בחירת מערכת הגברה – כיצד להבטיח רכישה מוצלחת?. adobestock אילוסטרציה

בחירת מערכת הגברה – כיצד להבטיח רכישה מוצלחת?

מערכות הגברה מסוגים שונים הפכו נפוצות ושגרתיות ביותר בשנים האחרונות. הן כאשר מדובר במערכת הגברה ניידת מהסוג שניתן למצוא אצל מדריכים, מרצים ומורים כיום והן ציוד הגברה ביתי או עסקי, למשל עבור אירועים או סתם ערב קריוקי נחמד עם החברים. בבואנו לרכוש מערכת הגברה מסוג זה או אחר – כיצד נבטיח כי אנחנו מבצעים רכישה מוצלחת ומושכלת?

פרסומת

מה מרכיב את מערכת ההגברה שאנחנו קונים? עבור אילו שימושים מערכת מסוג זה מתאימה ומומלצת במיוחד? ומיהו הגוף ממנו אנחנו קונים את המערכת ועד כמה ניתן לסמוך עליו? באמצעות מענה לשאלות אלו נוכל להבטיח רכישה מוצלחת של מערכות הגברה

מה כוללת מערכת ההגברה שאנחנו רוכשים? 

קיימים כמובן סוגים שונים ומגוונים של מערכות הגברה, המתאימים לשימושים שונים. כאשר בוחנים מה בדיוק מכילה מערכת הגברה מסוימת שאנו שוקלים לרכוש, כדאי להכיר את הרכיבים העיקריים של מערכות הגברה פרטיות, ניידות או ביתיות בימינו. בגדול, מדובר במיקרופון, רמקולים ומיקסר. כולנו יודעים מהם מיקרופון ורמקול (למרות שחשוב להבין מה העוצמה של הרמקולים שכוללת המערכת אותה שוקלים לרכוש והאם הם מתאימים לשטחים פתוחים/סגורים), והמיקסר הוא החלק במערכת המשלב בין כל הרכיבים ומאפשר שליטה נוחה ויעילה. באמצעות המיקסר מגבירים ומנמיכים, כמו גם מבצעים פעולות מתקדמות שונות שישפרו את איכות הסאונד המופק.

בכל הנוגע למיקרופון, חשוב שהמערכת תכלול כזה המתאים לשימושים שלנו. בפרט כאשר מדובר במדריכים, מורי דרך, מורות לפעילות גופנית מסוגים שונים וכיוצ"ב, המערכת הרלבנטית ביותר היא מערכת הגברה ניידת. במקרה זה יש לוודא כי רוכשים מערכת עם מיקרופון המתאים לצרכים שלנו, דוגמת מיקרופון מדונה או מיקרופון אלחוטי שאוחזים ביד – כל אחד/ת והשימושים/צרכים/העדפות שלהם... 

הגדרת צרכים ושימושים

הצעד הראשון והמקדים לרכישה צריך להיות אם כן הגדרה של השימושים והצרכים שלכם בנוגע למערכת – לבית ספר, למשל, צרכים שונים מאשר למורה ליוגה או מדריך טיולים, וכך גם למשפחה המעוניינת במערכת עבור הילדים ובילויים בסופי שבוע.

הגדירו לעצמכם בדיוק מהם השימושים עבורם אתם קונים את המערכת, ורק לאחר מכן התחילו לחפש ולהשוות בין אפשרויות שונות.

© adobestock אילוסטרציה

אחסון ונשיאה של מערכת ההגברה

כדאי לתת את הדעת כבר בשלב החיפוש והרכישה לאחסון ולנשיאה של מערכת ההגברה. האם היא מגיעה בתוך תיק קשיח ייעודי המאפשר לשאת אותה ממקום למקום ללא בעיה ותוך שמירה והגנה מקסימלית עליה? האם אנחנו בכלל מתכננים להזיז אותה יותר מדי? במקרה של מערכת הגברה ניידת, לרוב היא תגיע גם עם תיק ייעודי שמיועד לשמור עליה בצורה טובה, אך חשוב לוודא גם את זה כמובן לפני שסוגרים את ההזמנה. במידה ואיננו מתכננים להזיז את המערכת יותר מדי (למשל, היא מיועדת לכיתה מסוימת וצפויה להישאר בה תמיד) התיק והאחסנה פחות קריטיים, אך בכל מקרה כדאי לדאוג כי נקבל איזשהו תיק, קופסה או "קייס" ייעודיים עבור המערכת. לצורך שמירה טובה והגנה עליה לאורך זמן.

לרכוש מערכות הגברה מגורם מקצועי, אמין  ומוכר בתחום

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח קנייה מוצלחת של מערכת הגברה (וציוד הגברה באופן כללי) היא לפנות מלכתחילה לגורם מקצועי ואמין הפועל בתחום. למשל – אתר אשר מרכז מגוון רחב של ציוד ומערכות הגברה, פועל בתחום כבר לא מעט זמן וסיפק שלל מערכות ללקוחות מרוצים. שימו לב כי מעניקים לכם יחס אישי ועונים לכם על שאלות, וכמובן – וודאו כי מערכת ההגברה שאתם קונים מגיעה עם אחריות מלאה. חשוב שתהיה זו מערכת של יצרנית מוכרת בתחום (ולא חיקוי סיני זול בצורה מחשידה...), ושתגיע עם אחריות יצרן או יבואן מלאה. 

היכנסו לאתר טרטל וצפו במגוון הענק של ציוד הגברה
https://www.turtle.co.il