האם פאר קריי 4 מנצח גם את וואס? השוואה. צילום: צילום מסך מהסרטון

האם פאר קריי 4 מנצח גם את וואס? השוואה

כבר הרבה זמן משווים בין שני המשחקים האחרונים בזיכיון פאר קריי המפורסם, אז הגיע הזמן לבדוק מי מבין השניים לוקח את התואר

אין ספק שזיכיון פאר קריי זכה להצלחה רבה עוד מהמשחק הראשון. ועדיין, המשחק הרביעי נחשב לפורץ דרך בתחומו, בעל עלילה סוחפת, מנגנון קואופרטיבי מחודש ומנגנון רכיבת הפילים המפורסם שלו.

השאלה, אם כן, היא האם הוא יותר טוב מקודמו בסדרה? מכיוון שהמשחקיות כמעט זהה בין שני המשחקים, בכתבה הזו נתמקד בעיקר בהבדלים בין העלילות. מוכנים?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הדמות הראשית - יש כאן הבדל עצום בין שתי הדמויות: בין הנער העשיר שמגלה את היצר הרצחני שלו ואת ייעודו האמיתי, לבין הבן האובד שגילה למה הוא נולד וחוזר למסע שורשים. גם המטרות שלהם שונות: בזמן שאייג'יי הגיע עם מטרה מוגדרת, כל מה שג'ייסון רוצה הוא לקחת את אחיו הקטן ולחזור הביתה. ולכן גם פאר קריי 4 לדעתי לוקח כאן ובגדול.

 

הרעים - הקרב פה הוא מעט יותר קשה: בעוד שארבעת השליטים של קיראת הם הרבה יותר רבגוניים ומיוחדים מהשניים של איי רוק, פאר קריי 4 טעה בכך שלא חזר על ההסוואה של קודמו: הקודם הציג את וואס כנער הפוסטר, ולמעשה השמיט את העובדה שהוא עובד בשביל כריש הרבה יותר גדול, ולכן כאן 3 לוקח ללא ספק.

דמויות המשנה - יש כאן תפקידים מאוד מוגדרים: הדוקטור המשוגע בתפקיד ד"ר ארנהארט או בתפקיד יוגי ורג'י, מנהיגי המחתרת בתפקיד דניס וסיטרה או אמיטה וסבאל, או סוכן הביון בתפקיד וויליס וסאם, או וויליס בלבד. אך כאן את הניצחון לוקח המשחק השלישי, בזכות קבוצת החברים של ג'ייסון ומשולש האהבה בין לבין סיטרה וליסה.

השבט - בשני המשחקים יש מאפיינים שבטיים חזקים מאוד. אם מדובר בפלישת השדים לשנגרי-לה או סיפור סכין הכסף ומוטיב הקעקועים. אך כאן המנצח הוא המשחק הרביעי, שמעמיק את המיתולוגיה עם אלים ייחודים וסיפור המסע לשנגרי-לה.

 

אז מי ניצח?

התוצאה הסופית: תיקו. עם זאת, דעתי שלארבע יותר קל להתחבר, במיוחד בזכות הקשר האמיתי של אייג'יי למקום, והפתק מאמו, אישוורי, שמלווה את השחקן עד הסוף. "המסע לשם יספר לך יותר ממה שאני אי פעם יכולתי לומר".

 
תגיות
תגובות