המומחים של לינקשייק מסבירים: מדוע קידום אתרים לוקאלי טוב לבעלי מקצוע?. בסטלינקס

המומחים של לינקשייק מסבירים: מדוע קידום אתרים לוקאלי טוב לבעלי מקצוע?

אנחנו אמנם חיים בעידן של גלובליזציה והעולם הוא כפר אחד גדול, לטוב ולרע, אבל עבור עסקים רבים יש חשיבות עצומה גם למיקום הספציפי שבו הם פועלים. גם גוגל מכירה בכך כמובן, ואפילו מסייעת לבעלי אתרים להיחשף בפני קהל יעד ספציפי שעבורו אזורי הפעילות רלוונטיים. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי היתרונות של הקידום הלוקאלי, הדגשים העיקריים של התהליך והמצבים שבהם מומלץ במיוחד לפעול בדרך זו

בשיתוף עם לינקשייק

תוכן שיווקי

 

היתרונות של קידום לוקאלי עבור בעלי מקצוע שונים

קידום אתרים לוקאלי מתאפיין ב-3 יתרונות עיקריים:

  1. תחרותיות נמוכה (יחסית): הביטויים שכוללים גם מיקום - למשל טכנאי מעליות בצפון, תיקון סמארטפונים בבאר שבע וכו' - הם ביטויים שהתחרות עליהם פחות קשה, ולכן קל יותר להגיע בהם למיקומים בולטים בדפי התוצאות בגוגל.

  2. לידים איכותיים: כשאדם שנמצא בחיפה וזקוק לשירותי פורץ מנעולים נכנס לאתר של מנעולן חיפאי, הסיכוי שהוא אכן יפנה אליו גבוה במיוחד, ובפרט בהשוואה לגולש שנמצא בקרית שמונה או תל אביב. בהתאם, לאנשי מקצוע כדאי במקרים רבים למקד את הקידום בקהל יעד מקומי ולא לבזבז משאבים ומאמצים על מי שהשירות שלהם כלל לא רלוונטי עבורו.

  3. הגולשים בעניין: לפי מחקרים שונים, חלק גדול מאוד מהגולשים מבצעים חיפושים מקומיים. השכיחות של יצירת קשר עם העסק אחרי חיפוש מסוג זה גבוהה אף היא, ולכן גם הסיכוי להשלמת עסקה.

  4. © בסטלינקס

המרכיבים העיקריים של קידום אתרים מקומי

קידום אתרים בגוגל, ובפרט קידום לוקאלי, כולל 3 מרכיבים חיוניים והם רישום ל-Google My Business, קישורים מאתרים בעלי אופי מקומי והעשרת האתר בעמודי תוכן לפי אזור/י פעילות.

רישום לגוגל עסקים

חשבון בגוגל מיי ביזנס מאפשר לעסק או לבעל/ת המקצוע להציג בדף תוצאות החיפוש כרטיס מפורט עם מידע שימשוך את תשומת הלב ובעקבותיה גם את הלקוחות הפוטנציאליים. בין השאר, ניתן לכלול בכרטיס כתובת מדויקת, שעות פעילות, תחומי התמחות מדויקים, ביקורות של לקוחות, תמונות, וידאו, שאלות ותשובות ועוד.

הרישום ל-Google My Business מחייב אימות על בסיס גלויה שנשלחת לכתובת פיזית. הכרטיס עשוי להיות מוצג גם למי שמבצע חיפוש לוקאלי (למשל "מסעדה טבעונית ברחובות") וגם למי שמבצע חיפוש כללי אבל גוגל מזהה שהוא נמצא בקרבת המיקום הפיזי של העסק.

קישורים לוקאליים

פרופיל קישורים איכותי הוא חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתרים בגוגל. עבור קידום לוקאלי, כדאי לבנות קישורים לוקאליים - כלומר לינקים מאתרים בעלי אופי מקומי ובפרט המקומונים האינטרנטיים. האלגוריתם של גוגל מייחס חשיבות לזיקה שבין האתר המפנה לאתר המקודם ולכן התועלת הרבה.

עמודי תוכן לפי אזור

בניית עמודי תוכן לפי ערים ואזורים - למשל גם "התקנת תריסים חשמליים בהרצליה" וגם "התקנת תריסים חשמליים בשרון", ואפילו "התקנת תריסים חשמליים במרכז" - מאפשר לשבץ באופן טבעי בכל רחבי האתר ביטויי מפתח עם מיקום.

בהתאם, אתר מצטיין בתחום זה הוא אתר שיש בו שלל עמודי תוכן ייעודיים לפי ערים ואזורים, כמו אתר אמיר תריסים. אמיר תריסים היא חברה ותיקה לייצור, התקנת ותיקון תריסים חשמליים וידניים שפועלת במספר אזורים ברחבי הארץ - ועל כן המומחים של לינקשייק יצרו עבורה תכנים מתאימים לכל מקום רלוונטי.

עוד המלצה בהקשר זה היא לכלול בפוטר של האתר הפניות ללפחות חלק מהעמודים הנ"ל.

איך להבטיח תוצאות אופטימליות?

קידום לוקאלי מומלץ, ובמידה רבה מהווה חובה, עבור בעלי מקצוע שהפעילות שלהם מתרכזת בעיר מסוימת. גם עסקים שמתפרשים על פני אזור נרחב יותר אבל הלקוחות שלהם מבצעים חיפושים מבוססי מיקום יכולים לצאת נשכרים מתהליך זה.

אמנם חלק מהפעולות כל בעל או בעלת עסק יכולים לבצע בעצמם, אבל על-מנת להגיע לתוצאות המיטביות נדרשים מיומנות גבוהה וניסיון רב - כך שכדאי להיעזר במומחים בתחום.