אמיתי או לא? ״אתגר האונס״ מחולל סערה בטיקטוק. Adobestock

אמיתי או לא? ״אתגר האונס״ מחולל סערה בטיקטוק

בימים האחרונים ההורים מודאגים מיוחד בעקבות אתגר שלכאורה רץ באפליקציית הטיקטוק. מטעמה של האפליקציה נטען כי לא עלה וכי אין תיעוד לאתגר כזה, אך הסערה כבר הציפה את הרשת

בהלה מוצדקת או בדיית רשת? תלוי כלפי מי מופנית השאלה. בימים האחרונים מופצות הודעות אזהרה באפליקציית ה"טיקטוק" על אתגר חדש ומסוכן - "אתגר האונס", לפיו בשבת, ה-24 באפריל, יוכרז יום שבו כל גבר רשאי לאנוס ולתקוף בנות בגילים השונים ולפרסם זאת ברשתות החברתיות.

בעוד שמטעם טיקטוק דווח כי אין כל תיעוד שסרטון מהסוג הזה אי פעם עלה לרשת החברתית, ההורים לא נשארים רגועים, התקשורת מלבה את תחושות הלחץ והדאגה בקרב האוכלוסייה בעוד שכולם שואלים את עצמם - האם זה בכלל יתכן או שמא זו עוד הודעת תפוצה פיקטיבית שיצאה מכלל שליטה? כלומר, האם זה סתם פוטושופ פארודי וציני שמישהו הכין וצילום המסך עבר מפה לאוזן? עדיין לא ברור.

צילומי מסך שרצים ברשתות
צילומי מסך שרצים ברשתות © רחבי הרשת

השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבוקסיס, פנתה אל אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל בבקשה להסיר את כל הסרטונים המעודדים את האתגר ובנוסף, דרשה מהם לנקוט צעדי מניעה ולעצור את תפוצת האתגר.

מטעם טיקטוק נמסר מוקדם יותר ל-ynet כי "המגמה כביכול של 'יום האונס הלאומי' המדווחת היא מרתיעה והיא מהווה הפרה ישירה של הנחיות הקהילה שלנו, ולמרות שלא ראינו ראיות למגמה זו בפלטפורמה שלנו, צוות הבטיחות שלנו נשאר ערני ויסיר כל תוכן כזה".

אם נתקלתם באתגר מסוכן - מהרו לדווח עליו בטיקטוק בהתאם לכלים המוצעים שם ומנעו מהקרובים אליכם להשתתף באתגר.

יש לכם עם מי לדבר! למי ניתן לפנות במקרה של מצוקה שלכם או של קרוב?

תגיות
תגובות