איך נבחר את הפלאפון הבא שלנו?. ADOBESTOCK

איך נבחר את הפלאפון הבא שלנו?

לבני הנוער הממוצעים בימינו כבר יש פלאפון, וגם מי שלא מקבל מכשיר בגיל צעיר יחסית לבטח יקבל את הפלאפון הראשון שלו מתישהו במהלך שנות חטיבת הביניים או התיכון. בין אם חסכנו בעצמנו כסף לאורך השנה או שההורים קונים לנו פלאפון, בין אם מדובר במכשיר הראשון שלנו או בשדרוג של המכשיר הנוכחי – כיצד נבחר את הסמארטפון הבא שלנו?

כתבה פרסומית

בשוק ניתן למצוא כיום לא מעט חברות וסוגים שונים של פלאפונים חכמים, בטווח מחירים רחב יחסית. למרות האינטואיציה של אנשים רבים (ובפרט של לא מעט הורים), המכשירים שנמכרים במחירים הנמוכים ביותר אינם בהכרח המשתלמים ביותר מבחינה כלכלית. מדוע? כיצד כדאי לבחור את הפלאפון הבא שלנו? והאם שווה להשקיע באייפון או סמסונג חדשים?

להתחשב במשך הזמן שהמכשיר יחזיק מעמד, לא רק במחיר

הסיבה לכך שהמכשירים הנמכרים במחירים הזולים ביותר אינם בהכרח המשתלמים ביותר כלכלית היא משך זמן החיים הצפוי שלהם. מכשיר סלולרי חכם הוא כיום משהו בסיסי והכרחי מבחינות רבות, והחל מהמכשיר הראשון שנקבל סביר להניח שתמיד יהיה לנו פלאפון מסוג זה או אחר. זה לא מסוג המכשירים שכאשר מתקלקלים פשוט מפסיקים להשתמש בהם לחלוטין, אלא תמיד מחליפים ומשתמשים במכשיר אחר, חדש או משומש.

לכן, כשקונים פלאפון מתבקש והגיוני להתחשב גם ובעיקר במשך זמן החיים הצפוי של המכשיר, לצד שיקולים נוספים כמו איכות המצלמה, כמות הזיכרון, איכות המעבד (שקובעת כמה מהר וחלק יעבוד המכשיר) וכו'. מותג מסוים שבדרך כלל מחזיק מעמד שלוש או ארבע שנים, לדוגמה, יהיה משתלם יותר כלכלית ממכשיר שאולי יהיה זול יותר היום, אבל יתקלקל ויצריך החלפה או תיקון בתוך כמה חודשים או שנה מקסימום. נקודה שחשוב לקחת בחשבון, וגם להסביר אותה בפירוט להורים...

אייפון, סמסונג ומותגים נוספים – האם שווה להשקיע במכשיר יקר יותר?

אז את הבחירה בפלאפון כדאי לבצע כאמור בהתאם לשיקולים שונים כמו איכות המצלמה, מהירות הפעולה, כמות הזיכרון וגם משך החיים הצפוי.

בהתאם לשיקולים אלו עולה השאלה – האם כדאי להשקיע באחד מהמותגים המובילים בעולם הסלולר (והאלקטרוניקה בכלל), בפרט – Iphone של אפל או לחילופין גלקסי של סמסונג? אלו הם שני המותגים המובילים בעולם הסלולר, והם גם יקרים יותר מאשר מרבית המתחרים, דוגמת הפלאפונים הסיניים.

מבחינות רבות, השקעה של עוד כמה מאות (או אפילו אלפי) שקלים במכשיר אייפון או סמסונג גלקסי היא משתלמת ומתבקשת, גם מבחינה כלכלית. זו בדיוק הנקודה שהסברנו קודם – אייפון, למשל, הוא מכשיר שבדרך כלל מחזיק מעמד יותר מכפול זמן מאשר המתחרה הזול הממוצע. לכן הוא גם משתלם יותר כלכלית (כי לא צריך לשלם על תיקון והחלפה של המכשיר כל שנה או שנתיים...). בנוסף, גם לאייפון וגם לסמסונג מצלמות איכותיות יותר מאשר של הסמארטפונים הזולים ביותר, ומעבדים חזקים יותר שמאפשרים להריץ יותר אפליקציות במקביל.