ניהול מוניטין ברשת חברתית - שמירה על תדמית חיובית באינטרנט. pixabay

ניהול מוניטין ברשת חברתית - שמירה על תדמית חיובית באינטרנט

ניהול מוניטין ברשת חברתית לכל עסק הוא חיוני, אך מעבר לרשתות החברתיות, תמצאו את גולת הכותרת דווקא בתוצאות החיפוש של גוגל

בשיתוף עם ניהול מוניטין - גלגל ההצלה שלך באינטרנט

תוכן שיווקי

כולם מחפשים באינטרנט לפני שהם "עושים עסקים" או רוכשים מוצר או שירות של חברה מסוימת, ואם ימצאו בתוצאות החיפוש של גוגל (בעיקר בעמוד ה-1) דברים שליליים או לא מחמיאים לאותה חברה או אירגון, סביר להניח שהם לא ירכשו מאותה חברה או יעברו לחפש את החברה המתמחה באותה תחום. לכן, זהו דבר קריטי לבצע ניהול מוניטין חכם ואפקטיבי בתוצאות החיפוש של גוגל.

בימים עברו, אופן התקשורת של חברות עם קהל הצרכנים והלקוחות הפוטנציאלים שלהן היה חד צדדי. למעשה הצרכנים היו מקבלים את המידע מן החברות השונות, אך לא היה קיים עבורם ערוץ אשר אפשר להם להגיב. בימים אלו היה קל מאוד לחברה, או לכל עסק, לנהל את המוניטין שלהם במדיה מכיוון שהם היו היחידים שמדברים בעולם. ואז הגיע האינטרנט אשר הביא איתו את המדיה החברתית. פתאום, לכולם היה קול והקהל גם לא חשש להשמיע ולהשתמש בו. כעת, ניהול מוניטין באינטרנט הינו תחום קריטי ביותר להצלחת החברה שלך, הרי שלא תוכל להרשות לעצמך בשום אופן שהמבקרים והעסקים המתחרים שלך יהיו הצד היחיד שמדבר. 

סיבות לשמירת תדמית חיובית באינטרנט 

  1. הכי חשוב הוא הרושם הראשוני

מנועי חיפוש באינטרנט יכולים ליצור או לשבור את המוניטין שלך באופן מקוון והם פועלים מעצמם. אם מישהו מחפש בגוגל את העסק שלך, האם אתה יודע מה בדיוק הם ימצאו בין אם מאגר פסקי דין, חוות דעת שליליות או כתבות רעות? כדאי מאוד שתדע ויתרה מזאת, כדאי מאוד שתשלוט בכך. קהל הגולשים אשר מבצע את החיפוש באינטרנט מסתמך במידה רבה על התוצאות שהוא מוצא. מכיוון שמנועי החיפוש של גוגל מדרגים תוכן בעיקר על פי רלוונטיות ולא על פי איכות, תוכן שלילי או שגוי יכול לעלות בקלות לראש התוצאות. יש לקחת בחשבון שרובם המוחלט של הגולשים לא ימשיכו לחפש בדף התוצאות השני, לכן מוטב שתשלטו ככל שניתן בתוצאות אשר מופיעות בדף הראשון כאשר מחפשים את בית העסק שלכם. כאן נכנס לתמונה ניהול מוניטין.

לא, אתה לא יכול לרצות את כולם. כמובן שמידי פעם יעלו הערות שליליות ברשת. אבל להיות מודע לאמור יאפשר לך להגיב בהתאם. לא רק שמענה לביקורת ירגיע את הצד המתלונן, אלא שאחרים יראו שאתה מגיב ללקוחות שלך ולא מפחד מביקורת. מצד שני, חוסר מודעות לבעיה עלול לגרום לכך שהדברים יצאו משליטה ומכך יש להימנע. הופעה חיובית ומרשימה בדף התוצאות הראשון היא החשובה ביותר. רושם ראשוני הוא הכל!

  1. שמירה על תדמית משפיעה באופן ישיר על השורה התחתונה שלך

אבל למה שיהיה לי אכפת מה יגידו עלי באינטרנט, במיוחד אם זה בעיקר לא נכון? ובכן, אנשים מאמינים למה שהם קוראים באינטרנט ומקבלים החלטות פיננסיות על סמך המידע הזה.

מחקרים מצאו כי כמעט 80 אחוז מהצרכנים יחקרו חברה באופן מקוון לפני שיבחרו לעבוד איתה . מן הסתם ודאי תרצה לקחת אחריות על מה שהם יקראו על החברה שלך ובאיזה אור היא תהיה מוצגת בפניהם. לדוגמה, אישה שמחפשת קבלן, תבצע חיפוש בגוגל ותגלה למצוא בדף התוצאות את העסק שלך מופגז על ידי ביקורות שליליות ובטענות על עבודה לקויה. לאחר מכן היא מחפשת בגוגל את המתחרה שלך ומוצאת את אתר האינטרנט שלהם אחרי שעשיתם לו קידום אורגני בגוגל, את דפי המדיה החברתית ואת הבלוגים המעידים על המלצות של לקוחות מרוצים. למי משני העסקים תיתן הלקוחה את כספה בסופו של דבר? כעת תשאל את עצמך באיזה צד של הסיפור הזה היית מעדיף להיות?  תדמית שלילית או חיובית באינטרנט משפיעה באופן ישיר על השורה התחתונה, האם לקוחות פוטנציאלים יבחרו בך או במתחרים שלך. 

  1. מניעה של תדמית שלילית על ידי ניהול מוניטין נכון

במידה ולא תהייה לך שליטה על שמו של המותג שלך באינטרנט, אתה למעשה מחזק את שמם של המתחרים שלך. אין ספק שלעסקים המתחרים זה יהיה מאוד משתלם. חשוב שתהייה בטוח שדריסת הרגל שלך באינטרנט תעשה באופן הטוב ביותר. קיימת באפשרותך היכולת לנהל את האופן שבו אנשים יראו את העסק שלך באינטרנט. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות העלאת תכנים חדשים אשר יוצגו במנועי החיפוש. תכנים אלו יכולים לכלול, מידע עדכני לגבי העסק שלך והשירותים שהוא מספק, ביקורות חיוביות מאת לקוחות מרוצים, מידע המתעדכן לגבי החברה שלך וכל מה שיש לה להציע וכד'. 

קחו את השליטה לידיים שלכם

המוניטין שלכם הוא השם שלכם. אתם עובדים קשה כדי להצדיק אותו וכאן אוטומציה שיווקית - עסקית לא תעזור לכם...מדובר בעבודת שטח אורגנית שלוקחת זמן. אף אחד לא הולך להגן על השם שלכם חוץ מכם. בכדי להגן על הרושם הראשוני שלכם, למנוע תדמית שלילית ולהשיג את התוצאה בשורה התחתונה, אתם חייבים לקחת אחריות ולשלוט בכל התוצאות שמופיעות בהקשר לעסק שלכם ברשת. שמירה על תדמית חיובית ברשת מחייבת ניהול מוניטין נכון ומקצועי, כזה שיאפשר לכם שליטה מלאה בתוצאות ומידת הצורך, כזה שידע להדוף ביקורות ואזכורים שליליים. לא יודעים לעשות את זה לבד? תעשו לעצמכם טובה ופנו לחברה מקצועית שתנהל זאת עבורכם.