלי היעד ולמגוון רחב ביותר של צרכים. 

המציאות המורכבת של השנה האחרונה תרמה רבות לצמיחה בביקוש למכשירי הטאבלט, בעיקר בקרב טאבלטים לילדים ונוער. בבתים רבים נוצר הצורך במספר מכשירים למטרת לימודים והתחברות מרחוק באמצעות תוכנת הזום, לצרכי פנאי, למשחקים, לצפייה בסרטים וסדרות או פשוט לצרכי גלישה ברשת. צורך זה גובר במיוחד בבתים בהם יש מספר ילדים והעובדה שישנו פתרון זול יחסית, פשוט לשימוש ושאינו תופס מקום בבית, תורמת רבות להצלחתם של מכשירי הטאבלט, במיוחד בקרב הצעירים.

אז איך בוחרים טאבלט לילדים?

הדור הצעיר של ימינו (דור ה-Z) נולד לתוך עולם של סמארטפונים וחיבור תמידי לאינטרנט. דור זה גדל אל תוך עולם הדיגיטל ומצליח לתפעל את מגוון המכשירים באופן אינטואיטיבי. הרצון להחזיק במכשיר המתקדם ביותר מבין החברים, בעל התכונות המובילות והנראות הטובה ביותר, מוביל את הצעירים לבקש מהוריהם מכשירים שלעיתים לא באמת משרתים את המטרות עבורן נרכשו, או לחלופין מכשירים בעלי יכולות מוגזמות שגוררים הוצאה כספית מיותרת.

© adobestock

בעת רכישת מכשיר טאבלט, ישנם מספר קריטריונים ושיקולים עיקריים, על פיהם מומלץ לבחור את המכשיר הרצוי:

מערכת ההפעלה – אמנם עבור דור ה-Z כלל מערכות ההפעלה נתפסות כאינטואיטיביות, אך עדיין מומלץ לתת משקל לסוג מערכת ההפעלה בעת בחירת מכשיר הטאבלט. לרוב, יעדיפו ילדים המחזיקים סמארטפון מסוג אייפון, להשתמש גם בטאבלט של חברת אפל (אייפד) עם מערכת ההפעלה iOS. 

לעומתם, מחזיקי הסמארטפונים בעלי מערכות האנדרואיד, יעדיפו מכשיר טאבלט מתוך המגוון העצום של המכשירים בעלי מערכת ההפעלה Google Android.

מערכת ההפעלה השלישית הינה Windows 10, המוכרת לכל מהמחשבים הביתיים הנייחים והניידים.

גודל המסך – גודל המסך של רוב הטאבלטים נע כיום בין 7 אינץ' ל 12 אינץ'. המסכים הקטנים הופכים את המכשיר לנייד וקל יותר, אך הגלישה פחות נוחה בשל התצוגה הקטנה הדורשת את קרבת פני המשתמש למסך ולעיתים יוצרת צורך בגלילה מרובה בעת קריאת טקסטים.

המכשירים הגדולים לעומתם, נעימים יותר לשימוש מבחינת קריאה ופעילות, אך הופכים לפחות נוחים לנשיאה ולהחזקה ומקשים על נשיאתם בתיק. אם רוב פעילותו של הילד עם הטאבלט נעשית בבית, עדיף לקנות מכשיר שיהיה נעים יותר לשימוש (לעיתים גם עבור בני הבית המבוגרים יותר).

חומרה וביצועים – ביצועי המכשיר מושפעים מהחומרה. בבחירת טאבלט מומלץ, יש לשים לב לשלושה נתונים עיקריים:

המעבד, אשר יכולותיו משפיעות על מידת התמודדותו עם ריבוי משימות והפעלת תוכנות כבדות.

הזיכרון, המשפיע על מהירותן של מערכת ההפעלה והתוכנות המותקנות על המכשיר ועל היכולת להריץ מספר תוכנות במקביל, באופן חלק ומהיר. 

© adobestock

נפח האחסון, הנחוץ עבור אפליקציות, תמונות, סרטונים, תוכנות, משחקים וקבצים, הינו אחד המאפיינים החשובים ביותר. יש לוודא כי נפח האחסון תואם את השימוש הצפוי במכשיר.

מולטימדיה – מכיוון שחלק ניכר מהפעילות כיום מתבצעת באמצעות המצלמות של המכשירים, יש לוודא שאיכות המצלמה תואמת את צרכי המשתמש (שימוש בזום, פעילות ברשתות החברתיות, צילום תמונות איכותיות וכו'). אם הילד נוהג להאזין למוסיקה או נהנה ממשחקים הכוללים סאונד איכותי, מומלץ לשים לב גם לאיכות הרמקולים.

סוללה (משך פעילות) – אופי השימוש והפעילות של המשתמש במכשיר, גודל המסך והמעבד, הם המשפיעים העיקריים על משך הפעילות המתאפרת לאחר כל הטענה של הסוללה. עם זאת, חשוב לזכור שלרוב המכשיר מונח שעות ולעיתים אף ימים במצב של זמן המתנה (זמן ללא שימוש במכשיר) אשר צורך גם הוא סוללה. לכן, יש לוודא שלמכשיר הנרכש ישנה סוללה חזקה שביכולתה לאפשר פעילות רציפה של שעות, כולל שעות מנוחה. 

מחיר – המחיר הינו נגזרת של כלל המאפיינים שצויינו. ישנם מכשירים בטווח מחירים הנע בין 500 ₪ ל 5000 ₪ ואף יותר. בהתאם לתקציב שנקבע, ניתן להתפשר על חלק מהמאפיינים ולרכוש מכשיר המכיל אך ורק את המאפיינים והיכולות הנדרשים. יש לזכור שלעיתים מדובר בילדים צעירים הצריכים את המכשיר עבור אפליקציות בסיסיות ולכן ניתן להסתפק גם במכשירים בסיסיים יחסית הניתנים לרכישה נמוך.

לסיכום, ישנו מגוון רחב ביותר של מכשירים, ממותגים שונים, במבחר של דגמים ובעלי מגוון מאפיינים. בבואכם לבחור מכשיר טאבלט לילדיכם, יש להתאימו לצרכיהם האמיתיים ולבחור מכשיר העונה לצרכים אלו, תוך התחשבות בנוחות השימוש במכשיר עבורם ובתקציב שהוחלט להקצות למטרה זו.

 

תגיות