גם בחופש: ארבעה תחומים שניתן להתחיל ללמוד בקיץ. צילום: Fotolia

גם בחופש: ארבעה תחומים שניתן להתחיל ללמוד בקיץ

חופשת הקיץ, החופשה הארוכה ביותר בשנה, פותחת לנו חלון הזדמנויות להרחבת אופקינו, רכישת כלים חדשים והתעסקות בתחומים חדשים אשר יהפכו את החופש ללא רק מהנה, אלא גם מעניין

מעבר לים, משחקי מחשב וצפייה בטלוויזיה, החופש הגדול פותח בפנינו דלתות שלא חשבנו שיפתחו בפנינו, נותן לנו הזדמנות להתחיל לעסוק בתחומים שלא חשבנו לעסוק בהם וללמוד כלים שלא חשבנו שזמינים לנו ללמידה. כיום, בעידן הטכנולוגי, יש לנו את הפריבילגיה ללמוד כל אשר נרצה מהבית ואפילו ללא עלות. עולם הטכנולוגיה מעניק לנו כלים רבים השולטים כעת בשוק העבודה ורכישת כלים אלו בגיל צעיר, יפתחו בפנינו אפשרויות שונות ומגוונות ויחשפו אותנו לעולם חדש של תוכן.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

תכנות

בעוד כי במהרה תתאכזבו לגלות כי סצנות התכנות המפורסמות בסרטים רחוקות ממה שקורה בפועל, כיום המקצוע הרווחי והפופולארי ביותר בשוק העבודה הוא שוק ההייטק. ביותר ויותר צעירים נמצאת הזיקה לדעת מה עומד מאחורי מה שאנחנו רואים במסכים, איך פועלות התוכנות הפופולאריות ביותר ומה מניע כיום את העולם. הדעה הרווחת היא שתחום זה ניתן ללמידה רק דרך מוסדות אקדמאיים מקצועיים אלא שתאמינו או לא, אין מקום טוב יותר ללמוד את עולם האינטרנט והמחשבים מאשר באינטרנט עצמו! מאחר ועולם זה כל כך רב-ענפי, לפני שמתחילים ללמוד אותו ולעסוק בו, קודם כל צריך לחשוב עם עצמנו מה יותר מעניין אותנו בעולם זה, לדוגמה: האם זה איך פועלים אתרי אינטרנט? או שמהי הלוגיקה ואופן הפעולה של האפליקציות שבמכשירינו? או שמא מה מסתתר מאחורי הקלעים ומה מניע את התוכנות הפופולאריות כיום כמו וואטסאפ, ספוטיפיי ופוטושופ. כמובן שכל אחד מתחומים אלו דורש את המיומנויות ואת הידע שלו, אך במהרה תראו כי אתם עוסקים באותו התחום בו עוסקים ההייטקיסטים העשירים והמוצלחים ביותר בעולם ותיווכחו לדעת איך התחביב במהרה יהפוך למקצוע.

© צילום מסך מיוטיוב

עריכת סרטים ואפקטים חזותיים

תחום זה מיועד בעיקר לחובבי הקולנוע שביניכם. אם הייתם בוחנים את הסרט הקולנועי הראשון שהוקרן אי פעם ("רכבת נכנסת לתחנה" מאת האחים לומייר) ומשווים אותו לסרטים בני ימינו, הייתם יכולים לשים לב להבדלים העצומים שיש בין שתי התקופות, הודות להתקדמות הטכנולוגיה. עריכת סרטים הוא תחום ענק המורכב מענפים רבים כמו עריכת השוטים המרכיבים את הסרט, הוספתם של פסקולים מוזיקליים ואף יצירת אפקטים חזותיים אשר מעניקים לסרט עוצמות שעריכה רגילה לא בהכרח יכולה להעניק (ראו ערך "מלך האריות 2019"). עובדה משעשעת, הסרט הראשון שהציג טכנולוגיות אלו במלוא הדרן היה "אווטאר" שיצא לאקרנים ב-2009 והיה מועמד לעשרות פרסים על האפקטים החזותיים שהכיל וקידם את תעשיית הקולנוע ככלל ותחום האפקטים החזותיים בפרט במספר דרגות. היכולת לערוך סרטים וליצור אפקטים ויזואליים מרשימים היא יכולת מוערכת מאוד שתשאיר את חבריכם ומשפחתכם פעורי פה.

© צילום מסך מיוטיוב

עיצוב גרפי

תחום העיצוב הגרפי הינו תחום עיצוב שעוסק בשילובם של אלמנטים חזותיים על מנת להעביר מסרים כלשהם, בין אם זה כרזות, קריקטורות, עיצוב אתרי אינטרנט וממשקים שונים או אפילו שילובן של מספר תמונות לכדי תמונה אחת. תחום זה אף פונה לכלל חובבי הציור, המתחילים והמתקדמים, שרוצים להעניק ליצירותיהן "חיים חדשים" על ידי העברתן מהדף אל המחשב ושימוש בצבעים שונים ויצירת "אשליות גרפיות". כל הדרוש ללימוד הבסיס של תחום זה הוא לימודה של תוכנה אחת לעריכה גרפית (כמו פוטושופ או אילוסטרייטור של אדובי). התוכנה עצמה לא משנה אך חשוב שתבדקו את השימושים של כל תוכנה אשר אתם מתלבטים לגביה ותראו איזו מהן עונה לכם על הצרכים. 

עיבוד מוזיקלי

אם אי פעם האזנתם למוזיקה ומעבר לרצון לשיר כמו הזמר, בערה בכם התחושה להעניק לשיר את ה"טאץ'" שלכם, אין ספק שעיבוד מוזיקלי זה בשבילכם. היכולת לקחת חומרי גלם מוזיקליים או שירים שכבר קיימים ובד בבד להעניק להם מראה חדש ולשנות את כל השיר ב-180 מעלות אך עדיין לשמור על המקור האותנטי הראשוני, לא רק יכולה לתת לכם מושא לגאווה מול חבריכם ומשפחתיכם, אלא יכולה גם להזין את הנפש האמנותית שקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו. העיבוד המוזיקלי מכיל בתוכו קשת רחבה של מיומנויות שיקנו לכם את היכולת להפוך את הלהיטים הגדולים בעולם לשלכם.

© צילום מסך מיוטיוב

למרות שכעת אנו בחופש גדול, ורק רוצים לזנוח את הלימודים, להירגע מהשנה הלחוצה שעברה עלינו ולהתכונן לשנת הלימודים החדשה, חשוב לזכור כי זה גם הזמן לגלות דברים חדשים. הרחבת אופקינו עשויה להיות פעילות חוויתית ומעניינת, אדרבה ואדרבה אם אנו עוסקים בדברים שמושכים ומסקרנים אותנו. 

 

 

תגובות