שיווק ופרסום העסק באינטרנט. adobestock

שיווק ופרסום העסק באינטרנט

אז פתחתם עסק ברשויות המס, יש לכם תיק במע"מ, במס הכנסה ובביטוח הלאומי. קניתם רכב או קטנוע (ואולי אפילו כמה), שכרתם משרד או חנות, רכשתם רהיטים מהודרים, אולי אפילו יד שנייה אבל באיכות גבוהה, רכשתם מחשבים, מרכזיית טלפוניה עם מכשירי טלפון חכמים, מכונת קפה עם קפסולות, מקציף חלב, מקרר קטן לשים בו את החלב, קניתם כלי עבודה, שכרתם מזכירה, איש מכירות ועובד שיעשה את העבודה ועכשיו אתם מוכנים לצונאמי של לקוחות ועבודות חדשות אך המקום ריק והטלפון מת לגמרי. הלקוחות לא באים והעבודה דלה מאוד

כך תשווקו את העסק שלכם בחינם או כמעט בחינם באופן עצמאי:

בנייה ועיצוב של אתר האינטרנט לעסק: ראשית עליכם לקנות דומיין לאתר האינטרנט שלכם. עלות הדומיין עומדת על כ80-100 ש"ח לשנה ואת הדומיין צריך לחדש בכל שנה ולשלם כאמור את עלות החידוש לשנה נוספת. לאחר מכן עליכם לפנות לחברת אחסון אתרים ולקנות מהם חבילת אחסון לאתר ולהתחיל לבנות אתר אינטרנט. ישנן חברות דוגמת חברת Jetserver שהנן רשם דומיינים מוסמך בישראל וכן חברות אחסון אתרים. במקרה כזה תוכלו לקנות את הדומיין ולשכור חבילת אחסון לאתר שלכם באותה החברה. בכל אופן, בניית האתר זה הבסיס של הבסיס של שיווק באינטרנט. אתר אינטרנט חשוב גם מבחינה מיתוגית, הוא גם משדר רצינות והוא גם יהיה כלי השיווק האפקטיבי ביותר לעסק שלכם במקרה והמוצרים או השרותים שאתם מספקים נפוצים ואנשים מחפשים אותם באינטרנט כיוון שגוגל זה המקום הגדול ביותר בעולם שבו מחפשים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם את השרותים והמוצרים שאתם מציעים. אם יש לכם טיפה של גישה טכנית, תוכלו לבקש מחברת האחסון שיקימו לכם ללא עלות את מערכת הוורדפרס על השרת ותוכלו לעצב את האתר די בקלות באופן עצמאי מאין ספור תבניות מוכנות שאותם הכינו עבורכם המתכנתים של תבניות העיצוב. ואם לא, תוכלו למצוא די בקלות מישהו או מישהי שיבצעו את עבודת העיצוב בשבילכם בעלות כמה מאות שקלים עד לסכום של כאלפיים שקל וזאת בהתאם לדרישות העיצוב שלכם.

קידום האתר בגוגל: עכשיו כשיש לכם אתר אינטרנט באוויר, תוכלו לעבור למשימת קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל. כל מה שעליכם לעשות זה לערוך מחקר מילות מפתח קצרצר שיכלול את הביטויים הרלוונטיים לעסק שלכם, למוצרים ולשרותים שאתם מציעים ולהתחיל לכתוב מאמרים לאתר על כל ביטוי כזה. חשוב מאוד לכתוב מאמר נפרד לכל ביטוי ולא לכתוב מאמר אחד לכמה ביטויים. פעולה זו תיהיה אולי הדבר האפקטיבי ביותר שתעשו כדי לקדם את עצמכם באינטרנט. והיא חינאמית לחלוטין. כמות הכתבות שתוכלו לכתוב לאתר שלכם היא בלתי מוגבלת וכל מאמר יקדם אתכם בעוד ביטוי בגוגל שיביא לכם עוד ועוד תנועה רלוונטית של לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט שלכם. מה שללא כל ספק יביא לפניית האנשים המתעניינים אליכם לקבל השרות.

קידום העסק בפלטפורמות נוספות:

על בסיס מחקר מילות המפתח שביצעתם, אותה רשימת הביטויים שערכתם קודם לכן, תוכלו עכשיו  ליצור בקלות ובחינם לגמרי תכנים בפלטפורמות כמו יוטיוב, טיקטוק, אינסטגרם. וכן תכתבו פוסטים בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק ובלינקדין שגם אותם תוכלי להקים בלחיצת כפתור פחות או יותר. זה אפילו הרבה יותר פשוט והרבה יותר מהר מלהקים אתר אינטרנט וחינם לגמרי, מלבד אולי שתי התמונות שתצטרכו לעצב לעמודים. למרות שגם את זה ניתן לבצע בחינם לגמרי ובקלות רבה בעמצעות פתרונות חינאמיים דוגמת קאנבה. פרסמתם פוסט בפייסבוק ובלינקדין? שימו בפוסט קישור למאמר בנושא הזה שכתבתם באתר שלכם וכך תכניסו לאתר תנועה נוספת מלבד התנועה האורגנית שתגיע מהחיפושים בגוגל.

© AdobeStock

לסיכום:

תעשו כל פעולה חינאמית אפשרית כדי לקדם את העסק שלכם בכל מקום אפשרי. תנו צאנס של 6 חודשים לכל שיטה ותבחנו את התוצאות. הכניסו לכל פלטפורמה כ100 תכנים חדשים שיצרתם לפני שאתם מגיעים למסקנה לגבי האפקטיביות של פלטפורה כזו או אחרת. אם אחרי 6 חודשים לא תראו תוצאות בפלטפורמה מסוימת – אל תשקיעו בה יותר זמן. תשקיעו אותו בפטפורמות שכן עובדות ומביאות לכם לקוחות חדשים. ושיהיה לכם המון בהצלחה!