Game changer: דברים שכל גיימר חייב לדעת . adobestock

Game changer: דברים שכל גיימר חייב לדעת

גיימינג הוא עולם תרבותי שלם, מתפתח ומניב, וכמו כן עשיר בתחרות, במותגים ובפערים טכנולוגיים. למרות שמאד מפתה להתחיל מהמקום הגבוה ביותר, אנחנו דווקא מציעים דווקא להתחיל מלמטה, אחרת לא באמת תוכלו להעריך את החוויה, ואולי אפילו תפספסו הרבה

פרסומת

 

הויכוח העיקרי סביב עולם הגיימינג הוא כיצד העולם הזה משפיע עלינו ועל ילדינו. הגיל הממוצע של הגיימרים בארה"ב הוא 32.5, והוא רק ממשיך ועולה, מה  שמעיד על כך שתרבות המשחקים הושרשה וחצתה דורות, כך שלמעשה כמעט כל אחד יכול למצוא בה תוכן ליפול בשביו. באופן כללי, תרבות הגיימינג אינה עמוקה והיסטורית במיוחד; הקונסולות הבסיסיות ביותר הגיעו לשוק הביתי בתחילת שנות ה-80, שהציעו משחקים גם גרפיקה שכללה מספר פיקסלים בודדים, עם ארבעה  צבעים במקרה הטוב. מעט זמן לאחר מכן, נכנסו המחשבים הביתיים לחיינו והביאו איתם גם תנופה של משחקים ופיתוח משלהם. כך, במרוצת הזמן, ניצת קרב נצחי ויצרי בין המחשבים הביתיים לבין הקונסולות השונות שכללו מבחר יצרנים שעברו לאורך השנים שינויים, תמורות וסגירות. 

 

מהיר ועכשווי

 

כיום, קצת יותר מ-40 שנה אחרי, אנו נמצאים בתחילת הדור החדש של הקונסולות, כאשר השחקניות הראשיות הן חברת סוני, עם מכשיר הפלייסטיישן 5, חברת מיקרוסופט עם ה-XBOX וכל מחשבי ה-PC שמבוססים על מערכת ההפעלה שלה. חברת נינטנדו היפנית, עם נישה ייחודית וקטנה יותר, וכמובן, יצרני הטלפונים הסלולאריים, שגם הבינו את האוצר הגלום בעולם הגיימינג. 

© adobestock (אילוסטרציה)

 

לכל אלו, יש כיום מכנה משותף מרכזי - האינטרנט. אם בעבר, את המשחקים שלנו היינו רוכשים בקלטות, תקליטורים או דיסקים, בימים אלו, רוב רכישות המשחקים מתבצעות ברשת. כל מה שנדרש מאיתנו הוא אינטרנט מהיר, בעדיפות לאינטרנט סיבים אופטיים על מנת לקבל ביצועים מקסימליים, משתמש ואמצעי תשלום (למשחקים שבתשלום). סיבה נוספת לחשיבותו של האינטרנט המהיר הוא משחקי האונליין  - נכון להיום, כ-68% מהגיימרים, יעדיפו לשחק אונליין  הם כאלו שמעדיפים לשחק אונליין, בין אם מדובר במשחק פיפא, או משחק יריות תחרותי דוגמת Call of Duty, כישורי השחקנים יש יספיקו, ויש מצבים שלא יהיו רלוונטיים כלל, כל עוד קצב העלאת הנתונים של האינטרנט לא מהיר וחזק. קחו לדוגמא דו קרב בין שני בוקרים ששולפים אקדחים זה מול זה; כשלאחד מהם לוקח שבריר שניה לירות כדור, ולשני עשר שניות מרגע הלחיצה על ההדק, זה ברור לכולם מי יהיה המנצח בלי שום קשר לביצועיי השחקנים.  

 

ממה מתחילים?

 

הוויכוח העיקרי הוא בין מחשב או קונסולה, ואם כבר קונסולה, איך יודעים איזו עדיפה?  ננסה לעשות קצת סדר בין האופציות השונות: 

 

לעד, מחשב גיימינג ישיג עבורכם את הביצועים והגרפיקה הטובה ביותר. עם זאת, מדובר במחשב יקר מאוד, עם מחירים שמתחילים ב6000 ₪ למוצר טוב, ואף יכולים להגיע לסכום של 20,000 ₪. כך שאם אין לכם כוונה להשקיע הון בתחביב הזה, לפחות בהתחלה, מומלץ להתחיל עם קונסולה. 

© adobestock (אילוסטרציה)

 

השיקול המרכזי שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת הקונסולה, הוא המשחקים עצמם. בעוד שחברת סוני מציעה יותר משחקים בלעדיים לקונסולה שלה, ועל פי רוב מדובר במשחקים מצוינים, חברת מיקרוסופט מציעה שירות בשם GamePass, שהוא למעשה ספריית משחקים מקיפה בתשלום חודשי נמוך יחסית. בעזרת שירות זה, תוכלו ליהנות מגישה למבחר לא מבוטל של משחקים, חלקם חדשים לחלוטין, במחיר נח למדי. בנוסף לכך, רגע לפני שאתם יוצאים לחנות לרכוש קונסולה חדשה, ההמלצה שלנו היא לחפש קונסולה יד שניה מהדור "הקודם" של הקונסולות: בשל כניסת דור חדש של קונסולות, ניתן למצוא היום דגמים כמו PS4 ו-,XBOX ONE שיציעו לכם חווית משחק נהדרת עם גרפיקה מצוינת ושפע משחקים, במחירים מעולים של פחות מ-500 ₪. 

 

אחרי שבחרתם את המחשב או הקונסולה שמתאימה לכם ואחרי שווידאתם שהאינטרנט שלכם חזק מספיק, כדי לא לפגוע לכם בביצועים ולתת אוטומטית יתרון למתחרה שלכם, אתם לגמרי מוכנים לצאת לדרך. רגע לפני סיום, שימו לב שיש ברשותכם אוזניות איכותיות שיספקו לכם סאונד טוב וינטרלו את רעשי הרקע ולא פחות חשוב מכך, כיסא נח שיבטיח נוחות מרבית בעת המשחקים. וזהו, כעת אתם גיימרים אמיתיים – צאו לדרך ובהצלחה!