כיצד תהפכו את האינטרנט שלכם למהיר יותר בחינם?. צילום: נועה ריינה

כיצד תהפכו את האינטרנט שלכם למהיר יותר בחינם?

המדריך להאצת האינטרנט: נתי אוקה, מנהל החטיבה הטכנית ברשת מעבדות "הלפ פי סי", מביא עבורכם את הטיפים הטובים ביותר לאינטרנט מהיר. כל הטיפים

עבור רבים מאיתנו, האינטרנט האלחוטי כבר מזמן הפך למוצר צריכה בסיסי. נסו לרגע לדמיין, מתי בפעם האחרונה הייתם בבית בלי חיבור לרשת האינטרנט? עם זאת, לא פעם אנו מוצאים את עצמנו ללא קליטת אינטרנט בחלקים המרוחקים של הבית – בסלון, בחדר השינה ולמרחיקי הלכת שבינינו, גם בשירותים. גורם זה ועוד מאטים את הגלישה ופוגעים בחווית השימוש שלנו.

אל תאמרו נואש, מומחי חברת HELP PC אספו עבורכם את ההמלצות הטובות ביותר לשימוש נכון ברשת האלחוטית הביתית שלכם ולהאצת מהירות הגלישה מבלי להוסיף כסף. רוצים אינטרנט מהיר? הגיע הזמן לקרוא!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מיקום הנתב (ראוטר) האלחוטי

מיקום הנתב במקום מרכזי בבית הוא חשוב לאין שיעור, במיוחד אם אנחנו מצפים לגלוש במהירות גבוהה. לכן, בעת התקנת נתב חשוב לדאוג למזעור מספר העצמים שעשויים לחסום את האות שלו, כך למשל: הרחיקו אותו מקירות, מפינות וממקומות סגורים. גורמים נוספים עלולים להפריע לפעילות הנתב, ביניהם: טלפון אלחוטי בבית, שמשתמש באותם התדרים של הנתב, מפריע לפעולתו – ובכך מאט את מהירות הגלישה שלכם. מה הפתרון? מקמו את שני המכשירים במקומות שונים ומרוחקים זה מזה. כמו כן, מומלץ שלא להניח את הנתב האלחוטי על שידות או חפצים עשויים מתכת שעלולים לשבש את פעולתו.

© Tumblr

ודאו שאין גולשים זרים ברשת שלכם

עובדה מעניינת וחשובה: במידה והרשת האלחוטית שלכם אינה מוגנת באמצעות סיסמת אבטחה, כל אחד יוכל לגלוש באמצעותה. כאשר מישהו אחר משתמש ברשת שלכם, הוא משפיע על מהירות הגלישה בצורה ניכרת, ולכן מומלץ מאד להגביל את הגישה אליה באמצעות הגדרת סיסמא שרק אתם מכירים. כנסו להגדרות הרשת במחשב שלכם, בחרו באפשרות – סיסמת גישה והחליטו על סיסמא. כך, אף זר לא יוכל לפגוע בחווית הגלישה שלכם.

אם דפדפן האינטרנט שלכם איטי מאוד, נקו את "קבצי המטמון"

במידה ואתם מתקשים לגלוש בצורה חלקה באינטרנט, יתכן ומקור הבעיה הוא דווקא בדפדפן האינטרנט שלכם ולא במחשב עצמו, בשל עומס של קבצי מטמון (מידע שהדפדפן שומר במאגר נתונים על דפי האינטרנט אליהם נכנסתם ותוכן שהורד על ידכם) המאיטים את פעולתו. אומנם ההוראות שונות ומשתנות ממחשב למחשב, אך הפתרון הוא משותף לכולם – בתפריט היסטוריית החיפוש ישנה אפשרות למחוק אותם. המחיקה עשויה להאיץ את הגלישה עד מאוד.

© Tumblr

ודאו כי יש תיאום בין ספק האינטרנט לתשתית

כדי לדעת איזו מהירות גלישה אתם באמת צריכים לבקש מספק האינטרנט שלכם, עליכם להתחשב בכמה פרמטרים. הראשון הוא מספר המחשבים בבית שצורכים אינטרנט בו זמנית. השני הוא איתור השימוש העיקרי שאתם עושים  באינטרנט. לדוגמא, אדם שמשתמש באינטרנט אך ורק לקריאת דואר אלקטרוני וחדשות יכול להסתפק במהירות של 10-20 מגה משום שפעולה זו לא מצריכה גלישה במהירות גבוהה. לעומת זאת, אדם שצופה בסרטים בצפייה ישירה, מוריד קבצים בתדירות גבוהה או משחק במשחקי רשת יצטרך מהירות אינטרנט גדולה יותר כדי לא להיתקל בבעיות (במקרה זה מומלץ על 30 מגה ומעלה). על פי רוב, ככל שיש יותר מחשבים בבית כך מומלץ לקחת מהירות גבוהה יותר.

שימו לב: חשוב לוודא כי קיימת הלימה בין המהירות שמספק לכם ספק האינטרנט לבין זו שמספקת חברת התשתית – חוסר בתיאום בין השניים יכול להוביל לתקלות בגלישה, ולעיתים מבזבז לכם כסף (שכן, יתכן וחברת התשתית מאפשרת לכם לגלוש רק במהירות של 50 מגה במחיר מוזל ולספק האינטרנט אתם משלמים מחיר גבוה בהרבה על מהירות של 100 מגה). לכן, מומלץ ליצור קשר עם כל אחת מהן ולוודא שהמהירות המעודכנת למנוי שלכם זהה, ובנוסף אחת לתקופה, לבדוק האם ניתן לשדרג את מהירות הגלישה ללא עלות.

לא לעבוד עם כמה תוכנות במקביל

חלק מהתוכנות בהם אתם משתמשים צורכות נפח נכבד מרוחב פס הגלישה שלכם ובדרך זאת מאטות את המהירות בה אתם גולשים. אי לכך, רצוי להימנע מעבודה במקביל לתוכנות הורדה שונות אשר מעלות ומורידות נתונים (למשל: דרופבוקס), שכאמור, מאטות עד מאוד את הגלישה.

© נבו טרבלסי

מהירות הרשת נמוכה בפועל מזו שרכשתם. כמה עובדות מעניינות שכדאי שתכירו:

רוב ציבור הגולשים בישראל מחובר לכבל אינטרנט אחד, ולפעמים, כשיש לחץ על הכבל המהירות יורדת. מומלץ לבצע בדיקת מהירות גם בבוקר וגם בערב על מנת לקבל הערכה כמה שיותר מדויקת לגבי עוצמת האינטרנט. בנוסף, כשיש יותר ממחשב אחד שמחובר לאינטרנט הביתי, רוחב הפס מתחלק בין כמה מחשבים ובעקבות זאת מהירות הגלישה יורדת.

רבים מאתנו כלל לא מודעים, אך בחיבור אלחוטי, ב-99 אחוז מן הזמן לא נקבל תפוקה של 100 אחוז מרוחב הפס שלנו. גם אם המחשב יהיה במרחק של חצי מטר מן הראוטר. בחלק מן המקרים, הציוד שמותקן בביתכם (כרטיס רשת, ראוטר וכו') לא תומך במהירויות גבוהות ולכן הוא מגביל את מהירות האינטרנט. 

נתי אוקה הוא מנהל החטיבה הטכנית ברשת מעבדות “הלפ פי סי” (Help-PC), המעניקה שירותי תיקונים ותמיכה במחשבים ביתיים, ניידים וטאבלטים.

תגובות