שעת הקוד: שעה שבה תלמידים מכל העולם מתכנתים יחד. יחצ

שעת הקוד: שעה שבה תלמידים מכל העולם מתכנתים יחד

יוזמה בינלאומית אשר לקחו בה חלק למעלה מ-100 מיליון תלמידים ברחבי העולם, מגיעה גם לישראל. המטרה - לחשוף תלמידים לתכנות וטכנולוגיה באמצעות מאות אירועים חוויתיים

כבר שנים שהעולם מתקדם לכיוון הטכנולוגיה החדשנית, שבסיסה הוא כמובן תכנות. Code.org, ארגון ללא מטרות רווח שמוביל את התפיסה שכל ילד יכול ללמוד לתכנת וגם ליצור באמצעות טכנולוגיה, החליט בשנת 2013 להקים פרויקט בינלאומי שבו תלמידים מכיתה א' עד י"ב יתנסו בשעה שלמה במקביל בקוד ותכנות. עד היום למעלה מ-180 מדינות השתתפו בפרויקט ו-100 מיליון תלמידים.

עוד בערוץ בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

השנה, לראשונה, הפרויקט מגיע גם לארץ. הושק אתר בעברית ובו כלים ופעילויות ללימוד תכנות. אם אתם מורים, הורים או מנהלי בית ספר אתם יכולים להיכנס לאתר ושם תקבלו הסבר כיצד להקים אירוע של "שעת הקוד" גם אצלכם. אם תרצו, תוכלו לצרף את האירוע שלכם לרשימת האירועים באתר וכך כולם יוכלו לראות ולהגיע.

חשוב לציין ש-"שעת הקוד" לא נועדה להפוך נוער למתכנתים או לתת מענה מקצועי למי שמעוניין ללמוד את התחום. מדובר בפרויקט שמטרתו לחשוף את עולם התכנות לילדים ונוער ולתת להם להתנסות ולהבין שכל אחד יכול לעשות תכנות בסיסי. הפעילויות כרגע באתר הן מצומצמות, לקראת האירועים (שיתקיימו ב-25-29 בנובמבר) יעלו פעילויות נוספות.

© צילום: אלן צצקין

האדי פטרובי, מנכ״ל ומייסד Code.org ומייסד תנועת שעת הקוד בירך על השתתפות ישראל ביוזמה ואמר: "במאה ה-21, מדעי המחשב והבנת הטכנולוגיה הן בעלות חשיבות לכל מקצוע - לא רק לאלה שיבחרו לעסוק בתכנות, סייבר או בינה מלאכותית, גם מי שרוצים לעסוק במשפטים, חקלאות, רפואה, אדריכלות או מוסיקה, יצטרכו לדעת ולהבין טכנולוגיה כיוון  שהיא משנה ומשפיעה על כל תחומי החיים".

תגובות