זמן לקרוא: איזה ספרים עשו לנו את השנה?.

זמן לקרוא: איזה ספרים עשו לנו את השנה?

שנת 2014 הייתה גדושה בספרים חדשים שנחטפו מהמדפים וגם בכאלה שהעלו אבק למשך זמן מה. איזה ספרים הכי אהבנו? הרשימה המלאה

"אשמת הכוכבים"

הספר שעשה היסטריה וזכה לעיבוד קולנועי, "אשמת הכוכבים", מאת ג'ון גרין, ללא ספק עשה לנו את השנה. למרות שהספר יצא בשנת 2012 הוא נחטף מהמדפים רק השנה, לאחר יציאת הסרט לבתי הקולנוע. נתחיל מכך שסיפור האהבה של הייזל וגאס היה מתוק, אבל לא להחריד אלא להיפך - הוא היה עמוק, מעניין, שנון ורומנטי. שניהם חולים במחלות איומות וכל אחד מהם מגיע עם מטען אישי מהבית ועם תובנות מהחיים לקבוצת תמיכה. המשיכה ביניהם עזה ומיידית וברגע שהם מתחילים להכיר אחד את השנייה, הם מגלים על עצמם ועל החיים דברים חדשים ומפתיעים. המוטו של הייזל הוא שהחיים קצרים מידי אך היא מבינה שהם יכולים להתמלא ברגעים נהדרים ולבסוף היא חולקת אותם עם גאס, שמשנה את חייה מן הקצה אל הקצה. הספר כתוב בצורה סוחפת, מרתקת ומרגשת, כזו שתגרום לכם לקרוא את הספר יותר מפעם אחת, תסמכו עלינו. 

© ידיעות ספרים
עיבוד לסרט
 

"בית הלילה: רדופה"

הספר החמישי בסדרת "בית הלילה" שנקרא "רדופה" מוכיח לנו שלמרות שחיי האהבה של זואי רדבירד סוערים בכל ספר אין על סדרת הספרים הזאת. זואי רדבירד היא ערפדית בהתהוות, שזה אומר שהיא עוד לא ערפדית לגמרי, אבל יש לה כוח גדול שאין אותו לערפדים בוגרים, והיא כוהנת של ערפדים בבית הספר שלהם שנקרא "בית הלילה". בכל ספר היא נתקלת בבחור חדש וחתיך וישר מתאהבת בו, ואם זה לא מספיק, יש לה חבר אנושי לשעבר שלא מפסיק להתקשר אליה ולנדנד לה. הפעם היא נמצאת במרובע אהבה סוער, כשבמרכזו הבחור הכי הורס ב"בית הלילה" מסתיר רוע נוראי. העלילה מסתבכת עוד יותר כשסכנת מוות מרחפת עליה ועל חבריה, והכוהנת הגדולה נפרט, הרוע בהתגלמותו, שומרת על הבחור ההורס ההוא שמטיל את קסמו על כולם. הכתיבה פשוטה וקלה ועם זאת העלילה מותחת, ובכל ספר אנחנו מגלים פרטים נוספים ומפתיעים על "בית הלילה", בפרט על מי שנמצא שם. סיפורי האהבה של זואי גם מוסיפים להנאה שבקריאה, למרות שבספר זה הייתה הגזמה, הרי אף אחד לא יכול להימצא במרובע אהבה, זה פשוט יותר מידי. למרות זאת, הכתיבה קולחת והשילוב של האם והבת פ"ק קאסט וכריסטין קאסט בכתיבת הסדרה שמתבטאת רוב הפעמים נועזת ומכילה הרבה תיאורים על דם, עבד בלי ספק והספר "רדופה" עשה לנו את השנה. 

"ארנה 1: ציידי העבדים"

מהרגע שקוראים את תקציר הספר הראשון "ציידי העבדים" בסדרת הספרים "ארנה 1", מבינים שמדובר בחיקוי של "משחקי הרעב" אבל מהרגע שמתחילים לקרוא מבינים שהחיקוי הזה מוצלח. במרכז העלילה ניצבת ברוק בת ה-17 שגרה עם אחותה הצעירה ברי בבית קטן בהרים מושלגים. השתיים גרות שם כבר שלוש שנים לאחר שמלחמת האזרחים השנייה גרמה לאסונות רבים, בהם העיר בה התגוררה שנהרסה כולה וביתה שהפך לחורבה. עוד לפני שזה קרה הן עזבו את ביתן משום שקבוצה גדולה של אנשים בשם "ציידי העבדים" החליטה להפוך את התושבים לעבדים. ברוק יוצאת למשימת הצלה חסרת סיכוי כשהציידים לוקחים את אחותה, וביחד עם נער בשם בן שגם את אחיו לקחו הם מנסים להשיב את חייהם לסדרם עד כמה שניתן. הכתיבה אינה מושלמת בגלל התיאורים הרבים ועם זאת יש משהו מעניין ומסקרן בעלילה המרתקת. בקיצור, תוסיפו את "ציידי העבדים" לרשימת הספרים שאתם חייבים.

© יחסי ציבור

"תעתועים"

הספר הראשון בסדרת "תעתועים" מאת אתי אלבוים הוא ספר ישראלי כמובן, שגורם לניחוח חו"ל. גיבורת הספר היא אלאיה בת ה-16 שמשרתת בארמון המלוכה של מגילנדו, הממלכה הסודית ביותר בעולם, שהוקמה לפני שנים רבות ביבשת אנטרקטיקה. ממלכת מגילנדו מכוסה בכיפה שקופה שמגנה על תושביה - קוסמים, יצורים ואנשים שנדחו מן העולם הרגיל והוגדרו כ"חריגים", רובם בעלי יכולות על-טבעיות. אחר שאביה נעלם במהלך מופע קסמים מול תושבי הממלכה היא נשאבת לתוך עולם של מזימות, גילויים מפתיעים מן העבר, בגידות ותעתועים. אלאיה נאלצת לצאת למסע אל העולם החיצוני, מעבר לגבולות הממלכה שבה גדלה כל חייה, כשהיא מלווה בחבורה צבעונית הכוללת שני נסיכים, ענק ממוצא ויקינגי וסוחר הודי. אפשר להגיד שספר ישראלי שהוא ספר פנטזיה לא תמיד מעורר עניין ורוב הספרים שנמכרים בישראל הם אלו שתורגמו, אבל כאן המקרה שונה. אלבוים הצליחה לפרט במדויק כל פרט ופרט בעולמה של אלאיה ולמשוך את הקוראים לעולם מופלא וקסום. בכתיבתה היא יצרה עולם שכולנו היינו רוצים להיכנס אליו ולחיות בו לעד. אנחנו רק מקווים שהספרים הבאים בסדרה ישמרו על אותה הרמה ואף יתעלו עליה. 

© ידיעות ספרים

"המעניק"

"המעניק" מאת לויס לורי סחט אותנו מכל הבחינות האפשריות. מדובר בסדרת ספרים כשהראשון בהם "המעניק" זכה השנה לעיבוד קולנועי. השנה הוא גם זכה למהדורה מחודשת שבה עטיפת הספר היא עטיפת הסרט. גיבור הסיפור הוא ג'ונס, נער שמתגורר בעולם שאין בו עימותים, גירושים, אבטלה או עוני ולערכי המשפחה יש חשיבות מרכזית. כל שנה מתקיים טקס שנתי בחודש דצמבר ובו על בני השתים-עשרה לבצע משימה שמטילה עליהם ועדת הקשישים, ובטקס של ג'ונס הוא נבחר למלא תפקיד מיוחד שמפגיש אותו עם איש חסר שם, שהוא פונה אליו בתואר "המעניק". המפגשים חושפים את ג'ונס לסודות אפלים הרוחשים מתחת לשלמות השבירה של עולמו. למרות שהעטיפה המקורית של הספר לא אטרקטיבית במיוחד, אין ספק שאת הספר אפשר לתאר כך. הוא כתוב בצורה פשוטה, מעניינת וסוחפת שתשאיר אתכם מזדהים עם ג'ונס ומבינים לליבו. החברה הסוציאליסטית להחריד מתאפיינת בחוסר-שוויון, שאותו ג'ונס מגלה לאחר שהקהילה שאליה הוא משתייך נראתה כדוגלת בגישה "כולם שווים". אנחנו די בטוחים שבקריאת העמודים האחרונים של הספר תעצרו את הנשימה ולאחר שתסיימו לקרוא את הספר תרצו מיד לעבור לשלושת ספרי ההמשך, אז אל תדאגו - הספר השני "הכחול האבוד" כבר תורגם לעברית לפני 14 שנים. 

עיבוד לסרט
 

"המעגל"

"המעגל" הוא הספר הראשון בטרילוגיית "אנגלספורס", שנכתב על ידי שרה ב' אלפגרן ומאטס סטרנדברג וגם הוא עשה לנו את השנה. בשונה מרוב הספרים אין גיבור אחד בספר, אלא כמה. מדובר בשש נערות צעירות שלומדות ביחד בתיכון ויום אחד הן מגלות שהוטלה עליהן נבואה. הן נאלצות להיות בנות ברית ולהתאחד למרות ההבדלים ביניהן באופי. לכל אחת מהן יש כוח קסום ומופלא, אותו הן צריכות לגלות תוך כדי החברות האמיצה שלהן. הנערות נחשפות לעולם מרושע, בו כל אחת מהן עלולה להימצא מתה קשורות אחת לשנייה. זהו ספר פנטזיה גדוש במסתורין ובמתח שישאיר אתכם צמאים לספרים הבאים בסדרה. השני "האש" כבר יצא לאור וגם עליו אפשר להגיד שהוא עשה לנו את השנה. 

© יחסי ציבור

 

איזה ספר הכי עשה לכם את השנה?

תגובות