היום, מתקפת האקרים על ישראל – איך תתגוננו?. צילום: צילום מסך מהסרטון

היום, מתקפת האקרים על ישראל – איך תתגוננו?

ארגון אנונימוס שמוקדש כולו למלחמה ברשת נגד אתרים ישראלים יוצא עוד פעם לעוד מתקפת האקרים, מה הסבירות שיצליחו ואיך תתגוננו? כל הפרטים בכתבה

יום שישי, ביום המנוחה שלנו – לא תהיה ממש מנוחה. ביום החשוב לנו, ארגון ההאקרים נגד ישראל של אנונימוס, "OpIsrael" מתכננים מתקפה נוספת לאחר כמה פעמים בעבר על אתרים ישראליים, והשאלות הגדולות שמעסיקות את כולנו הן האם יצליחו? איך נתגונן? מה המסקנות מהעבר? ולמה הם עושים אתך זה?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

למה הם עושים את זה?

נתחיל מההתחלה, האנטישמיות פורחת, הייתה שואה ומגנים אותנו בכל דרך אפשרית בעולם כולו, ומה הסיבה הספציפית למתקפות הללו? הארגון טוען שהוא עושה את זה, והוא עומד מאחורי זה בגלל המצב הנוכחי במזרח ירושלים וטוענים שהדיפלומטיה לא עובדת, הם מתקדמים בהתפרעויות בה והאם תהיה אינתיפאדה שלישית. במילים אחרות, מחאה כנגד ה"כיבוש" - לפי הגדרתם - ועוד פעולות נגד הפלסטינים בארץ.

נערים משחקים © העמותה לגיימינג תחרותי (IeSA)

מה המסקנות מהעבר? האם יצליחו?

לגבי השאלות הבאות, יש רגשות מעורבים. במתקפות השונות הצליחו לא מעט, קצת פרסמו נתוני כרטיסי אשראי, והצליחו לפרוץ למעט אתרי ממשלה, אך במתקפות האחרונות לא הצליחו הרבה, ואף במתקפה האחרונה – רק ניסו להעמיס בגולשים אתרים ישראליים על מנת שיקרסו, וזמן קצר לאחר מכן, האתרים שנפלו שבו לפעילות.

לא נשכח כי היו האקרים ישראלים שהשתלטו על האתר שבעצם הודיע על תקיפה בישראל וליכד את התוקפים השונים, והכניסו לאתר מסרים פרו-ישראלים, כמו דגל ישראל, ההמנון ועוד כמה טקסטים שונים פרו-ישראלים.

מה מצפה לנו הפעם? על פי הסבירות לא הרבה, גם כי ניסו המון דרכים אפשריות להצליח ולא הצליחו הרבה, וגם כי ישראל מצוידת בהייטק רב, האקרים פרו-ישראלים שפורצים גם הם לאתרים ולחשבונות של ההאקרים הפרו-פלסטינים, אבל נדע רק בסופו של יום.

מתקפות הראשונות
 

איך נתגונן?

והגענו לחלק הכי חשוב עבורנו, איך נתגונן מהמתקפה? הנה כמה מאפשרויות שמומלצות שתעשו:

לינקים: הימנעו מללחוץ על לינקים או מיילים שמגיעים אליכם מאדם או מגוף לא מוכר. אם חבר שלכם שולח לכם לינק, תשאלו אותו מה זה, מאיפה זה ולמה זה. אל תפתחו סתם הודעות!

סיסמא: תשנו את הסיסמא בכל חשבון שבבעלותכם לקשה יותר, עם כמה שיותר מספרים ואותיות. מזכירים כי סיסמה חזקה מכילה בתוכה: אותיות בעברית, מספרים, אותיות באנגלית קטנות וגדולות ואפילו, אם אפשר, תווים.

פרטים אישיים: אל תמסרו פרטים אישיים, קטנים ככל שיהיו באינטרנט בזמן המתקפה, גם אם נשלח מגורם מוכר. כמו בטפסים מוכרים, המעוצבים בדומה לאתרים מוכרים. חשוב לבדוק אם אין מתחזים המנסים להוציא מידע מכם.

בדיקות ובקשות לאישור: אם לדוגמה עולה הודעה מסוימת המבקשת מכם להכניס את הסיסמה למייל שלכם בשביל להשתמש באיזו פעילות כזאת או אחרת, תבדקו את הקישור הזה. בנוסף, אם מבקשים מכם לאשר או להתקין משהו, אל תלחצו במהירות על הכפתור ותבדקו את המקור.

ולסיכום, ככל הנראה – אין סיבה לדאוג, רק תעקבו אחרי ההנחיות ומחשבכם יהיה מוגן ככל האפשר.

תגובות