שימו פליי: משחקי המחשב שהפכו לסרטים. צילום: באדיבות פורום פילם

שימו פליי: משחקי המחשב שהפכו לסרטים

הגיימינג משתלט על העולם ולא רק במחשב או באפליקציות! טירוף משחקי המחשב הגיע לא מעט פעמים אל הקולנוע ולכבוד יציאת "סוניק הסרט", חזרנו אל הסרטים המבוססים על משחקים אהובים במיוחד

בשיתוף עם פורום פילם

אחרי שזכו לטירוף בזכות משחקי מחשב, קפסולות או אפליקציות, לא מעט מותגי גיימינג זכו לקבל סרטי קולנוע משלהם המבוססים על אותם משחקים פופולרים. מ"סוניק" שזוכה לראשונה לעיבוד קולנועי ועד "הנסיך הפרסי" -  אלו משחקי המחשב הגדולים שהפכו לסרטי קולנוע והוקרנו על המסך הגדול!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

סוניק

29 שנים מאז נוצר המשחק הראשון של הקיפוד הכחלחל והמהיר בעולם ואחרי לא מעט גרסאות של משחקי מחשב (בין אם לחימה, ריצה או מירוץ מכוניות), ואף סדרות טלוויזיה בכיכובו. כעת, הגיע סוף סוף הזמן שאחת מדמויות המחשב האהובות והבולטות ביותר תקבל סרט משלה. המהלך המתבקש קורה כבר ביום חמישי הבא, ה-20 בפברואר, בכיכובם של ג'ים קארי וג'יימס מרסדן ("X מן", "מכושפת"). עלילת סרטו הראשון של סוניק ("סוניק הסרט") תעסוק במשימה של הקיפוד להסתתר בכדור הארץ מבלי שיגלו על קיומו. אך זו לא משימה פשוטה במיוחד עם גישה ויכולות כשל סוניק. במהרה הוא מתגלה על ידי טום, שוטר ציני מעיירה קטנה ועם לב גדול. יחד הם יוצאים להרפתקה מדהימה ועמוסה באקשן, כשבעקבותיהם ד"ר רובוטניק המטורף (המוכר גם ממשחקי המחשב ומהסדרות) ויצירותיו המכאניות. בקיצור - אנחנו הכי מחכים! רוצים לזכות בכרטיס זוגי ל"סוניק הסרט"? לחצו כאן!

 
אחת מהגרסאות הפופולריות של המשחק
אחת מהגרסאות הפופולריות של המשחק © צילום מסך מהמשחק, פורום פילם

טומב ריידר

הכי כוח נשי שיש ומסתבר שזה כבר היה כאן מ-1996, הרבה לפני וונדר וומן. "טומב ריידר" הביא אל חיינו את לארה קרופט, ארכאולוגית בריטית בדיונית המתגלה כלוחמת חזקה במיוחד. סדרת המשחקים הקלאסית זכתה בין רגע להצלחה ובהתאם נוצר גם סרט, שהיה בין סרטי הקולנוע הראשונים המבוססים על משחקי מחשב. בשני הסרטים הראשונים שיצאו בתחילת המיליונים, הייתה זו אנג'לינה ג'ולי שנכנסה לנעליה של הדמות האולטימטיבית. כ-15 שנים מאז הסרט האחרון, הוחלט להפיק סרט נוסף, כשהפעם הוא התבסס על גרסת משחק המחשב של "ריידר" מ-2013 וג'ולי הוחלפה בשחקנית אליסיה ויקנדר.

המשחק הראשון והסרט הראשון © צילום מסך | באדיבות yes

וורקראפט

אחד ממשחקי האסטרטגיה הבולטים בעולם שהגיע אל המחשבים ב-1994. המשחק, שעוסק בעולם דמיוני עם כוכבי לכת שונים, נועד כדי להפוך אתכם למומחי מלחמה ואסטרטגיה ביניכם לבין כוחות הרשע. בהמשך התרחב המשחק גם למשחקי לוח וספרים ובשנת 2016, עשור מאז שהוכרז על הפקת סרט שכזה, הוא יצא אל האקרנים תחת השם "וורקראפט: ההתחלה". הסרט נעשה הפעם על ידי הפקה סינית, בניגוד להפקות הוליוודית אחרות בז'אנר, כך שמדובר במהלך שהתקבל בצורה היסטרית אצל קהל המעריצים ובתעשייה כולה.

במשחק ובסרט
במשחק ובסרט © צילום מסך | גלובוס מקס

אנגרי בירדס

הציפורים הכועסות הן המשחק הכי "טרי" ברשימת קלאסיקות הגיימינג המופיעות כאן. "אנגרי בירדס" שוחרר לראשונה ב-2010 והוא למעשה החל בכלל כמשחק אפליקציה בסמארטפונים ורק לאחר מכן הגיע גם אל המחשב. הטירוף אחר הציפורים שצריכות לחסל את החזירים הירוקים, היה מטורף ועל כן פותחו לא מעט מרצ'נדייז עד אשר החלו לפתח גם מיני סדרות טלוויזיה מצויירות, גרסאות שונות של משחקים חדשים בכיכובם והשיא - שני סרטי קולנוע באורך מלא שהוכיחו את עצמם גם בקופות.

המשחק והסרט
המשחק והסרט © באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

אמונת המתנקש - Assassin's Creed

זהו אחד ממשחקי הפעולה המצליחים והפופלריים ביותר. מאז שיצא ב-2007, המתנקש המפורסם לא מפסיק לצבור הצלחה ולקבל שלל משחקי המשך. את המתנקש הזה לא תרצו לפגוש באף מקום אחר גם לא ברוסיה ולא במצרים - מהמשחקים המצליחים ביותר של המותג. בעקבות הטירוף, ובהמשך לגל סרטי משחקי המחשב, יצא גם סרט עלילתי לייב אקשן בשנת 2017 בשם "אמונת המתנקש", אך הסרט ספג דווקא ביקורות פחות חיוביות וכרגע לא צפוי לו המשך קולנועי, בניגוד למשחקי המותג שלגמרי ממשיכים בכל הכוח.

המשחק והסרט
המשחק והסרט © באדיבות yes

פוקימון

הרבה נוטים לחשוב שסדרת הטלוויזיה קדמה למשחקי המחשב. אך תתפלאו! הסדר הוא הפוך לחלוטין. בשנת 1996 המשחק הראשון יצא אל אוויר העולם והשאר - היסטוריה. שנים על גבי שנים שמדובר באחד הלהיטים של קפסולות הגיימינג השונות וכמובן גם במחשב, לאחר מכן חיות הכיס (תרגום מילולי ל"פוקימון") זכתה לטירוף עוד יותר בזכות סדרת טלוויזיה נלוות שנמשכת עד היום, מאז הספיקו לצאת כמה סרטי טלוויזיה מצליחים, המצאה מחדש בזכות אפליקציית "פוקימון גו" שהטריפה את העולם, סרט נוסף בדרך לנטפליקס ואפילו לייב אקשן מוצלח במיוחד שיצא בשנה שעברה בשם "פוקימון: הבלש פיקצ'ו" בדיבובו של ראיין ריינלודס שהביא לראשונה את המשחק בגרסה כה אמיתית שגרמה לכולנו לרצות להיות מאמני פוקימונים ברחבי התבל.

פוקימון גו והסרט בעקבותיו
פוקימון גו והסרט בעקבותיו © באדיבות yes

הנסיך הפרסי

המשחק הראשון של "הנסיך הפרסי" שוחרר אי שם ב-1989 והפך לאחת הקלאסיקות הגיימינג המפוקסלות והאהובות. אך עם חלוף השנים המשחק עם הלוחם הנסיכותי השתדרג גם בגרפיקה וגם בסיפורי העלילה שאפפו כל משחק. אחד מהם הוא "הנסיך הפרסי: חולות הזמן" (2003) שזכה לקבל גרסה קולנועית בכיכובו של השחקן המצליח ג'ייק ג'ילנהול. הסרט שקיבל שם זהה למשחק, יצא לאקרנים בשנת 2010. אומנם הוא זכה להצלחה בז'אנר הסרטים המבוססים על משחקי מחשב, אך עד היום לא זכה להמשך קולנועי.
 
משחק
משחק "חולות הזמן" והסרט © Disney Enterprises, Inc. and Jerry Bruckheimer, Inc

רוצים לזכות בכרטיס זוגי "סוניק הסרט"? כל מה שעליכם לעשות הוא להגיב בפוסט הפעילות (בלבד!) בחשבון האינסטגרם של פרוגי ולכתוב - לאן הייתם רוצים להגיע אם הייתה לכם מהירות מדהימה כמו של סוניק?

בכפוף לתקנון הפעילות - לחצו כאן

תגובות