סטטוסים מצייצים אחרי 5 שנים: מה יש להם להגיד לכם?. צילום: יחסי ציבור

סטטוסים מצייצים אחרי 5 שנים: מה יש להם להגיד לכם?

אחרי 5 שנים של פעילות מתמשכת של עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", הוחלט לעשות אירוע חגיגי. תערוכת סטטוסים יוצאת דופן הוצגה בבנייני האומה בירושלים, ואנחנו קפצנו לתת כמה לייקים מציאותיים

סטטוסים מצייצים, העמוד שאוגד את כל הסטטוסים הכי מצחיקים, הכי עצובים ובעצם, הכי מעניינים שאנחנו קוראים מדי יום. כולנו יודעים שמי שמסתתר מאחורי העמוד הוא אבי לן, אבל הגיע הזמן להכיר אותו, את העמוד שלו וכל מה שמתרחש קצת יותר. אתמול (ב'), סיימנו את הבגרות באנגלית ויצאנו לאירוע - איך היה?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© נבו טרבלסי
יחסי ציבור

אבי לן: "לא יכול לבחור בן אהוב"

אבי, נחזיר אותך 5 שנים אחורה, מאיפה בא הרעיון לפתוח את העמוד?

"זה היה לגמרי מקרי. לאשתי ולי היה לנו רעיון, לאסוף סטטוסים מעניינים שהופיעו בפיד שלנו בפייסבוק. חייבים להזכיר שמדובר על תקופה אחרת ושונה לגמרי - פייסבוק היה בחיתוליו. מצאנו את הסטטוס הראשון שפורסם בעמוד שלנו, קיבל רק 10 לייקים!".

© נבו טרבלסי

הוא ממשיך לספר: "הימים היו ימים אחרים. החלטנו לפתוח את העמוד הזה ולא היה לנו שם מוכן. ואז עדי אמרה 'סטטוסים מצייצים'. למה? כי לקחנו סטטוסים מפייסבוק וציוצים גם מטוויטר. במהלך הזמן תחומי העיסוק שלנו הלכו והתרחבו: מנושאים מצחיקים ועד לסיפורים קצרים ומאמרים. רק לפני שנה פרסמנו וידאו".

מה הטיפ שאתה תתן לכותב סטטוסים מתחיל?

"קודם כל, וזה טיפ גם לחיים, לא להתייאש. במסע הזה, סטטוסים מצייצים, היו המון רגעי שבירה וייאוש. למה ולמה. מכל מה שאתם עושים בחיים - אם יש לכם אמונה פנימית, אז תמשיכו".

שאלנו אותו גם אם יש ציפיות לעתיד והוא ענה: "יש המון ציפיות. בגדול, לצאת מפייסבוק. אנחנו רוצים נוכחות במדיה, וכמובן הבסיס הוא יהיה בפייסבוק".

איזה סטטוס אתה הכי אוהב מבין כל מה שתלוי בקירות?

"אני לא בוכה, סתם נכנס לי יום ראשון לעין" - יותם זמרי.

© יחסי ציבור

מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה - "האנשים למדו פה לחשוב מחוץ לקופסה"

איך זה לארח אירוע כזה פה?

"אנחנו מאוד מורגלים. לקחת דברים ולחבר אותם. לא משנה עד כמה הם שונים, נצליח. אנחנו מארחים המון דברים ואנחנו לא מוזיאון. היתרון של המקום הזה, הוא בנוי בצורה שכזאת שמתאימה להכל. אם מחברים את זה נכון - הכל אפשרי. האנשים למדו פה לחשוב מחוץ לקופסה".

איזה סטטוס את הכי אוהבת מבין כל מה שתלוי בקירות?

"וואו, יש פה כמה! יש פה חד שאני ממש זוכרת של גיא גולד, "התעוררתי מאוחר. מישהו יכול לעדכן אותי איזה מגדר אנחנו שונאים היום?", ממש אהבתי את זה!".

אה, הם הביאו גם מגנטים!
אה, הם הביאו גם מגנטים! © נבו טרבלסי

שאלנו אותה אם יהיה אירוע שני שכזה והיא אמרה: "נעשה חשיבה, נפתח את זה, נחשוב מחוץ לקופסה ואנחנו נעשה עם זה משהו. הפעם לא ייקח חמש שנים לכך".

גיא לרר, צינור לילה - "שידור ה-1000 שלנו"

איך זה מתבטא שיתוף הפעולה שלכם ושל אבי?

"אנחנו משתפים פעולה במסגרת פרויקט ה'חזית', שבו אנחנו מקדמים פרוייקטים חברתיים ונלחמיפם נגד מי שצריך. זה שיתוף פעולה כיף כי הוא מבין עניין, אוהב את זה ויוצר המון המון כוח".

איזה פוסט אתה הכי אהבת?

"אפשר גם וידאו? אז הילד החמוד שהסתובב פה באירוע - ילד שנפגש עם סוס, מרגש מאוד. לא ראיתי רוב הסטטוסים, אבל רוב הדברים פה חזקים מאוד וגם הדברים שנעשו בשיתוף איתנו".

© נבו טרבלסי

שאלנו אותו גם לגבי שידור ה-1000 שאמור להיות היום, הוא אמר לנו כי "זה יהיה תכנית חגיגית, נזכר ברגעים היפים שלנו. אנחנו נביא אנשים שעזבו אותנו לערוץ 2 או לתכניות אחרות. גייסנו אותם לערב אחד. כמובן שנפרסם גם את התמונה שצילמנו עם נשיא המדינה עם כל כוכבי הרשת (אבי לן שם) וקראנו לזה קממשלת האינטרנטק, אפילו צילמנו כתבה מאחורי הקלעים!".

© נבו טרבלסי

לירון ראובני - "החייל שמתגעגע לאמא"

איך הגיע הרעיון לפוסט הזה?

"יש סיפור ממש יפה מאחורי הפוסט הזה. אהוד החייל, זה בעצם חייל שאני עד היום לא ראיתי אותו. זה חייל שהכרתי דרך האינסטגרם (לייקים וכאלה), הוא בן 20 ואני בת 31, אין שום קטע מאחורי זה. התחברנו מאוד. הרבה זמן אני מנסה להעלות פוסטים לסטטוסים כל מיני פעמים ולא הלך. אמרתי לחייל - תעשה את מה שאני אומרת, זה יצליח. הוא היה חייל בצוק איתן, ואמרתי לו מה לרשוםם. הוא רשם ושלח לי. הסטטוס שלנו תוך 5 שעות גרף 1000 ומשהו לייקים, ואז לאחר סטטוסים הוא עלה ל-46 אלף לייקים. זה היה מרגש".

היא אמרה לנו גם "זה הפוסט הראשון שלי שהגיע לסטטוסים, היה אחד חזק ומנצח. אני לא ניסיתי שוב אחרי. החייל אמור היה להגיע, אבל הוא לא היה יכול".

החייל שהתגעגע
החייל שהתגעגע @ צילום פרטי

אביחי בראל - "ערס: נודר"

איך הגיע הרעיון לפוסט הזה?

"היה לי בראש כזה: ערסים תמיד אומרים "באמא", "באור שאני רואה", "במזוזה" וכן הלאה, אז רציתי להתחיל את זה כשהשבועה הולכת ומתדרדרת. זה היה קצת גרוע ולכן החלטתי לקחת את הזה למקום אחר. איפה מצב נשבעים בו? טקס השבעה! ואז היה לי גם שם, אולי נדחוף אותו? הצליח. למזלי גם היו את הדתיים - "אני מצהיר" ואז זה היה נהדר!"

הוא אמר לנו גם "זה לא הראשון שלי שמגיע לסטטוסים. אני זוכר גם את "כשהדרישות של החמאס מדרדרות" - אני ממש אהבתי את זה".

טיפ למתחילים?

"להעז. עם הזמן ההומור יושחז וזה יגיע לו. מי שמצחיק במציאות הוא מצחיק גם ברשת".

מה ערסים אומרים?
מה ערסים אומרים? © נבו טרבלסי

מורין באלאס - "חייל בוכה בבית"

איך הגיע הרעיון לפוסט הזה?

"הוא חזר מהמילואים לאחר שבועיים וחצי. הוא פשוט התחיל לבכות, הוא הרים את התינוקות. 38 אלף לייקים, ממש לא ציפינו לזה. אחותי פשוט צילמה תמונה מבלי לחשוב הרבה. חשבתי שזה משהוש אני אשים וזה יהיה לייק או משהו כזה, לא מטורף. זה לי היסטורייה דווקא עם סטטוסים וזה על חיות".

החייל שבוכה
החייל שבוכה © נבו טרבלסי

ליאור נויפלד - "יליד בזוקה"

איך הגיע הרעיון לפוסט שכזה?

"אני חושב שמאחורי כל דבר, יש משהו. אני בערך בן 1000, ובתקופה שלנו היו המון דברים מפגרים. אני לא יודע אם אתם מכירים, אבל היה בעבר טבלה ביומנים של מרחקים בין מקום למקום. וזה מה שאנחנו היינו עושים בשיעורים מרוב שיעמום. לא היה כלום, וזה מה שהיינו עושים. כל דבר היה בדיחה. בזוקה הגזימו ב"הידעת" והיו דברים הרבה יותר הגיוניים. אני מאמין שאם אני יותא עם בתביה, אני לוקח!" - הוא צחק.

הוא מספר לנו "שהראשון היה משהו על השואה ואני הכי זוכר את הפוסט על אריק איינשטיין.  לקחתי מלא שירים שלו ולקחתי משפטים - פשוט חיברתי".

ילידי בזוקה
ילידי בזוקה © נבו טרבלסי

אז ספרו לנו, מה הכי אהבתם?

תגובות