מוזיאון זה לא כזה משעמם: תערוכת 'אני והסלפי שלי'. צילום: shutterstock

מוזיאון זה לא כזה משעמם: תערוכת 'אני והסלפי שלי'

בזמן שאנחנו רגילים לראות את הסלפי ברשתות החברתיות, תערוכה חדשה שמוצגת במוזיאון תל אביב מראה את הסלפי מזווית שלא הכרנו עד עכשיו

בימים אלו מתקיימת במוזיאון תל אביב לאומנות תערוכה לכל המשפחה על ה"סלפי" שנכנס לחיינו בשנים האחרונות ומסרב לצאת. בדרך כלל שאנחנו נכנסים למוזיאון אנחנו רואים יצירות של אנשים אחרים, התערוכה הזאת חושפת צד חדש למוזיאון ומראה שמאחורי הסלפי שאנחנו עושים כל יום מסתתרת יצירה שלמה, המטרה של התערוכה היא להציג את הסלפי שלנו, את עצמנו, בכמה אופנים שונים.

© עמית אגיאן

לרוב אנו רואים את הסלפי שלנו כמשהו מאוד חסר משמעות, ריקני ואולי אפילו שטחי, אבל כשאנחנו נכנסים לתערוכה ועוברים בין תחנות הפעילות אנחנו מבינים שיש בסלפי הרבה יותר מזה, אנו מבינים שהסלפי יכול להציג אותנו בהרבה מצבים שונים לפי החלטתנו.

ממבט של נוער, שגם דבוק לתופעת הסלפי, זה מראה שאנחנו יכולים לצלם את תמונת המצב וכבר לא למטרות אנוכיות כמו להנציח את עצמנו ברשתות החברתיות או כמו הפייסבוק, האינסטגרם והרבה אחרים. זה מראה לנו שהסלפי יכול גם להראות הרבה יותר מזה.

מי שיבקר בתערוכה יוכל לצלם את עצמו בהרבה אופנים ומצבים שונים, לצלם את עצמו ולהופיע על מסך גדול בתערוכה ובכך גם לשתף אחרים בה, ובנוסף גם לצלם את עצמו ממקומות שונים, כחלק מדיוקנאות עצמיים של אמנים, ובכך גם להוציא את הפלאפון האישי שלך ולשתף את הצילומים ואת מה שאתה עובר ברשתות החברתיות.

© עמית אגיאן

מסיבוב בתערוכה אתה מתחיל לשאול את עצמך שאלות על אותו סלפי שאתה מצלם כל יום ומעלה לרשתות החברתיות או סתם שולח לקבוצת חברים, יש גם שאלות ברחבי התערוכה על הקירות שעוזרות לך להפנים את המסר ולהבין את המשמעות שלו.

המיצגים של המקום מומלצים לכולם ללא שום הבדל, בעיקר מומלץ לבוא עם אנשים חברים טובים או אפילו עם כל המשפחה, היא אומנם לא גדולה במיוחד, אך אפשר להתעכב בה הרבה זמן מהנאה רצופה.

© עמית אגיאן
© עמית אגיאן

 

תגיות
תגובות