איך בוחרים מחשב מתאים לשנת הלימודים הקרובה?. צילום: אלון אלבכרי

איך בוחרים מחשב מתאים לשנת הלימודים הקרובה?

חלקנו חייבים מחשב בשביל ללמוד. החלק האחר לא צריך, אבל ללא ספק יכול ורצוי. השאלה הכי חשובה כרגע, איך בוחרים מחשב מתאים לשנה הקרובה? הפרטים בכתבה

הטאבלטים והסמארטפונים משתלטים במהירות על השוק ועל הזמן הפנוי של כולנו, אך תיכוניסטים וסטודנטים עדיין זקוקים למחשב אישי שישמש אותם ככלי עבודה בלימודיהם. בטור מיוחד, שוהם רותם, מנהל תחום השירות והפיתוח העסקי בחברת helppc, מעניק טיפים שיעזרו לרכוש את המחשב המתאים ביותר ללימודים.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

מה עדיף: מחשב מותג או מחשב אחר וזול?

כדי לענות על השאלה יש להתייחס למספר דברים: כמה כסף אנחנו רוצים להשקיע ברכישת המחשב? האם אנחנו מוכנים להתפשר על איכות נמוכה יחסית? האם אחריות של מותג רציני ויקר נמצאת בעדיפות עליונה אצלנו? מהם השימושים העיקריים שלנו? האם משקל וניידות חשובים לנו?

מחשבי "מותג" יציעו, בדרך כלל, חלקים חזקים יותר, מהירים יותר וכמובן יקרים יותר. דבר נוסף וחשוב שהם יתנו לנו הוא "אחריות יצרן מורחבת" לדוגמא חברת Dell וחברת Lenovo מציעות שירות של "אחריות עד הבית". השירות כולל טכנאי שמגיע עד לבית הלקוח ובמידת הצורך מחליף ומתקן את המחשב במקום ללא צורך בלקיחתו למעבדה (בדרך כלל).

ככל שהחברה מעניקה יותר שנות אחריות, כך היא יותר בוטחת במוצר שלה ומאמינה בתקינותו ואמינותו. לכן, כדאי להשקיע קצת יותר על מחשב של מותג אמין וותיק מאשר על מחשב זול. כך אפשר להיות רגועים ולדעת שיש לנו למי לפנות ברגע שמתגלה תקלה, מאשר להסתפק במוצר זול שלאחר זמן מה עלול לגרום לנו לכאב ראש ולהוצאות נוספות ומיותרות.

© נועה ריינה

על מה חייבים להקפיד?

כמה דברים שחשוב לוודא שיש במחשב לפני רכישה:

סוללה חזקה – תלמידים צריכים להתנהל עם המחשב במשך כל היום ולכן זקוקים לסוללה חזקה. בחלק מהכיתות אין אפשרות להטעין את המחשב ולכן חשוב לקנות מחשב נייד עם סוללה של לפחות 6 תאים כך שהמחשב יעבוד לאורך זמן ללא צורך בהטענה.

תוכנות משרדיות – רוב השימוש של תלמידים במחשב נעשה בתוכנות האופיס למיניהן. חשוב לוודא שכל התוכנות הללו מותקנות על המחשב (Word, Excel וכו'). כמו כן, חשוב לוודא שהתוכנות הללו מגיעות עם רישיון מקורי ומספר סיריאלי מכיוון שאחרת, במצב שבו צריך לבצע התקנה מחדש לא יהיה לתוכנה רישיון בתוקף.

אחריות - חשוב לוודא ממי קונים את המחשב ואיזו אחריות מקבלים עליו. לדוגמא: לא מומלץ לקנות מחשבים בחו"ל מהסיבה שלא כל מחשב מגיע עם אחריות בינלאומית ואז במקרה של תקלה, חלילה, לא יהיה למי לפנות בדרישות לתיקון או החלפה.

מפרט – בבחירת מפרט, חשוב לבדוק מהם השימושים שאנו עושים במחשב. גיימרים, לדוגמא, חייבים לוודא שיש למחשב מעבד חזק I5 ומעלה, 4 גיגה זיכרון ומעלה וכרטיס מסך חזק ומתקדם חיצוני ולא מובנה על לוח האם. מחשב כזה יעלה סכום מאוד נכבד בדרך כלל 3500 ₪ ומעלה, ובמקרים קיצוניים יכול להגיע גם ל-20000 ₪.

לעומת זאת, תלמידים, שרוב שימושם הוא גלישה באינטרנט וכתיבת עבודות יוכלו להסתפק במחשב פשוט וסטנדרטי בעל מעבד I3 ומערכת הפעלה וינדווס 7 ומעלה. לתלמידים חשובות יותר תכונות כמו נוחות וניידות, לכן חשוב לוודא שהמחשב קל ונוח לנשיאה ממקום למקום ומשיעור לשיעור. מחשב מסוג זה אמור לעלות בין 2000 ₪ לבין 3500 ₪.

לתיכוניסטים ותלמידים שרוב עיסוקם במחשב הוא גלישה באינטרנט וכתיבת עבודות בדומה לסטודנטים אין צורך במחשב מתקדם אלא במחשב פשוט. לעיתים, קיימת עדיפות אפילו למחשב נייח ולא נייד גם בגלל המחיר וגם מכיוון שילדים יכולים להפיל ולפגוע במחשב הנייד. מחשב נייח פשוט שכזה עולה בין 1500 ₪ ל2500 ₪ בממוצע.

© נועה ריינה

עוד דגשים לא פחות חשובים:

♣ מומלץ מאוד לבדוק בכמה מקומות, ולא לקנות במקום הראשון שאליו נכנסים.

♣ במידה ובודקים מחשבים שונים דרך האינטרנט, מומלץ לבדוק תגובות של קונים אחרים. דעה של משתמש אחר שמשתמש במחשב דומה לאורך זמן תיתן אינדיקציה טובה יותר לגבי איכות המוצר.

♣ לוודא בדיוק מה מקבלים עם המחשב (מערכת הפעלה, מקלדת, עכבר, תוכנות ועוד) אחרת תיאלצו להוציא הוצאות נוספות ברכישת המחשב.

♣ חשוב לוודא מי נותן את האחריות ואיך זה עובד (מאוד לא כיף לגור בבאר שבע והנקודה הכי קרובה שעליך להגיע אליה היא תל אביב).

 
תגובות