מה חשבנו על הספר החדש של "שכונה"?. צילום: רפי דלויה

מה חשבנו על הספר החדש של "שכונה"?

סדרת הטלוויזיה המצליחה "שכונה" השיקה ספר ראשון לפני כחודשיים, ובו השכונקים נמצאים הפעם בהרפתקה מסעירה אחר יהלומים אבודים. אילו דמויות בלטו במיוחד? ומי הן הדמויות החדשות שנכנסו אל העלילה?

אחרי שקיבלנו עונה סוחפת של "שכונה" ומופעים במקומות שונים בארץ, הגיע תורו של הספר החדש והראשון "השכונקים בעקבות היהלומים האבודים". עלילת הספר מקדימה לעלילת העונה הראשונה, ובה בנדה מסתבך שוב בצרות, או ליתר דיוק לראשונה. הפעם משתתף בסיפור ריקו, בעלה של אילנה, שגנב לילה אחד יהלומים ואל הפשע הוא מצרף את בנדה, שנאלץ לשמור לו על היהלומים מחוסר ברירה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

העלילה מתרחשת במרחבי זמן. לעיתים מסופר על שנת 2003, השנה שבה ריקו גונב את היהלומים ונכנס לכלא, ולעיתים מסופר על השנה הנוכחית, שנת 2013 שבה בנדה מנהל את החנות שלו, נמצא בידידות קרובה עם אילנה והשכונקים עסוקים במלחמת בנות ובמבחנים לנבחרת הכדורגל. בנוסף, ילדיו של בנדה מגלים על השותפות שלו לפשע של ריקו שמשתחרר מהכלא ודורש את היהלומים בחזרה, אך העניין לא כל כך פשוט ובנדה מגלה שחלק מהיהלומים נגנבו. כמובן שהשכונקים לא נשארים אדישים למצב וכך לאט לאט כל השכונה נעשית מודעת לשותפות של בנדה לפשע של ריקו וגם נחקרת לגבי היהלומים הגנובים.

את הספר כתבו דניאלה זליגובסקי וגיורא חמיצר יוצר הסדרה, למרות שהעלילה שונה לחלוטין מזו של הטלוויזיה ולא נסובה בעיקר סביב ויקי אלא סביב בנדה, התרשמתי לטובה. ראשית כל, רחלי ולילוש היו הדמויות הבולטות בספר, הן לא הפסיקו להצחיק ולהפגין חוכמה, בין אם זה כשלילוש העמידה פנים שהיא המאפרת של ויקי כחלק מהתוכנית להשבת היהלומים ובין אם זה כשרחלי שלומדת בכיתה ט' הציעה רעיונות מדהימים באשר ליהלומים, שלא היינו מצפים לשמוע אותם מילדה כזאת צעירה. מי שלא היה נוכח בעלילה הוא איתן, שרק הוזכר לקראת סוף הספר שהיה למעשה מה שאירע ממש לפני פתיחת העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה, ומי שלא היה מספיק בולט בספר הוא אודי, שאומנם השתתף בתוכניות להשבת היהלומים הגנובים וגם עזר לא מעט, אבל לא השתתף בשיחות רבות של השכונקים בינם לבין עצמם.

בנוסף לפשע שהוא העלילה המרכזית והחשובה מכולן, בעלילות המשנה היו את המבחנים לנבחרת הכדורגל שבהם אפשר להבין מיד שלירון מוצא חן בעייני רחלי ושמיטל מתחילה לחבב אותו קצת, כמו כן היריבות בין אגם לבין ויקי התחילה ומה שהיה הכי מצחיק בכל הקטע, זה שויקי אמרה ללילוש שבחיים היא ואגם לא יתאהבו באותו בחור, מה שבאמת קרה כשהן התאהבו באיתן בעונה הראשונה בטלוויזיה. מי שעוד היו בסיפור: הסבתא של מצליח, יונינה מצליח, שעליה הוא תמיד מספר סיפורים וכן ג'סי שמתוארת כידידה הטובה של המשפחה, מה שדי מוזר בהתחשב לעובדה שבסדרת הטלוויזיה היא מתוארת כרכלנית ואילו פה ילדיו של בנדה סומכים עליה בעיניים עצומות. בנוסף, גם תמי, אשתו של בנדה שנפטרה ממחלה, לקחה חלק בסיפור וכבר מהסיפורים עליה היה אפשר להבין שרחלי שימרה את התכונות שלה בתוכה.

לסיכום, הספר הביא כמעט את הכול. אומנם רומנטיקה לא הייתה בנוף, אולם סיפורים עצובים של השכונקים, העשירים והצרה שבה הסתבך בנדה, עשו את הספר ללא פחות ממדהים. מה שהיה חסר היא הנוכחות של אודי שהייתה ממש במיעוטה ובנוסף עלילות משנה נוספות, כי מרבית הספר נסובה סביב הפשע, מה שהיה קצת משעמם ודרמטי. סוף הסיפור לא היה כל כך מוצלח, הוא לא הותיר מקום למתח או לדמיון, אבל זו רק ההתחלה של "שכונה". ככל הנראה, כל עוד זה תלוי בגיורא חמיצר, בספרים הבאים נישאר עם טעם של עוד. 

ציון בסולם פרוגי: 8 מתוך 10. 

תגובות