תוכנת העריכה שכל עורך וידאו מתחיל חייב להכיר. FREEPIK

תוכנת העריכה שכל עורך וידאו מתחיל חייב להכיר

עריכת וידאו נראית לכם תחום מסובך ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל? רוצים ליצור סרטונים במהירות ולשתף עם חברים ברשתות החברתיות? בדיוק בשביל זה קיימת תוכנת פילמורה (Filmora). השאלות והתשובות שיסבירו לכם את מה שצריך לדעת

בשיתוף עם אייל קהאן - עריכת וידיאו

תחום עריכת הוידאו השתנה מאוד ב-15 השנים האחרונות, מאז אתר יוטיוב פרץ בסערה לחיינו ושינה את כל מה שאנחנו יודעים על סרטונים. כל מי שיש לו מצלמה יכול להפעיל אותה ובתוך כמה דקות כל העולם יכול לראות את המסר שהוא רוצה להעביר. כדי שהמסר יועבר בצורה הטובה ביותר, חשוב לערוך את הסרטון בצורה מושכת ונכונה. תוכנה כמו פילמורה יכולה לעזור לכם לעשות זאת.

למי פילמורה מתאימה?

בניגוד לתוכנות בהם משתמשים עורכי וידאו מקצועיים כמו פרמייר, פיינל קאט או אביד, פילמורה מתאימה לעורכי וידאו מתחילים, לילדים שעושים את הצעדים הראשונים בעריכת וידאו, לבני נוער שרוצים לערוך סרטונים מגניבים לרשתות חברתיות וליוטיוברים שמעלים סרטונים על בסיס יומי. רוצים להפוך את הסרטון שלכם לויראלי? שכולם ידברו עליו? העריכה היא כלי מרכזי ותקבע בעצם איך הוא ייראה, אילו אפקטים יהיו בו ועוד. התוכנה נוחה מאוד לשימוש. איך צורך במדריכים מייגעים ברשת ובשעות של תסכול בהבנת התוכנה. העריכה פשוטה ונגישה וכל אחד, גם ללא ידע מוקדם בתחום, יכול לערוך סרטונים ולשגר אותם לעולם. אם אתם לא בטוחים שזה מתאים לכם אפשר להוריד גרסה חינמית של התוכנה לניסיון, להתחיל להשתמש בה ואף ליצור סרטונים בחינם, אך עם לוגו של החברה. החלטתם שמתאים לכם? רכשו את התוכנה ולתקופה של שנה או לכל החיים והשתמשו בה ללא הגבלה.

אז מה חדש בגרסה האחרונה?

כמעט כמו בכל תוכנה, גם כאן כדאי לעבוד עם הגרסה האחרונה והעדכנית ביותר (10). במקרה הזה היא כוללת חידושים שלא קיימים בגרסאות 9 ומטה. כלי העריכה מתקדמים יותר ואפשר להבין אותם בקלות לבד או בעזרת מדריכים קצרים באינטרנט. אם זו פעם ראשונה שאתם עובדים על התוכנה סביר להניח שתתמצאו די בקלות אחרי ניסיון אחד או שניים. אם התרגלתם לגרסה 9, המעבר ל-10 יהיה חלק עבורכם. קצת כמו עדכון תוכנה בנייד. אז מה בכל זאת נשתנה? קיימים חידושים כמו dark mode (מסך חשוך), קיצורי מקלדת שיעזרו לכם לערוך מהר יותר, התאמת צבעים, מעקב תנועה, הוספת טקסט וכותרות בצורה יעילה יותר, ועוד פיצ'רים ואפקטים שיכולים להפוך את הסרטון שלכם ל"וואו". קיימים גם תוספים בתשלום אם תזדקקו להם.

האם כדאי לערוך במחשב או באפליקציה?

מרכז הכובד של החיים המקוונים שלנו עבר בשנים האחרונות מהמחשב הביתי לטלפון הנייד. לעריכה במחשב הביתי יתרונות משלה, אך קיימת אפשרות לערוך סרטונים בטלפון הנייד עצמו באמצעות אפליקציה ייעודית שנקראת פילמורה גו. היא ניתנת להורדה גם בגוגל פליי וגם באפסטור של אפל ומיועדת לעריכה מהירה ולהעלאה של סרטונים בדגש על רשתות חברתיות. בדומה לגרסת הדסקטופ, האפליקציה בנייד מציעה אפשרויות של חיתוך, חיבור, מעברונים ואפקטים. סביר להניח שרבים מכם נמצאים שעות רבות ביום מול מסך הטלפון, גם מחוץ לבית. בזכות האפליקציה אין צורך לשבת מול המחשב בבית וניתן לערוך את הסרטונים מכל מקום. אפילו אם אתם בחופשה כל מה שתזדקקו לו הוא חיבור לרשת הסלולרית או לאינטרנט ואז תוכלו לשתף את העוקבים שלכם בחוויות.

© FREEPIK

האם אני צריך גרסת פרו?

לעורכי וידאו מתחילים תוכנת העריכה הרגילה מתאימה וברוב המקרים מספיקה ועונה על כל הצרכים. החברה מציעה גם תוכנת פרו לעורכי וידאו מתקדמים או לכאלה שזה המקצוע שלהם. בניגוד לתוכנה הרגילה, פילמורה פרו אינטואיטיבית פחות ודורשת שליטה רבה יותר בכלי עריכת וידאו מתקדמים. הפרו דומה במהותה לתוכנות העריכה הנפוצות הקיימות ויש בה אפשרויות רבות יותר. התוכנה עולה יותר כסף, קח שצריך לקחת בחשבון גם את השיקול הכלכלי.

עדיין יש שאלות?

כמו שבטח הבנתם, לא צריך להיות פרופסור לפיזיקה גרעינית. מספיק להוריד את התוכנה ולצבור בה ניסיון. מידע נוסף על התוכנה ומידע כללי בעריכת וידאו אפשר למצוא בבלוג של אייל קהאן. מקווים שעזרנו לכם להבין מהי תוכנת פילמורה ואם היא מתאימה לכם, הרווח כולו שלנו.