כך תבחרו את קונסולת המשחקים הטובה בשבילכם. צילום: GettyImages

כך תבחרו את קונסולת המשחקים הטובה בשבילכם

אוהבים גיימינג ומתלבטים איזו קונסולת משחקים היא הכי מושלמת עבורכם ועבור המשחקים האהובים עליכם? הכתבה הזו לגמרי בשבילכם!

בשיתוף עם פסטיבל הגיימינג - GAMERZ

שוק הגיימינג הוא שוק עשיר ומוצף בקונסולות. כיום אפשר לשחק במשחק מחשב בסלון על מסך ענק בעזרת קונסולה, הרשת גועשת מאז ומתמיד בוויכוח של איזו קונסולה עדיפה או שבכלל מחשב. החלטנו לעזור ולתת לכם סקירה כללית של הקונסלות הבולטות הקיימות בשוק.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

XBOX One

הקונסולה מבית מייקרוספט שהוכרזה במאי 2013, ביחד עם הקינקט החדש זכתה לאהדה רבה ונמכרה רק בדגם אחד בתחילת דרכה, עם נפח זיכרון של 500GB וקינקט. הקונסולה מאפשרת גם כן לשחק במשחקים מדורות קודמים של ה-XBOX, והמפתחים מבטיחים שלקראת שנה הבאה רוב המשחקים מהדורות הקודמים יהיו זמינים ב-XBOX One.

ישנן שתי גרסאות מובילות לקונסולה, Xbox One X(הגרסה היקרה) ו-Xbox One S(הגרסה הקטנה והזולה) וביניהן הבדלים שנועדו לסוגי גיימרים שונים.

© GettyImages

דומה:

  1. משחקים וסרטונים באיכות 4K.

  2. סרברים זמינים ופעילים תמיד

  3. איכות סאונד שנותנת הרגשה שהשחקן נמצא בתוך המשחק

שונה:

  1. הקלטה ושידור חי באיכות 4K ו-60 FPS

  2. תמונה יותר חדה ומהירה לעומת Xbox One S

  3. ניצול של ספק הכוח בכ-40% יותר.

משחקיים אקסקלוסיביים ל-XBOX One:

  1. Forza 6 - משחק המירוצים הפופולרי שזמין רק למחשב האישי ולאקס בוקס, שזכה לציונים גבוהים מהמבקרים ואפילו זכה בפרס משחק המירוצים של השנה.

  2. Sunset Overdrive- משחק עולם פתוח-יריות מגוף שלישי שזה לשבחים בזכות ההומור והמשחקיות המעולה של המשחק.

  3. Halo 5:Guardians- משחק היריות מגוף ראשון מהדרה המצליחה Halo זכה בפרסים על מצב המולטיפלייר שלו.

מומצע מחירים:

₪1980 :XBOX X

 ₪1090:XBOX S

PlayStation 4

הקונסולה שהוכרזה בפברואר 2013, זכתה לשבחים רבים בעקבות עיצובה החדשני ועוצמתה וכך גם השלטים החדישים שהיוו בעצמם תוספת אדירה לקונסולה. להבדיל מ-XBOX, לפלייסטיישן אין אפשרות לשחק במשחקים מדורות קודמים, אלא רק דרך ענן, השירות נמצא כרגע בבטא מתקדמת באנגליה.

ישנן שלוש גרסאות לקונסולה שמעניקות חוויה שונה, כמובן במחיר שונה.

  1. PS4 מ-2013 - הקונסולה הראשונה מבין השלושה מגיעה עם נפח זיכרון של 500GB וזהה לחלוטין לגרסה החדשה יותר.

  2. PS4 Slim מ-2016 - זהה לחלוטין מבחינת חומרה, אך מעוצבת חיצונית בצורה שונה, וקטנה מהקודמת, מגיעה בזיכרון של 500GB ו-1TB.

  3. PS4 PRO- הקונסולה העוצמתית ביותר מבין השלושה, מספקת איכות תמונה של 4K, ישנה אפשרות להעלות את כמות המשאבים המשוקעת להרצת משחק, להרצה חלקה יותר ומהירה יותר.

כלי העזר הפופולרי ביותר של הקונסולה הוא ה-Play Station VR: משקפי המציאות המדומה של החברה. המשקפיים זכו לאהדה רבה בעקבות הזמינות שלהם, שלהבדיל מהמתחרות שדורשות מחשבים עוצמתיים ויקרים, למשקפיים האלו צריך רק את הפלייסטיישן.

משקפי VR
משקפי VR © GettyImages

משחקים אקסקלוסיביים

  1. Bloodborne - המשחק שזכה לציונים גבוהים במיוחד בקרב המבקרים זכה בפרסים כמו "המשחק המקורי ביותר" ובפרסים נוספים, מספק הנאה רצופה של שעות באיכות תמונה מדהימה.

  2. Uncharted 4: A Thief's End: משחק הפעולה מבית סוני שזכה לשבחים בקרב המבקרים מכניס אותנו לנעליים של נתן דרייק שיוצא לחפש אוצר אבוד בפעם האחרונה.

  3. Horizon Zero Dawn - משחק פעולה בכדור הארץ פוסט אפוקליפטי, בו אנחנו נכנסים לדמותה של אלוי שנולדה למציאות בה מכונות שולטות ובני אדם נדחקו לפינה. 

כל המשחקים המותאמים ל-PS4 מקבלים גרסה טובה יותר בקונסולת ה-PRO, עם איכות תמונה טובה יותר.

ממוצע מחירים:

  ₪1665 :PS4 PRO

 ₪1224 :PS4 Slim

Nintendo Switch

הקונסולה הניידת זכתה לטירוף עוד לפני שהיא יצאה לשוק ואזלה בימים הראשונים למכירתה. לקונסולה יש שני מצבים: נייד ונייח. במצב נייח היא מתחברת לטלוויזיה שלכם בעזרת חיבור מיוחד, ובצורה ניידת יש לה מסך ושני שלטים נפרדים, שאפשר להשתמש בהם למשחק רב משתתפים או לחבר אותם לצורה שמזכירה שלט קונסולה קלאסי. הקונסולה מספקת פלטפורמה למשחקים ארקייד, משחקים שלא דורשים חומרה חזקה. הקונסולה נחשבת לקונסולה הניידת הפופולרית ביותר כרגע, חברות מתחרות בירכו את נינטנדו על הקונסולה.

משחקים אקסקלוסיביים:

  1. Super Mario Odyssey - הוא משחק פלטפורמה בכיכובו של מריו (איך לא?), במשחק ישנה ישות המשתלטת על כובעו של מריו ומאפשרת לו לשלוט בדמויות אחרות וחפצים.

ממוצע מחירים: 1539₪.

© GettyImages

המחשב האישי

המחשב האישי הוא למעשה קונסולת המשחקים שיש לכל אחד בבית, אם לגיימינג ואם לדברים אחרים. המחשב האישי בשונה מהקונסולות, משתנה מאדם לאדם, הכסף המושקע במחשב הוא זה שייקבע את רמתו, מחשב עם כרטיס מסך חדשני, זיכרון RAM, ספק כח, קירור, נפח זיכרון, מעבד וכל כך הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. שחקנים רבים בוחרים להתמקד במשחקים בודדים, שבדרך כלל לא דורשים מחשבים עוצמתיים (CSGO, PUBG).

© GettyImages

המחשב, להבדיל מהקונסולות נותנות חופש מוחלט, אפשר לחבר למחשב קונטרולר, או לשחק עם מקלדת ועכבר, ובכל צורה שתרצו. ישנם גם המעדיפים את המחשב האישי מכיוון שלהבדיל מהקונסולות, מחשבים אפשר לשדרג ולשנות, ולא צריך לקנות את הקונסולה החדישה ביותר כדי לשחק במשחק חדש.

משחקים אקסקלוסיביים:

  1. World Of Warcraft - משחק ה-MMORPG הפופולרי ביותר, היה ויישאר זמין רק למחשב.

  2. League Of Legends - משחק המובה הפופולרי הוא גם כן משחק שכנראה לא יגיע לקונסולות, בגלל שהוא פשוט לא מתאים למשחקיות של הקונסולות

  3. Civilization V - משחק האסטרטגיה מהסדרה עטורת הפרסים, גם כן מפותח אך ורק למחשב.

 

גיימרים, שימו לב - בחול המועד פסח יתקיים GAMERZ - פסטיבל הגיימינג הגדול בישראל. בפסטיבל, אותו מפיקה "קבוצת בלוסטון", ישיקו משחקים חדשים, תתקיים אליפות ישראל בספורט אלקטרוני, יהיו מתחמי משחקי קונסולות מכל הסוגים, מתחתמי רחפנים, מתחמי VR ומתחם פלייקון - פסטיבל כוכבי רשת עם היוטיוברים והגיימרים המובילים בארץ!

GAMERZ - חול המועד פסח 1-5/4/2018, גני התערוכה, ביתן 1

 



תגובות