זה מה שחשבנו על Galaxy Fold 3. באדיבות סמסונג ישראל

זה מה שחשבנו על Galaxy Fold 3

מכשיר הדגל המתקפל של סמסונג, ה-Galaxy Z Fold 3, לא הביא איתו שינויים עיצוביים גדולים, ונראה שהמטרה העיקרית של סמסונג בהשקתו הייתה לשפר ולתקן באגים חומרתיים/ תוכנתיים שנראו בדורות הקודמים ולמעשה להציג לנו מוצר מוגמר, חזק, עמיד ואמין. קיבלנו לידנו את המכשיר החדש וחזרנו עם תוצאות - האם ה-Galaxy Z Fold 3 בשל לשימוש של כלל המשתמשים? • ביקורת

ברבעון הראשון של שנת 2019 הביאה ענקית הטכנולוגיה חידוש מעניין ומרענן לכל מה שקשור בסמארטפונים והציגה את ה- Samsung Galaxy Fold - מכשיר מתקפל שנראה מדהים, אך עם הזמן התגלו לא מעט תקלות מתחת למכסה המנוע, בעיקר תקלות חומרה. כיום, שנתיים וחצי לאחר מכן, קיבלנו את הדור החדש של המכשיר, עם שינויים קלים ביותר מבחינה חיצונית, אך מבפנים מרגיש שסמסונג עשו צעד אדיר.

התרשמות ראשונית

המכשיר מרגיש טוב ביד, הוא מרגיש פחות עדין מגרסאותיו הקודמות למרות מנגנון הקיפול שהטלתי בו ספק מההתחלה. מה שהיווה את מקור הבעיה בעבר כיום מתברר כציר נוח ועמיד יותר (אם כי לא מושלם), המאפשר חשיפה למים מתוקים במשך כחצי שעה מקסימום ובעומק של עד מטר וחצי ומאשר עמידות בסיסית בפני אבק, וכשאני אומר בסיסית, אני מתכוון ללא יותר מזה. המסך המרכזי כבר פחות רגיש לשריטות ולבעיות ומרגיש עמיד יותר.

בצדו הימני של המכשיר נוכל למצוא את כפתורי הווליום ואת כפתור ההפעלה אשר משלב בתוכו חיישן טביעת אצבע - שעושה עבודה לא רעה בכלל. 

© באדיבות סמסונג ישראל

חווית השימוש במכשיר היא טובה, סמסונג ידעו לנצל בצורה לא רעה את שני המסכים (אם כי אפליקציות מסוימות מגיבות בצורה שקצת חושפת את ההסתגלות הקשה למצב התצוגה החדש) ולעתים אף גורמים לי לחשוב איך הסתדרנו בלי זה עד כה.

המסך

במצב שבו המכשיר פתוח נוכל להנות ממסך גדול בגודל 7.6", ברזולוציה טובה ובקצב רענון של 120 הרץ. כמובן שלא נוכל להתעלם מקו הקיפול שחייב להישאר ובהחלט מורגש אם נרצה להרגיש אותו ונראה לעין בזוויות מסוימות, אך עם השימוש במכשיר זה משהו שהופך לרגיל ולא מהווה בעיה כלשהי, לפחות לא אצלנו. המסך החיצוני דומה מאוד למסך הפנימי ולא מרגישים את השוני בשימוש בניהם, הוא בגודל קטן יותר של 6.2" ובקצב רענון זהה של 120 הרץ. התמונה המוצגת על המסכים נראית טוב מאוד, צבעים יפים וחדים (הצבע השחור נראה לעין בצורה יפה) ותמיכה בתקן HDR10+.

© באדיבות סמסונג ישראל

מבט מבפנים

הביצועים של המכשיר הם טובים, עם מעבד הסנאפדרגון 888 מבית קוואלקום, שמונה ליבות, שבבים המשפרים את איכות השימוש ותמיכה ברשתות 5G (לא יצא לי להשתמש במכשיר עם 5G בגלל איזור מגוריי ולכן לא אוכל לדבר על כך).

המכשיר מגיע עם זכרון עבודה בנפח 12GB ואחסון בנפח של 256GB או 512GB.

כן יצא לשמוע על תלונות בעקבות כך שהמכשיר מתחמם בגבו בביצועים מאומצים, אך אגיד שלי לא יצא להיתקל בכך ואף הרגשתי שהמכשיר מריץ באופן חלק כל דבר שביקשתי.

© באדיבות סמסונג ישראל

המצלמה

המכשיר מתהדר בשלוש מצלמות עיקריות בעלות חיישן של 12MP - האחת עם עדשה רחבה ומייצב אופטי, מצלמה אחת עם עדשה אולטרה רחבה והשלישית מצלמת טלפוטו עם מייצב זום אופטי כפול ומייצב תמונה אופטי. המצלמות מביאות תוצאות טובות, עם צבעים יפים וחדים ואיכות לא רעה בכלל, אם כי יצא לי לראות סמארטפונים בעלי מצלמות טובות יותר (כמו לדוגמה מערך המצלמות המרשים במכשיר ה- S21 Ultra של אותה החברה).

שדרוג מעניין שקיבלנו הוא מצלמת הסלפי שהפעם מתחת למסך - והלוואי שזה יהיה פתח לשינוי כזה בכל המכשירים, המצלמה מוחבאת בצורה מעולה ועובדת טוב, מדובר במצלמה בסיסית בעלת חיישן של 4MP המספקת תוצאות בסיסיות ולא יותר מזה.

© באדיבות סמסונג ישראל

בשורה התחתונה ה- Galaxy Z Fold 3 הוא מכשיר לא רע בכלל, אשר מהווה אבן דרך רצינית בקטגוריית המכשירים המתקפלים של סמסונג ובהחלט מציג שיפורים גדולים, אם כי נעשו בו פשרות כמו איכות הצילום והמחיר הגבוה שמתחיל מאיזור ה-5,500 ש"ח. 

 

תגובות