איך לשפר את האופטימיזציה באתר שלכם?. adobestock

איך לשפר את האופטימיזציה באתר שלכם?

רוצים להתאים את האתר שלכם למנועי החיפוש ולשפר את האופטימיזציה? זה מה שעליכם לעשות!

בשיתוף עם leos מדיה ואינטראקטיב

תוכן שיווקי

אופטימיזציה היא תהליך התאמה של האתר שלכם ואלמנטים שונים בו למנועי החיפוש. זהו מונח רחב יחסית לדבר עליו שכן הוא כולל עשרות פרמטרים שונים שיש לטפל בהם באתר על מנת להתאים אותו למנועי החיפוש. לרוב כאשר מדובר על האופטימיזציה לאתרים נדבר על התאמות המבוצעות בתוך האתר ולכן בתחום הקידום האורגני זה נקרא לרוב עבודת On Site. חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב שמחה לחלוק אתכם כמה טיפים להתאמת האתר שלכם ולאלמנטים שונים בו החשובים לעבודת הקידום האורגני.

מבנה ה-URL של עמודי האתר שלכם:

נתחיל מדבר בסיסי שכדאי לבצע. URL היא בעצם כתובת הדומיין של האתר שלכם. כאשר לכל עמוד באתר שלכם יש כתובת ייחודית משלו. לרוב זה יראה כמו תוספת עם סלאש. לדוגמה: 

קידום-אורגניwww.leos.co.il/

בכל מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס, ג'ומלה ואחרות תוכלו להגדיר את מבנה הURL שלכם. יש שממליצים להשתמש בעברית עבור הקידום האורגני ויש שממליצים להשתמש באנגלית כיוון שזה יותר יפה ואסתטי. מבחינת הקידום ההשפעה היא מזערית אם כי יש אומרים שהיא אף חשובה מאוד. סדרו את זה בצורה הנכונה ונוחה לכם אולם הקפידו לא לשנות את המבנה לעיתים קרובות כי זה יגרור את הצורך בהפניות ותוכלו לאבד כוח של קישורים רבים מרחבי הרשת בשל כך.

תגיות מטא:

דבר חשוב נוסף שהוא חלק בלתי נפרד מכל עבודת קידום אתרים ואופטימיזציה של האתר היא לדאוג לתגיות מטא. בעוד גוגל כבר לא מייחסים חשיבות רבה לתגיות רבות אחרות יש עדיין כמה תגיות מאוד חשובות. ביניהן תגית הכותרת, תגית התיאור ותגית ה ALT שהיא תגית תמונה. 

  • תגית הכותרת – תהיה הכותרת בתוצאות החיפוש עבור אותו עמוד. כדאי לכלול כותרת קצרה אך לא קצרה מדי. חשוב לשלב את ביטוי המפתח המרכזי של אותו עמוד בכותרת זו. אורך הכותרת המומלץ הוא באזור ה60 תווים. כדאי שהכותרת גם תהיה מסקרנת כדי שתהיה לה אחוז לחיצה גבוה כאשר היא מופיעה בתוצאות החיפוש.

  • תגית התיאור – Meta Description היא תגית המציגה את התיאור של אותו עמוד. גם כאן כדאי לכלול את ביטוי המפתח או ורסיה שלו וחשוב לכתוב תיאור שאינו ארוך מדי אך מספיק מניע לפעולה ומעניין כדי לסייע לכותרת בשיפור התצוגה ללקוחות במנוע החיפוש.

  • תגית הALT – היא תגית התמונה שאתם מעלים למאמר. בדרך כלל כדאי לתאר בדיוק מה בתמונה או להשתמש בביטוי מפתח מרכזי. 

© adobestock

שדרוג עמודים רזים באתר:

באתרים רבים לצערנו אנו עדיין נתקלים בעמודים רזים מאוד בתוכן. במיוחד באתרים של חנויות אלקטרוניות בהן יש עמוד לכל מוצר ומפרט כל כך דל. אז בעמודים רגילים שאינם עמודי מוצר כדאי שיהיו לפחות 350 מילים בכל עמוד ואם אפשר יותר אז מה טוב. בעמודים שבדרך כלל אמורים להיות דלים בתוכן כדאי להוסיף פסקה או שתיים לתיאור השימוש במוצר ומידע נוסף עליו ועוד מידע טכני ורגיל, מחירים ופידבקים. זאת כדי להעשיר את עמוד המוצר במידע נוסף ורלוונטי.