מחדש, אך לא מפתיע: "יומנו של חנון 8". צילום: יחסי ציבור

מחדש, אך לא מפתיע: "יומנו של חנון 8"

לאחר שבעה ספרים, ארבעה ספרי בונוס, ארבעה סרטים, משחקי קופסה ועוד שלל אביזרים, סדרת הספרים "יומנו של חנון" חוזרת עם ספר נוסף, "משחקי מזל". מה חשבנו עליו? ביקורת

את סדרת הספרים "יומנו של חנון", אותה כתב ג'ף קיני, כולכם בוודאי מכירים, ומי שלא – טוב, כנראה לא ממש מעודכן. סדרת הספרים מיועדת לילדים, אך גם בני נוער קוראים ונשאבים לתוך העלילה שכתובה בצורה מצחיקה, מעניינת, קולחת וסוחפת. 

עוד במדור התרבות של פרוגי:

קצת על הספר

הספר השמיני, "משחקי מזל", מתחיל מנקודת פתיחה קשה עבור גרג, לאחר שבספר הקודם שנקרא "הצלע השלישית", גרג חזר מנשף יום האהבה בלי בת זוג אך עם המון בושה, משום שננטש על ידי חברו הטוב ביותר, ראולי, לטובת ילדה שהתיידדה איתו בנשף. 

© פייסבוק

במהלך הספר גרג מכיר חברים חדשים, אויבים חדשים ובני משפחה שונים. למרות זאת, הוא בטוח שהכול אבוד אך בסופו של דבר מחליט לקחת סיכון ולהניח לכדור קסם לקבל החלטות במקומו.

מה חשבנו עליו?

נתחיל בכריכת הספר. הכריכה מעוצבת כמו כל ספר בסדרה, הפעם בצבע ירוק זוהר. הצבע מקנה יתרון בכך שהוא בולט והקונים לא יכולים שלא לשים לב לספר.

נוסף לכריכה הזרחנית, העלילה ממוצעת, רגילה ונשנית משום שכבר בספרים הקודמים של הסדרה גרג רב עם חברו, ראולי ויצא לחפש חברים חדשים. זה מאוס כבר והיינו מצפים לעלילה קצת יותר חדשנית ומקורית. עם זאת, נוספו המון דמויות חדשות שלא הכרנו קודם, בעיקר אויבים ובני משפחה שגורמים לגרג לעשות מעשים מצחיקים והופכים את הספר למעניין יותר.

© פייסבוק

בסופו של דבר הספר נחמד, מעניין לא פחות משאר הספרים ואתם ככל הנראה תיהנו ממנו. השאלה מה מידת ההנאה שתפיקו מהספר תלויה בשאלה כמה אתם אוהבים את הסדרה, והאם אתם מסוגלים לקרוא סיפורים שחוזרים על עצמם בדרכים שונות.

אולי הפעם יהיה לו מזל?
 

מה לגבי הספר האחרון בסדרה והסרטים?

הספר האחרון בסדרה, שנקרא "כברת הדרך הארוכה", ייצא באנגלית ב/4 לנובמבר, אז יש למה לחכות. בקשר לאביזרים השונים, קיימים משחקי קופסה רבים שקשורים לסדרה וניתן לרכוש אותם בחנויות האינטרנט, משום שהם עוד לא הגיעו לארץ. לאחר ארבעה סרטים מצליחים לא פחת מסדרת הספרים, מתוכנן ככל הנראה סרט אנימציה שיבוסס על הספר השישי, "מכת קור", וייצא בסוף השנה. אנחנו מחכים. 

מתוך הסרט
מתוך הסרט © GIPHY
 
תגובות