מכורים לפורטנייט? אל תשברו את הגב שלכם.

מכורים לפורטנייט? אל תשברו את הגב שלכם

ישיבה ממושכת מול המסך היא תנאי להתקדמות במשחק פורטנייט – אבל זה לא אומר שהגב שלכם צריך לסבול. הנה כמה דרכים לשמור עליו

לפי נתונים של חברת המשחקים Epic Games שעומדת מאחורי הלהיט פורטנייט, כ-125 מיליון שחקנים מתחרים כדי שהדמות שלהם תהיה האחרונה לשרוד. כתוצאה מכך, השווי של החברה הגיע ל-15 מיליארד דולר והמודל הכלכלי שמציע את המשחק בחינם אך מאפשר לשלם על שדרוגים מוכיח את עצמו.

עם זאת, התמכרות לפורטנייט לא חייבת להיות מלווה בכאבי גב. כל ילד יודע שישיבה ממושכת מול המסך עלולה לגרום כאבים בצוואר, בגב העליון ובגב התחתון, אבל מסתבר שיש כמה דברים שאפשר לעשות על מנת למנוע אותם:

1. לכו לישון על מיטה מתכווננת

האמת היא ששמירה על הגב בגיל ההתבגרות ובכלל מתחילה באופן שבו בוחרים לשכב כדי ללכת לישון. אם אתם רוצים לשמור על הגב שלכם, עדיף להשקיע ברכישת מיטה מתכווננת ולשכנע את ההורים לגבי היתרונות שלה. נכון להיום, ברור שמדובר בפתרון שכיבה אידיאלי עבור ילדים ובני נוער ובמיטה שמסוגלת לנחם גם את הכתפיים וגם את הצוואר.

מחקרים מראים שלאחר שינה ערבה ורצופה הביצועים שלכם משתפרים כמעט בכל פרמטר בחיים האישיים. אם השמירה על הגב לא מספיק משכנעת אתכם, קחו בחשבון גם את האופן שבו שינה על מיטה מתכווננת ככל הנראה תשפיע על התוצאות שלכם בפורטנייט.

2. שבו על כיסא מתאים

ברור שבסופו של דבר האופן שבו אתם יושבים מול מסך המחשב או קונסולת המשחקים גם הוא בעל השפעה על היכולת שלכם לשמור על גב ישר. אם אתם לא רוצים לקום עם כאבים או לסבול מעיכוב בהתפתחות המוטורית, כדאי לכם לשבת על כיסא מתאים. כיסא גיימינג שווה כל שקל שאותו תשקיעו ובהמשך הוא יוכל לשמש אתכם גם לטובת משחקים אחרים.

התנוחה המומלצת בישיבה מול מסך היא עם רגליים ב-90 מעלות ומפרקים ישרים. במידה והשולחן רחוק או לא מתאים, כדאי לשים כריות לכפות הידיים שנמצאות מעל העכבר ועוד משטח תמיכה נוסף מול המקלדת. לחילופין, במשחק דרך ג'ויסטיק של קונסולה כגון אקס בוקס או פלייסטיישן רצוי מדי פעם לעצור על מנת לרענן את האצבעות ואת פרק כף היד.

3. החליפו את המסך

בני נוער רבים מעוותים את התנוחה הטבעית והמומלצת של הגוף על מנת לראות טוב יותר את מה שמופיע על גבי המסך. במידה וגם אתם מרגישים לא נוח לאחר ישיבה ממושכת, יכול להיות שהגיע הזמן להחליף את המסך עצמו.

המסך צריך להיות במרחק של 2-3 מטר ובגובה העיניים שלכם. אפשר לתלות את המסך על הקיר או למקם אותו על שידה וניתן להניח לצדו את המחשב, הקונסולה או שאר האביזרים המשלימים.

תגובות