עולם השיווק הדיגיטלי – עולם ומלואו. Fotolia

עולם השיווק הדיגיטלי – עולם ומלואו

כולנו שומעים הרבה על שיווק דיגיטלי, אך מה בעצם הוא כולל? מרשתות חברתיות ועד דיוור במייל, מקידום אורגני ועד ממומן – מדובר בעולם גדול ומרתק, שבהחלט כדאי להכיר

בשיתוף עם seo-simple

תוכן שיווקי

ככל שחולפות השנים, עולם השיווק המסורתי פונה יותר ויותר לעבר אפיק השיווק הדיגיטלי, המתרכז בעולם האונליין. ההיגיון ברור – ככל שיותר אנשים נמצאים בזירה המקוונת, כך עולה הצורך (וגם התועלת) בפנייה אליהם על גבי הפלטפורמות המתאימות לצורך העברת מסרים פרסומיים או שיווקיים מסוגים שונים. למעשה, ממש בדומה לשלט חוצות המוצב לצדו של הכביש המהיר ונועד ללכוד את מבטם של הנוסעים הרבים, כך השיווק הדיגיטלי מבקש להציב את המסר הפרסומי שלו בדיוק במקום שבו רבים ייחשפו אליו – באתרי אינטרנט, ברשתות חברתיות, בהודעות מייל וכו'.

כל איש שיווק או פרסומאי יודע שבמרכז אסטרטגיית השיווק צריך לעמוד הלקוח הפוטנציאלי. יש לזהות אותו, לאפיין אותו על פי גיל, מגדר וכו' ולהתאים לו בצורה נכונה גם את המסרים השיווקיים וגם את הפלטפורמה שבה הם יוצגו. בשיווק דיגיטלי כל זאת נכון שבעתיים – וזאת בשל האפשרות הטכנולוגית לפלח את קהל הגולשים, לטרגט אותו ביעילות ולהפיק שלל נתונים סטטיסטיים ותובנות. לפניכם כמה אפיקי שיווק דיגיטליים שכדאי להכיר:

פרסום בפייסבוק – אפיק הפרסום ברשת החברתית פייסבוק זוכה לפופולריות רבה, על אף מחירו הגבוה יחסית. ההצלחה הזו נובעת מהעובדה שכולם כמעט נמצאים היום בפייסבוק, כך שזו זירה טובה להשקעת מאמצי שיווק, ולכך מתווספת גם האפשרות יקרת הערך לטרגט את הגולשים הרלוונטיים ביותר. למעשה, פייסבוק מאפשרת למפרסמים לבצע חיתוכים וסינונים של קהל היעד של המודעה הממומנת ולהגדיר טווח גילאים, אזורי מגורים, תחומי עניין וכו', כך שהמודעה תגיע בדיוק אל מי שהיא צריכה להגיע, ויש בכך ערך רב למפרסמים.

שיווק באמצעות מייל – דרך טובה לשמור על קשר עם לקוחות ואף להפוך אותם ללקוחות חוזרים היא באמצעות שיווק בהודעות מייל. אם הלקוחות שלכם משאירים לכם את פרטי ההתקשרות שלהם (ומאשרים לעשות בהם שימוש, כמובן) תוכלו לשלוח להם פרסומים ועדכונים שונים שיכולים לחזק את הקשר שלהם עם החברה ולגרום להם לבצע קנייה נוספת. הודעות על מוצרים חדשים, על מבצעים או על חידושים כללים בתחום, מאמרים מעניינים או סרטוני ברכה לחג – כל אלו יכולים לשמש לצורך שיווק במייל, כל עוד הם משרתים את המטרות השיווקיות של החברה.

© Fotolia

קידום אורגני (SEO) – תהליך שנועד לשפר את דירוגיהם של דפי האתר בעבור השאילתות הרלוונטיות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. תהליך הקידום האורגני מתחיל בזיהוי של שאילתות חיפוש רלוונטיות לתחום העיסוק של האתר ושיש להן פוטנציאל להנעת לקוחות פוטנציאליים לאתר, לאחר מכן נערך ניתוח של רמת התחרותיות ושל האתרים המתחרים ואז מבוצעת אופטימיזציה לאתר כולו כך שהוא יעמוד בדרישות מנועי החיפוש ויזוהה כמתאים להצגה בעבור השאילתות הרצויות. התהליך נתמך גם בעבודה על פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

הנתונים מראים שללא ספק אפיק הקידום האורגני הינו האפיק המשתלם ביותר מבחינת עלות-תועלת, וזהו יתרונו המרכזי. ההתמקדות בשאילתות החיפוש של הגולשים מאפשרת למקד את תכני האתר ולהתאימם למה שהגולשים מחפשים. עבודה יציבה וחכמה לאורך זמן תציב את האתר במקומות הנכונים ביותר, כך שהגולשים שאנו מבקשים יגיעו אלינו ולא אל המתחרים. 

בשורה התחתונה, יהיה זה חכם לשלב בין אפיקי שיווק שונים תוך התייחסות למאפייניו הייחודיים של העסק. אתם מוזמנים ללמוד כיצד לקדם אתר בעצמכם בקורס מקוון או ללמוד על אפיקי השיווק השונים בשלל מדריכים הקיימים ברשת, ולבנות את האסטרטגיה המיטבית שלכם.