מכבדים ברשת: מנכ"ל נינטנדו נפטר ממחלה קשה. צילום: צילום מסך מיוטיוב

מכבדים ברשת: מנכ"ל נינטנדו נפטר ממחלה קשה

סאטורו איווטה, איש עסקים ומתכנת, היה נשיא הרביעי בנינטנדו ואף היה המנכ"ל של חברה זאת. אמש (א') נפטר איווטה ממחלה קשה. כל הפרטים

נינטנדו DS ועוד המון מוצרים שאנחנו זוכרים ועדיין משתמשים בהם, כולם היו כחלק מתפקידו של איווטה. סאטורו נפטר אמש (א') ממחלה קשה ואף זה משהו שנמשך הרבה זמן. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הוא עבד כמתכנת HTML לפני שהצטרף לחברה המדוברת, ולאחר שהצטרף הצליח להוביל אותם לכיוון הנכון. הוא המשיך לפתח את הקשרים עם יצרני קונסולות שונים, הכל תחת תפקידו. עד יום מותו הוא כיהן בתור נשיא החברה.

בשנת 2014, נינטנדו הודיע כי איווטה לא יהיה ב- E3 2014 בגלל סיבות רפואיות. מאוחר יותר גילינו שהוא עבר ניתוח לגידול בצינור המרה שלו. אמש, נינטנדו הכריזו כי איווטה מת בגיל 55 כתוצאה מסיבוכים בגידולים בצינור המרה יום לפני. איווטה השאיר אחריו אישה בשם קיוקו. ההלוויה מתכוננת להתקיים בעוד ארבעה ימים, 17 ביולי.

ברשת, חברים רבים וקלגות לעבודה הביעו את צערם לפטירתו אך גם את תודתם על כל התמורה שהשאיר אחרי מותו. נשיא SCE, סואו יושידה, אמר עליו כי "הוא תרם המון לכל תעשיית המשחק, אני אתפלל לנשמתו של איווטה". אפילו ג'וניקי מאסודה, מלחין ובמאי שידוע על הסדרה פוקימון שעבד עליה, אמר שהוא היה אדם נהדר ואף הוא, מתפלל עליו.

צפו בסרטון מיוחד שאיווטה הופיע בו בתור אנימה, לכבוד E3 2014:

 

 

תגובות