א' זה אונס: קמפיין להעלאת המודעות לנפגעות מיניות. צילום: אלכס נסטר

א' זה אונס: קמפיין להעלאת המודעות לנפגעות מיניות

בוודאי שמתם לב לזה כבר, אותיות מקיפות אתכם בפייסבוק במקום תמונת פרופיל של חבריכם ברשת החברתית הגדולה. הסיבה: סיפורה האישי של שני שטלריד שהוביל לוויראליות

שני שטלריד, שם שכנראה שמעתם לאחרונה, בגלל הסיפור המזעזע שלה: סיפור האונס בגיל 19. עם כמות ענקית של לייקים, תגובות ושיתופים, היא החליטה להתחיל קמפיין וויראלי בנושא זה. כשהיא סיפרה לכולם על האונס שהיא עברה בגיל הזה, היא עשתה את זה דרך הפייסבוק:

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אתמול (א'), היא פרסמה את פוסט עם רעיון חזק. רעיון האותיות. כלומר, כולנו אותיות בסופו של דבר. כאשר מספרים בחדשות על המקרה, הם לא יציינו שם כמו שני, אלא ישימו אותה תחת שם בדוי, או יותר נכון אות בדויה, 'ש'.

הפוסט האחרון שהיא העלתה בנושא, עוסק בשאלות הספקנים. "איך קמפיין האותיות יעלה את המודעות?" ובלי לחכות היא ענתה כי "העלנו מודעות. ביחד. העלנו מודעות ואולי בזכותנו, יושבת נערונת עכשיו, שקשה לה,
שלא סיפרה עדיין להוריה, ואט אט מתנערת מהבושה ומבינה שהיא לא אשמה. בעצם, לא אולי. אני יודעת שזה כך. קיבלתי הוכחות לזה".

שאלנו את שני לאיפה היא מכוונת את הקמפיין. היא ענתה כי "וואוו. אין לי מושג. מטרת הקמפיין היתה לעורר מודעות. להבין את גודל התופעה. כשמטרת העל היתה למגר כך את הבושה בקרב הקורבנות, מה שיאפשר להם לספר, להוציא, לחשוף ולהתחיל לקבל עזרה.

"אני ממש ממש מקווה שבעצם הגברת המודעות, לאט לאט גם נצליח להקטין את התופעה. אין לי פנטזיות לא מציאותיות. אני בעיקר מקווה שאף נערה לא תשב עכשיו ותרגיש שהיא לבד ותתבייש".

לאחר שעוררת מודעות, האם סיימת את העבודה שלך?
"אמן שלא. ראיינו אותי למלא תכניות טלוויזיה ורדיו. מבחינתי, כל דבר שאוכל לעשות להמשך הטיפול במימדי התופעה, אעשה".

שאלנו את צח למה הוא שינה את תמונת הפרופיל שלו לאות 'צ' גדולה. הוא ענה כי הוא "מזדהה, תומך ומאמין שזה צריך להביא לשינוי.. לא באופן מיידי כמובן, אבל זה יכול לחלחל שקרבנות אונס לא צריכים/ות להתבייש ובטח שלא צריך לטשטש את הפנים שלהם/ן או לעוות את הקול".

 
תגובות