הכירו את עשר התקלות הנפוצות במחשב נייד. ADOBESTOCK

הכירו את עשר התקלות הנפוצות במחשב נייד

אם אתם מעוניינים להכיר את עשר התקלות הנפוצות במחשבים ניידים, הרי ש-10 הנבחרות האלו משתנות בין סוגי המחשבים השונים. ובכל זאת, ישנן כמה תקלות אשר נחשבות נפוצות יותר ברוב סוגי המחשבים. אילו מהן הכי נפוצות?

כמה מילים על תיקון מחשב נייד 

באופן כללי, ישנן לא מעט תקלות אופייניות במחשבים ניידים, אם כי חלקן יותר נפוצות מאחרות. לכן, רגע לפני שאתם מזמינים טכנאי תיקון מחשבים ניידים עד בית הלקוח, חשוב לאפיין נכון את התקלה. אם אפשר, רצוי גם לצלם תמונה או סרטון של התקלה ולשלוח לטכנאי את זה ב-whatsapp. כך תוכלו לקבל הצעת מחיר יותר קונקרטית לתיקון התקלה, וגם לדייק את השירות שתקבלו בפועל מהטכנאי שתזמינו.

10 התקלות הנפוצות ביותר במחשבים ניידים

לאחר שהבנו כיצד מומלץ להזמין טכנאי מחשבים עד הבית (על ידי צילום תמונה של התקלה והזמנת טכנאי מתאים בהתאם), נעבור על סוגי התקלות הכי נפוצות במחשבים ניידים:

  1. המחשב לא נדלק: הסיבות האפשריות לכך יכולות לנוע בין ספק כוח תקול, דרך סוללה ריקה וכלה בלוח אם תקול.

  2. מחשב איטי: תקלה זו יכולה להיות טמונה בסיבות כמו תוכנות זדוניות שהתלבשו על תוכנת המחשב, חוסר בזיכרון RAM, דיסק קשיח מלא ועוד.

  3. מסך לפטופ לא עובד: זוהי תקלה שבדרך כלל מקורה בכבל מסך פנימי תקול, אך ייתכן גם מצב של תאורה אחורית פגומה, מסך עם שבר פנימי ועוד.

  4. מקלדת לא עובדת: בד"כ יהיה מדובר בבעיה של לכלוך או נוזלים שנשפכו, אבל ייתכנו גם מקשים פגומים אשר מצריכים החלפה.

  5. סוללה לא מחזיקה מעמד: הסיבות האפשריות לתקלה זו יכולות לכלול סוללה ישנה, שימוש מרובה באפליקציות אשר צורכות אנרגיה וכו'.

  6. לפטופ מתחמם: ברוב המקרים יהיה מדובר במאוורר תקול או במאוורר שיושב עליו הרבה אבק.

  7. רעשים חזקים: בדומה למקרים בהם הלפטופ מתחמם, גם כאן ייתכן שהבעיה היא במאוורר תקול, אם כי בחלק אחר מהמקרים דווקא הדיסק הקשיח הוא זה שיצריך החלפה.

  8. בעיות WIFI: בין אם מדובר בבעיות של אנטנת WIFI או BT, הסיבות האפשריות לכך יכולות לנוע בין נתב תקול לבין מנהלי התקנים מיושנים, אנטנת חיבור Wi-Fi חלשה ועוד.

  9. בעיות סאונד: בדרך כלל, מקור הבעיה יהיה ברמקולים פגומים או בהגדרות שמע שגויות.

  10. אובדן נתונים: אם לא מדובר במחיקה בשוגג, אז ייתכן שישנה תקלה בכונן קשיח או אפילו התקפת וירוס שגרמה לאיבוד נתונים.

לסיכום, כמה מילים על טכנאי לפטופ עד הבית 

בסיכומו של דבר, בהחלט רצוי ומומלץ לנקות מאבק ולתחזק את המחשב באופן קבוע. אבל, לעיתים תקלות פשוט מתרחשות, גם אם הקפדתם לתחזק את הלפטופ שלכם. אם אתם חווים כרגע בעיה עם הלפטופ שלכם, ההמלצה היא אחת – השוואת מחירים בין טכנאי לפטופ עד הבית.