"הציפייה למשחק הייתה שווה?": ביקורת משחק, GTA V. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

"הציפייה למשחק הייתה שווה?": ביקורת משחק, GTA V

אחרי ציפייה מרובה, משחק הדגל של Rockstar Games שוחרר סוף סוף למחשב האישי. המשחק החמישי בסדרה שמביא שלוש עלילות שמתחברות זו בזו, עונה כל הציפיות.

במשך השנים, חברות פיתוח משחקים שונות ניסו להביא משחקי פעולה, עולם פתוח וגוף שלישי שיתקרבו אפילו במקצת למשחק הדגל של חברת Rockstar Games האמריקאית, Grand Theft Auto. התוצאה, בדרך כלל הייתה כישלון חרוץ או משחק אחד קצרצר אך מהנה שנשכח אחרי שחרורו. המשחק החמישי בסדרה, Grand Theft Auto V שהוכרז עוד באוקטובר 2011, מוכיח כי בז'אנר זה, ל-Rockstar Games לעולם לא תהיה תחרות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

How to park a Hydra

Posted by GTA V on Friday, April 24, 2015

אז המשחק ששוחרר לראשונה לקונסולות הדור הקודם והדור הבא, השאיר את קהילת שחקני המחשב האישי אכולים ציפייה וקנאה בחבריהם אשר כבר קורעים את רחובות לוס סאנטוס עד ל-12 באפריל, בו סוף סוף שוחרר המשחק למחשב האישי, אחרי דחיות רבות של תאריך השחרור.

"העיר לוס סאנטוס מחזירה אותנו בצורה נוסטלגית לאחד המשחקים הנהדרים בסדרה"

אחת המטרות ש-Rockstar Games הציבו לעצמם במרוצת השנים היא להפוך את המשחקים לריאליסטיים ביותר. העיר המרכזית במשחק היא "לוס סאנטוס" שמוכרת לכולנו מ: Grand Theft Auto: San Andreas אך לוס סאנטוס (שמבוססת על לוס אנג'לס) עברה שדרוג משעמותי מהמשחק משנת 2004. 

הכבישים הריאליסטיים, המבנים, חוף הים, המדבר ומרכז העיר מוסיפים רבות לאווירת המשחק המושלמת אותה בחרו לייצר עד כדי מצב שגם אם תשחקו 10 שעות במשחק אתם תפתחו רק חלק קטן מהמפה הענקית ועמוסת האובייקטים, הנופים והמשימות הצדדיות.

© פייסבוק

כפי שצויין העיר לוס סאנטוס מוכרת לנו ממשחק ישן יותר בסדרה, והיא ללא ספק העיר האהובה ביותר על חובבי המשחק ביחס ל-Liberty City. העיר לוס סאנטוס מחולקת במשחק לאיזורים שונים, כאשר קיימים האזורים העשירים יותר של העיר עם בתים מרשימים שמזכירים את העיר בוורלי הילס וגם קיימים האיזורים בהם העוני קיים שהם שכונות המהגרים. את האיזורים השונים אנו חווים בשתי דמויות האחת, פרנקלין קלינטון שחי בשכונת המהגרים והשנייה, מייקל "דה סנטה" שמגיע מהאיזור הגבוה יותר.

"כלי התחבורה: מכוניות ספורט, ג'יפים, רכבים מפוארים ומה שבניהם"

גם כאן בשונה מבמשחקים קודמים ב-Rockstar בחרו לשים דגש על כלי רכב איכותיים ברמה גבוהה כאשר כמעט כל הרכבים במשחק הם רכבי יוקרה הכוללים מכוניות ספורט, ג'יפים ועוד רכבים מפוארים כמו לימוזינות. מלבד כלי התחבורה הרגילים לכלי השייט נוספו מלבד סירות חדשות, אופנועי ים. כשלכי התעופה נוספו מסוקים חדשים, מטוסי פעלולים וגם מטוסים כבדים.

© פייסבוק

"העלילה: שלושה סיפורים, שלוש דמויות אשר גורמות להנאה והתחברות למשחק אף יותר"

המשחק מגולל את סיפוריהם של שלוש דמויות חדשות במשחק. פרנקלין קלינטון, חי חיי גנגסטר וסוחר סמים אך לאחר מכן החל לעבוד כמעקל בסוכנות מכוניות יוקרה. פרנקלין מתגורר בשכונת המהגרים ולאחר מכן פוגש את מייקל ומתחיל לעבוד איתו. מייקל "דה סנטה" מתחיל את שנות ה-50 לחייו בעברו היה מבצע שודים רבים עם טרבור אך לאחר עסקה עם ה-FIB (גרסה של ה-FBI) נעשה עשיר הגר עם משפחתו באחוזה מפוארת. יחסיו של מייקל עם משפחתו ירודים כאשר אשתו בוגדת בו, וילדיו מורדים בו. טברור פיליפס הדמות השלישית, בעברו ביצע שודים, כיום חי במדבר ומנהיג כנופייה קטנה. טרבור, מוצג כפסיכופת שכולם מפחדים ממנו, גדל בבית משוגעים.

עלילת המשחק נפתחת בשוד אותו ביצעו מייקל וטרבור בעבר ולאחר מכן אנו מגיעים לתקופה של ימינו. עלילת המשחק השנה מתאפיינת בביצוע שודים רבים אשר בעצם משנים את כל העלילה שהייתה קיימת בעבר במשחקי ה-GTA. פרנקלין ומייקל מתחילים בשודים קטנים, לאחר מכן מתחברים לטרבור לביצוע שוד גדול. דבר נוסף בעלילת המשחק הוא המרדפים הרבים והבריחה מהמשטרה.

© פייסבוק

בשונה משנים קודמות, ברוב המשימות, הדמויות הראשיות נאלצות לברוח מהמשטרה או לרדוף אחרי חברי כנופיות אותם צריכים לחסל.

בשורה התחתונה: המשחק ששבר שיאי מכירה מטורפים בימיו הראשונים ללא ספק עונה על כל הציפיות של השחקן. שליטה נהדרת ברכבים, עלילה מדהימה ומרתקת והתנסות עם שלוש דמויות אשר מוסיפות יותר ויותר עניין למשחק ומושכות את השחקן לאיבוד תחושת הזמן, כשקשה מאוד להפסיק לשחק. ב-Rockstar Games אף הכריזו בעצמם כי זהו המשחק הגדול ביותר בסדרת המשחקים, והחלו לדבר על הרצון לייצר משחק שיכלול את כל המפות והערים מהמשחקים הקודמים. יכול להיות, שדיבורים אלה הם בעצם סיכום של סדרת משחקי הפעולה הגדולים ביותר בעשור שלנו.

תגיות
תגובות