מישהו אמר תולעי ספרים? הספרים שהפכו לסרטים. צילום: יחסי ציבור

מישהו אמר תולעי ספרים? הספרים שהפכו לסרטים

בשנים האחרונות מפיקים סרטים בעקבות ספרים מצליחים, והסרט הופך מצליח עוד יותר. אז איזה ספרים ברשימה?

לא כולם אוהבים לקרוא ספרים, אבל אלה שכן אוהבים, קוראים אותם כשהם מדמיינים לפרטי פרטים את כל העלילה כפי שהם היו רוצים שהיא תיראה. כיף לגלות שבעקבות הצלחת הספרים מפיקים סרטים שמבוססים עליהם, כך לא צריך יותר לדמיין מה יקרה. קבלו את הספרים הכי מצליחים שהפכו לסרטים:

"יומנו של חנון" / ג'ף קיני

"יומנו של חנון" היא סדרת ספרים מצליחה לילדים, בה הדמות הראשית היא תלמיד חטיבת ביניים, העונה לשם גרג הפלי. הסדרה כתובה בצורה מצחיקה, מעניינת וזורמת, כתיבה כזאת שאף ילד לא יישאר בלי חיוך על הפנים בתום הקריאה. תחילה, הספר היה סדרת קומיקס ואז הוחלט להפוך את העלילה לספר מודפס. בעקבות הצלחת הספר הראשון, ג'ף קיני החליט לכתוב המשך וכך נהייתה סדרת ספרים מצליחה, המונה שמונה ספרים וארבעה ספרי בונוס. סדרת הספרים הופקה לסרטי קולנוע ועד עתה הופקו ארבעה סרטים המבוססים על ארבעת הספרים הראשונים.

 
 
 
 
 

"עיר של עצמות" / קסנדרה קלייר

אם השם "עיר של עצמות" נשמע לכם מוכר סימן שאתם לא טועים, הוא בהחלט מוכר. זהו הספר הראשון בסדרת "בני הנפילים", סדרת ספרי פנטזיה לנוער. הסדרה מונה שישה ספרים: "עיר של עצמות", "עיר של אפר", "עיר של זכוכית", "עיר של מלאכים נופלים", "עיר של נשמות אבודות" ו"עיר של אש שמימית". סדרת הספרים זכתה להצלחה רבה, מה שגרם לתרגום הסדרה למספר שפות: עברית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, פורטוגזית וספרדית, ולזכייה בפרס נובל. הסדרה כולה יצאה לאור באנגלית אך בעברית יצאו רק ארבעת הספרים הראשונים, ועתיד לצאת בקרוב גם הספר החמישי. הספר הראשון הפך לסרט קולנוע באוגוסט 2013, והוא עוסק בקליירי פריי, נערה מתבגרת בניו יורק, שמגלה שהיא צאצאית של ציידי צללים - קבוצה חשאית של צאצאיהם של המלאך רזיאל ובני אדם הנאבקת בשדים שמנסים להשתלט על העולם. לאחר היעלמותה המסתורית של אמה, מחליטה קליירי להצטרף לציידי הצללים, ומגלה בעזרתם את "ניו יורק האחרת" - המורכבת משדים, פיות, ערפדים ואנשי זאב. למרות שהסרט קצת אכזב אנחנו מחכים לסרט הבא בסדרה.

 
 

"פרסי ג'קסון" / ריק ריירדן

גם כאן מדובר בסדרת ספרים שכוללת ספרי פנטזיה. לסדרה יש חמישה ספרים: "פרסי ג'קסון וגנב הברק", "פרסי ג'קסון וים המפלצות", "פרסי ג'קסון וקללת הטיטאן", "פרסי ג'קסון והקרב על המבוך" ו"פרסי ג'קסון ותקוות האולימפוס". כל הספרים בסדרה מבוססים על המיתולוגיה היוונית. למרות שזו היסטוריה, היא הפכה להיות פנטזיה מופלאה ומרגשת כאחד, אותה תוכלו לראות בסרטי הקולנוע שיצאו לאקרנים. בינתיים יצאו שני סרטים, המבוססים על שני הספרים הראשונים בסדרה. מה עם הארבעה האחרים? כנראה שייקח קצת זמן עד שגם הם יופקו לסרטים.

 
 

"אני מספר ארבע" / פיטקוס לור

בישראל הספר לא כל כך נפוץ, אך בחו"ל הוא הצלחה מטורפת. מדובר בספר מדע בדיוני לנוער, שחיבר פיטקוס לור. למעשה, זהו הספר הראשון בסדרת ספרי "בני לוריאן" המונה שישה ספרים. הספר פורסם על ידי הארפר קולינס באוגוסט 2010, ובמשך שבעה שבועות רצופים היה במקום הראשון ברשימת רבי-המכר לילדים של ה"ניו יורק טיימס". הוא עוסק בתשעה חוצנים צעירים אשר מגיעים לכדור הארץ, לאחר שכוכב הלכת שלהם הושמד על ידי אויביהם. לא עובר זמן רב, עד שהם מגלים כי אויביהם הגיעו בעקבותיהם לכדור הארץ, על מנת לסיים את מה שהתחילו.בשנת 2009 חברת "דרימוורקס" קנו את הזכויות לסרט, והוא יצא כעבור שנתיים. הסרט הפך לאכזבה גדולה, בהשוואה לספר.

 
 

"אם אשאר" / גיל פורמן

ספר מקורי ויוצא דופן שיצא לאור לפני כשנה, מעורר רעש לא קטן בישראל. מדובר בספר שמציג את מיה, בת למשפחת מוזיקאים, נגנית צ'לו מחוננת וחברה של כוכב רוק עולמי. בגיל שבע עשרה היא ניצבת בפני החלטה לא פשוטה. בוקר אחד, בדיוק כשמיה חושבת שמצאה את התשובה, חייה מתהפכים בבת אחת. פתאום כל ההחלטות שעמדו בפניה אינן, פרט לאחת והיא הגורלית מכולן. בעקבות הספר ייצא סרט בבימויו של ר.ג'יי. קטלר, ב-22 לחודש. לפי הטריילר נראה שמצפה לנו סרט מרגש וסוחט דמעות, אז אל תשכחו להביא חבילת טישיו.

 
 

"דמדומים" / סטפני מאייר

אולי רובכם לא זוכרים אבל הסרט המצליח "דמדומים" התחיל מסדרת ספרים מצליחה, מאת סטפני מאייר.
הספר הראשון בסדרה מספר על בלה סוון שחייה משתנים ברגע שהיא מכירה נער מסתורי בשם אדוארד קאלן. לאחר שהיא מתאהבת בו, היא מגלה שהוא לא רגיל אלא ערפד. בהמשך הספרים בלה צריכה לבחור בין אדוארד לבין חברה הטוב ג'ייקוב בלאק, איש הזאב. סדרת "דמדומים" מונה ארבעה ספרים: "דמדומים", "מולד הירח", "ליקוי חמה" ו"שחר מפציע". ייתכן שלא כולם יודעים אבל סטפני מאייר כתבה ספר חמישי שנקרא: "שמש חצות" והוא לא יצא לאור בעקבות הדלפת שניים עשר פרקים. נוכל להתנחם בכך שיש למאייר ספרים נוספים, הקשורים לסדרה שזכתה להצלחה גדולה בקרב בני נוער ולאינספור פרסים. בעקבות ההצלחה הופקו חמישה סרטי קולנוע, כשבהם שלושה מבוססים על שלושת הספרים הראשונים, והאחרונים הם שני החלקים של "שחר מפציע".

 
 
 
 
 

"משחקי הרעב" / סוזן קולינס

סדרת הספרים "משחקי הרעב" גם הגיעה להצלחה לא קטנה. הסדרה עוסקת בקטניס, נערה צעירה ממחוז שתים-עשרה העונה לשם פאנם. בעולם בו היא חיה הכללים לא כל כך פשוטים - מידי שנה נערכים בעונת האסיף משחקים בשם "משחקי הרעב". במשחקים משתתפים עשרים וארבעה צעירים בגילאי 12-18, ובכל משחק נבחרים שניים מכל מחוז, בן ובת, שעליהם לצאת עם שאר המשתתפים שנבחרו מאחת עשרה המחוזות הנותרים, למתחם המוקצה למשחקים. כשהם מגיעים למשחקים, עליהם להרוג אחד את השני כי הזוכה הוא האחרון ששורד.
הסדרה מונה שלושה ספרים: "משחקי הרעב", "התלקחות" ו"עורבני חקיין", מתוכם השניים הראשונים הופקו לסרטי קולנוע מצליחים. את "עורבני חקיין" החליטו לפצל לשני סרטים: החלק הראשון ייצא ב-21 בנובמבר, 2014, והשני צפוי לצאת לאקרנים ב-20 בנובמבר, 2015.

 
 
 
 
 

"הארי פוטר" ג'יי קיי רולינג

לפני ההצלחות המטורפות של "דמדומים" ו"משחקי הרעב", הייתה סדרה מצליחה לא פחות, העונה לשם "הארי פוטר". הסדרה מונה שבעה ספרים: "אבן החכמים", "חדר הסודות", "האסיר מאזקבאן", "גביע האש", "מסדר עוף החול", "הנסיך חצוי הדם" ו"אוצרות המוות". הספר הראשון בסדרה עוסק בנער צעיר בשם הארי פוטר, שמגלה יום אחד שהוא קוסם.

במהלך העלילה הוא רוכש חברים ואויבים בבית הספר "הוגוורטס" – בית ספר לכישוף ולקסמים, ובעזרת חבריו מצליח לסכל את מזימתו של לורד האופל וולדמורט שרצח את הוריו וניסה לרצוח אותו כשהיה בן שנה. בדיוק כמו בסרטי "דמדומים" ו"משחקי הרעב" גם את הספר האחרון של "הארי פוטר" הוחלט להפיק לשני סרטים, בעקבות תסריט ארוך שלא היה מובנה לסרט אחד.

 
 

"מפוצלים" / ורוניקה רות'

עוד סדרת ספרים מצליחה היא "מפוצלים", המונה שלושה ספרים: "מפוצלים", "מורדים" ו"נאמנים" - כולם יצאו לאור בעברית. גם את הסדרה הזאת הפיקו לסרטי קולנוע. הסרט הראשון "מפוצלים" יצא לאור, והפך להצלחה גדולה כמעט כמו של "משחקי הרעב".

העלילה ב"מפוצלים" מתרחשת בעולם עתידני בשיקגו, בו החברה מחולקת לחמישה פלגים על פי אישיות האנשים: כנות, הקרבה עצמית, אומץ לב, אוריינות וידידות. נערה צעירה בשם ביאטריס מוצאת את עצמה "מפוצלת", הכוונה היא שהיא אינה מתאימה לשום פלג אלא יש לה מאפיינים של שלושה פלגים. הדבר הזה עלול לסכן אותה. במהלך שלושת הספרים שיצאו לאור, ביאטריס מתמודדת עם חייה החדשים לצד חבריה ואחיה כיילב, תוך כדי שיתוף פעולה ולחימה למען הצדק.

 
 

"אשמת הכוכבים" / ג'ון גרין

הפעם מדובר בספר מרגש, הנקרא "אשמת הכוכבים". הספר עוסק בהייזל, נערה שחולה בסרטן ומכירה בקבוצת תמיכה את גאס. יש לו רגל תותבת אך זה לא מפריע ליחסים ביניהם. הייזל במהרה מוצאת את עצמה מתאהבת בו, אך האהבה הזאת מסוכנת לשניהם בהתחשב לנסיבות. במהלך עלילת הספר הייזל מתארת את עולמה ואת החיים כפי שהם צריכים להיות.

בעקבות הספר החליטו להפיק סרט קולנוע, בהשתתפות שיילין וודלי ואנסל אלגורט ששיחקו אחים ב"מפוצלים". ההצלחה של "אשמת הכוכבים" לא איחרה לבוא, ואינספור ביקורות טובות נאמרו על הספר. לאחר צאת הסרט רבים השוו בינו לבין הספר ואמרו שהסרט אכזב, משום שהוא לא דייק בכל הפרטים, החסיר כמה סיטואציות חשובות ושינה דברים.  כך או כך – הספר "אשמת הכוכבים" הוא היסטריה מטורפת, סוחטת דמעות שלא תשאיר את העיניים שלכם יבשות בשום מצב.

 
 
 
 
 
 

 

תגובות