ויראליות לטובה: כוכבי הרשת עושים מעשים טובים. צילום מסך

ויראליות לטובה: כוכבי הרשת עושים מעשים טובים

לקראת יום מעשים טובים, שיתקיים ב-28 במרס, נערכה תחרות יוטיוברים גדולה, שבה נערים ונערות, הגדירו מה הוא מעשה טוב. בדרכים מקוריות, הצליחו שלושת המקומות הראשונים, לספר לנו את דעתם האישית על מעשה טוב. צפו

לקראת יום מעשים טובים, שיתקיים ב-28 במרס, נערכה תחרות ארצית שהזמינה ילדים ונוער לצלם סרטונים קצרים, שעסקו במעשים טובים. בקמפיין משותף של עמותת "רוח טובה", עם חברת BIG IDEA אשר מפעילה מחנות קיץ טכנולוגיים ו-teenk, סוכנות הפרסום והתוכן לצעירים, זכו שלושה יוצרים לחשיפה ארצית, ושניים מהם, לכרטיס למחנה YouCamp. הקמפיין, Share The Good, התמקד בהפצת הטוב ברשת, באמצעות תחרות סרטונים קצרים שהמחישו, מה הוא מעשה טוב. ההגבלה היחידה, לרשות היוטיוברים עמדו כ-60 שניות בלבד, להגדיר בסרטון יצירתי, מה הוא מעשה טוב.

 

את המקום הראשון והמכובד בתחרות היוטיוברים הגדולה, גרפה תמר לופוביץ (13) ממודיעין. בסרטון, שאותו הגישה וערכה תמר בעצמה, משתתפים בני משפחתה שמגדירים מה הוא מעשה טוב. בוידאו שאורכו כדקה, נראת תמר במסך מופצל כשדמות אחת מסבירה מדוע כדאי לעשות מעשים טובים, והדמות השנייה איננה מבינה מדוע צריך בכלל יום מעשים טובים. "יש לי הרבה תחביבים, לרכוב על סוסים, לשחק כדורסל ולצפות בסרטונים ביוטיוב. התחביב האהוב עליי, הוא לצלם ולערוך סרטונים. יוטיוב בשבילי, היא פלטפורמה טובה לעשות את מה שאני הכי אוהבת", מספרת תמר ל-ynet. בעקבות הזכייה, תמר תיקח חלק במחנה YouCamp, מחנה ליוטיוברים ויוצרים ברשת. במחנה, שייערך בפסח הקרוב, כוכבי יוטיוב ילמדו כיצד ליצור סרטון ויראלי.

 

אל המקום השני והמרשים, הגיע הסרטון של אגדה בר (12), מכרמיאל. הסרטון, מתעד ב-50 שניות, חלק ניכר וחשוב מחייה, ההתנדבות ב"כנפיים של קרמבו". מדי יום שלישי, אגדה יוצאת מהבית, לפעולת התנדבות ב"כנפיים של קרמבו", תנועת נוער לילדים עם צרכים מיוחדים. בוידאו, שומעים בקולה של אגדה, כיצד ההתנדבות משפיעה רבות על חייה, וכמה החיוך של הילדים, מסב לה אושר. "מעבר להתנדבות שלי בכנפיים של קרמבו, אחד התחביבים שלי הוא ליצור סרטונים ליוטיוב, וכמובן לצפות בסרטונים של יוטיוברים אחרים", מספרת אגדה ל-ynet. הזכייה במקום ה-2 בתחרות, הקנתה גם לאגדה מקום במחנה YouCamp, מחנה ליוטיוברים ויוצרים ברשת. במחנה, שייערך בפסח הקרוב, כוכבי יוטיוב ילמדו כיצד ליצור סרטון ויראלי ברשת.

 

עמית ארביב (12), הוא הזוכה במקום השלישי, בתחרות היוטיוברים הגדולה. בתחילת הסרטון, מגדיר עמית מה הוא לדעתו, מעשה טוב. בין אם לעזור לזקנה או לתרום כסף לנזקקים, החשיבות העליונה, היא הכוונה של המעשה. בהמשך הסרטון, עמית מסביר כי כדי לעשות מעשה טוב, צריך להגיע עם כוונות טובות מראש, ולא לעשות טובה לאף אחד. "את הסרטון צילמתי בבית שלי, וחשבתי איך אני אצלם משהו מקורי. נזכרתי, כי ראיתי בעבר סרטון שאהבתי, והחלטתי לייצר משהו דומה", הוא מספר ל-ynet.

ב-28 במרס יתקיים יום מעשים טובים, המהווה יום שיא לפעילות שנתית למען הקהילה והסביבה. למעלה ממיליון וחצי ישראלים, צפויים להשתתף בפרויקט שיתקיים השנה ב-87 מדינות. הרעיון מאחורי היוזמה, הוא כי כל אדם יכול לעשות מעשה טוב למען הזולת, מעשה טוב גדול או קטן, שיכול לסייע לאחר - החל בחיוך למישהו, ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה.

רוצים לעשות טוב ולהצטרף ליום מעשים טובים? חפשו בגוגל "יום מעשים טובים" או חייגו *9093

לפרטים נוספים חפשו 'יום מעשים טובים' בגוגל או בפייסבוק.

 

 

תגובות